recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KT Radio nægter JVC NX9 reklamations sag.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKT Radio nægter JVC NX9 reklamations sag.

 Besvar Besvar Side  <1 131415
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Herunder et eksempel fra efteråret 2020 på Stridsvognens ageren, fabriksny projektor bestilles hos forhandler, testes, måles og kalibreres over en periode, JVC kontaktes, findes selvfølgelig uanvendelig - forhandler accepterer retur (fordi den er købt via Ebay)…forhandler sidder nu tilbage med en let brugt projektor, som man i følge Stridsvognen egen anbefaling ikke bør købe fordi den har været åben…
Dette har han dokumenteret af ham selv gjort mange gange…
Fedt at være forhandler med mennesker som Stridsvognen som kunder, som det fremgår i den rigtig tråd på avforums får han en del likes for sin chikane af forhandlere og JVC - weird world…læste fornylig om piger, der bestiller kjoler hjem, bruger dem en aften og så returnerer - det er jo ingenting i forhold til Stridsvognen og hans kumpaner…


Mon ikke du bare skal passe forbrugerlovgivningen i Argentina, så kan vi andre tage os af, hvad der sker i DK!
Hele din retorik er dybt uintelligent!! Dead Dead
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Du er velkommen til at bede om dokumentation, og henvise til JVC tolerancer og normal slitage, så vi kan få en objektiv dialog omkring problemet.

Du er jo nødt til at forholde dig til at du skal bede om et svar fra KTRadio på om de vil acceptere at anse produktet som fejlbehæftet i forhold til reklamationsretten eller ej. Det må de være tvunget til at tage stilling til i forhold til købeloven.

De vil formentligt forholde sig sådan at de ikke anser produktet som fejlbehæftet, og så kan du hoppe og danse alt det du vil og skrive op og ned på diverse fora, men faktum er så at så må du igennem den normale process når du ikke er enig i det, og forsøge selv at løfte bevisbyrden.

Jeg syntes de informationer der er kommet frem her i tråden tegner et billede af en meget usympatisk måde at agere på - du er vel vidende at en stor procentdel af produkterne er af mangelfuld kvalitet, og har formentligt købt projekteren billigt på den baggrund (der er nok en grund til at det ikke er en information du har lagt frem - den viser jo nok at du var i ond tro, omend det i denne sammenhæng formentligt er sagen uvedkommende), og du har valgt at købe den alligevel, med den forventning at du kunne benytte reklamationsretten - det kan du for såvidt også, for retten er på din side omkring den, HVIS du kan løfte bevisbyrden omkring det, og HVIS du gider gå den tunge vej igennem de instanser der er til den slags, og så er det det du må gøre herfra, frem for at hænge forhandleren ud.

Lige nu er forhandleren gidsel i at du tænkte du kunne score dig en ombyttet projektor, eller få det fulde oprindelige købsbeløb retur, og det faktum at JVC muligvis godt ved vedkende sig at deres produkter ikke har den kvalitet de burde have, men alligevel ikke så meget at de vil sikre forhandlerens mulighed for at overholde den danske købelov, hvis de anerkender produktet som fejlbehæftet.

Jeg vil da håbe på at samtlige danske forhandlere af alle elektronikprodukter vil takke nej til at handle med dig fremover, hvilket de er i deres gode ret til, og jeg håber da du holder op med at købe produkter du godt ved du med stor sandsynlighed ikke er tilfreds med.

Så I min optik - få den bekræftelse af at KT Radio ikke vil reparere, ombytte eller refundere i henhold til købeloven, og tag så sagen til næste instans, som du formentligt ikke får held med - og så knyt sylten.

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:07
Lidt måledata.


Som ses på billederne har jeg målt kontrast i øverste højre hjørne og nederste venstre hjørne.

Øverste højre hjørne er tæt på spec, og nederste venstre hjørne er ca 78% under.

Målingene er foretaget med Klein K10A probe med fuld diffuser.


Redigeret af stridsvognen - 27-Juli-2022 kl. 13:23
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:16
Helt enige med Binnerup :) 

TIl stridsvognen - det er altså et sært sted du ligger din energi. Det er ikke os læsere her, du skal overbevise :) 

Som tidligere sagt, så må du gå til de retslige instanser for at komme videre - uanset hvor mange "købelovs eksperter" der måtte være her:)
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:26
Det minder ret meget om usympatiske inkassovirksomheder der køber kunders gæld fra virksomhederne.

De køber gælden billigt, og satser så på at de kan skrabe gælden ind i så stort en procentdel af sagerne at det kan betale sig, nogle gange er det nok for dem at true med bål og brand, andre gange kan det betale sig at tage det igennem retssystemet, og nogle gange må de droppe det, fordi det ikke kan betale sig.

Det lykkedes ikke at skrabe pengene ind i alle sagerne, heller ikke selvom de har jura'en på deres side, og den slags firmaer får ikke min sympati - og det gør du bestemt heller ikke.

Du må jo foreløbigt acceptere at det ikke var nok at true med bål og brand, og så må du gøre op med dig selv om det kan betale sig at tage det igennem retssystemet, eller om du må tage tabet fordi det ikke kan svare sig.

Om du har en god nok sag er kun dig selv der kan forholde sig til.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:31
Kære alle.

Recordere.dk teamet har besluttet at lukke denne tråd, da den nu kører i cirkler og folk begynder på personangreb.

Så vi lukker den nu.

Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 131415
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu