recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KT Radio nægter JVC NX9 reklamations sag.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKT Radio nægter JVC NX9 reklamations sag.

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:29
Det lyder som lidt af et amatørfirma, hvis de ikke kan overholde så basal en del af købeloven.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det lyder som lidt af et amatørfirma, hvis de ikke kan overholde så basal en del af købeloven.

Man kan sikkert finde mange passende ord der beskriver KT Radio.

Jeg kan kun sige at min erfaring herfra er at jeg vil på det kraftigste fraråde at handle med KT Radio.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Den er købt af en privatperson, som originalt har købt den af KT Radio med moms.


Ja, så er der ikke meget at gøre.

Lav en tilabgekøbsaftale med sælger, sælg den til ham/hende for en krone og betal 1001 kroner for den, når den er i orden.
Det er billigere end med en advokat.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Det lyder som lidt af et amatørfirma, hvis de ikke kan overholde så basