recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KT Radio nægter JVC NX9 reklamations sag.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKT Radio nægter JVC NX9 reklamations sag.

 Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2022 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg har ogå haft bøvl med en projektor, købt gennem en forretning der ikke gad hjælpe mig. Jeg endte med at henvende mig direkte til Epson, som hjalp mig i stedet. Måske du kan henvende dig direkte til JVC. Det er muligvis nemmere og billigere end at pudse en advokat på KT.

Det er forsøgt, JVC i England har haft projektoeren i over 2 måneder nu, og henviser mig til forrige ejer, og Jan Petersson fra JVC har rådet KT Radio til ikke at svare på mine henvendelser, og har informeret mig om at de på KT Radios vegne vil prøve sagen i retten.

Så sagen er låst, jeg mangler en dygtig advokat der kan henvende sig til KT Radio med henblik på at få løst sagen i retten.

Første henvendelse til KT radio var d 14 Februar 2022, så jeg vil mene at alle almindlige løsninger er udtømte.

Hvis nogen har købt dyre produkter i KT Radio vil jeg da anbefale dem at kontakte butikken og få bekræftet at KT Radio ikke mener reklamationst´retten følger produktet som i alle andre butikker.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2022 kl. 21:59
Har du spurgt om den tidligere ejer vil tage den under armen og aflevere den hos KT Radio?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2022 kl. 22:18
Hvis man som køber af en brugt genstand, der ved første handel er købt i DK, og man er i besiddelse af original kvittering, er der fuld reklamationsret/garanti på produktet. Alle andre udmeldinger fra forhandler er i strid med lovgivningen, du skal sørge for, at skrive til KT Radio så din dokumentation er i orden ved evt. sag (med kopi til evt. hjælper).



Redigeret af JeTex - 07-Juli-2022 kl. 22:21
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2022 kl. 22:38
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/brugte-varer/fejl-paa-brugte-varer/

Reklamationsretten følger varen

Hvis du af en privatperson køber en brugt vare, der er under to år gammel, er der stadig reklamationsret på den, hvis den oprindeligt er solgt af en virksomhed i Danmark til en forbruger. Du skal derfor sørge for at få den oprindelige kvittering med, når du køber varen.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2022 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/brugte-varer/fejl-paa-brugte-varer/

Reklamationsretten følger varen

Hvis du af en privatperson køber en brugt vare, der er under to år gammel, er der stadig reklamationsret på den, hvis den oprindeligt er solgt af en virksomhed i Danmark til en forbruger. Du skal derfor sørge for at få den oprindelige kvittering med, når du køber varen.

Klaus


Ingen tvivl, men hjælper lige lidt når KT Radio knalder røret på når du ringer til dem, så jeg skal bruge en skapt advokat til at håndtere sagen, nogle der kan anbefale en advokat?

Og igen hvis der er nogle der kan ringe til KT Radio og spørge til deres holdning til reklamationsretten vil det være en stor hjælp.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2022 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis man som køber af en brugt genstand, der ved første handel er købt i DK, og man er i besiddelse af original kvittering, er der fuld reklamationsret/garanti på produktet. Alle andre udmeldinger fra forhandler er i strid med lovgivningen, du skal sørge for, at skrive til KT Radio så din dokumentation er i orden ved evt. sag (med kopi til evt. hjælper).


Alt er dokumenteret og samtaler optaget da der har været en ret uprofessionel håndtering af sagen fra starten. Så jeg har det der skal bruges til en retsag, bortset fra projektoeren , har bedt JVC om at få den retur, og vil hente og teste om er som den blev afsendt under opsyn af en representant fra JVC, men JVC vil kun sende den direkte, så kan være jeg kommer til at skulle hente den selv i England.

JVC er ikke i stand til at teste projektoere, og vil ikke lave en udførlig test raport, og ønsker generelt ikke at samarbejde, udover de henviser til forrige ejer, og at han må henvende sig til KT Radio.

Generelt for sagen er at JVC Danmark/ Jan Petersson ikke ved nogetsomhelst om projektoere, og samme gælder KT Radio, og ingen havde interesse i i at få en domo af projektoeren inden den blev sendt til England, selvom jeg tilbød at komme til København og demonstrere projektoeren og problemerne, så alle havde forståelse for problemet.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 13:47
Når du finder en advokat til at hjælpe dig, så husk at have dine beviser for at er tale om en oprindelig mangel ved varen på plads. Dette er din bevisbyrde.

Forhandleren vil - baseret på din beskrivelse af dennes hidtidige opførsel - forventeligt afvise, at der er tale om en mangel, der var til stede ved købet, så du skal regne med, at du skal have projektoren i hænde, så der kan afholdes syn og skøn/sagkyndig erklæring på den.

De fleste advokatkontorer burde kunne hjælpe dig, og held og lykke med det.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Når du finder en advokat til at hjælpe dig, så husk at have dine beviser for at er tale om en oprindelig mangel ved varen på plads. Dette er din bevisbyrde.

Forhandleren vil - baseret på din beskrivelse af dennes hidtidige opførsel - forventeligt afvise, at der er tale om en mangel, der var til stede ved købet, så du skal regne med, at du skal have projektoren i hænde, så der kan afholdes syn og skøn/sagkyndig erklæring på den.

De fleste advokatkontorer burde kunne hjælpe dig, og held og lykke med det.

Projektoeren er testet af JVC og de har bekræftet på mail at den er defekt og ikke kan repareres, den skal have ny lense, ny optikblok, og nyt DD board. Derudover har de pr tlf bekræftet at fejlen ikke skyldes misbrug, fejlagtig brug eller alm slitage.

Problemet er pt at både JVC og KT Radio siger at ethvert problem er et mellemværende mellem mig og forrige ejer.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Når du finder en advokat til at hjælpe dig, så husk at have dine beviser for at er tale om en oprindelig mangel ved varen på plads. Dette er din bevisbyrde.

Forhandleren vil - baseret på din beskrivelse af dennes hidtidige opførsel - forventeligt afvise, at der er tale om en mangel, der var til stede ved købet, så du skal regne med, at du skal have projektoren i hænde, så der kan afholdes syn og skøn/sagkyndig erklæring på den.

De fleste advokatkontorer burde kunne hjælpe dig, og held og lykke med det.

Projektoeren er testet af JVC og de har bekræftet på mail at den er defekt og ikke kan repareres, den skal have ny lense, ny optikblok, og nyt DD board. Derudover har de pr tlf bekræftet at fejlen ikke skyldes misbrug, fejlagtig brug eller alm slitage.

Problemet er pt at både JVC og KT Radio siger at ethvert problem er et mellemværende mellem mig og forrige ejer.

Problemet med KT Radios manglende forståelse af købeloven, og at reklamationsretten også gælder dig, vil næppe udgøre et større slagsmål i retten, men det kan det andet derimod komme til.


Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Når du finder en advokat til at hjælpe dig, så husk at have dine beviser for at er tale om en oprindelig mangel ved varen på plads. Dette er din bevisbyrde.

Forhandleren vil - baseret på din beskrivelse af dennes hidtidige opførsel - forventeligt afvise, at der er tale om en mangel, der var til stede ved købet, så du skal regne med, at du skal have projektoren i hænde, så der kan afholdes syn og skøn/sagkyndig erklæring på den.

De fleste advokatkontorer burde kunne hjælpe dig, og held og lykke med det.

Projektoeren er testet af JVC og de har bekræftet på mail at den er defekt og ikke kan repareres, den skal have ny lense, ny optikblok, og nyt DD board. Derudover har de pr tlf bekræftet at fejlen ikke skyldes misbrug, fejlagtig brug eller alm slitage.

Problemet er pt at både JVC og KT Radio siger at ethvert problem er et mellemværende mellem mig og forrige ejer.

Problemet med KT Radios manglende forståelse af købeloven, og at reklamationsretten også gælder dig, vil næppe udgøre et større slagsmål i retten, men det kan det andet derimod komme til.



Det har jeg fuld forståelse for, derfor er den hos JVC som har haft den til test i over 2 måneder, jeg er helt klar på at dokumentere fejlene skulle det blive nødvendigt senere.

Først skal reklamationsretten placeres hos KT Radio, så må vi se hvad de efterfølgende har at sige, tænker ikke det bliver noget fornuftigt, men et skridt af gangen.

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Problemet er pt at både JVC og KT Radio siger at ethvert problem er et mellemværende mellem mig og forrige ejer.

Er den forrige ejer en privatperson der har købt den med moms og det hele, eller er den købt af en momsregistreret (og dermed en virksomhed)?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Problemet er pt at både JVC og KT Radio siger at ethvert problem er et mellemværende mellem mig og forrige ejer.

Er den forrige ejer en privatperson der har købt den med moms og det hele, eller er den købt af en momsregistreret (og dermed en virksomhed)?


Klaus

Den er købt af en privatperson, som originalt har købt den af KT Radio med moms.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu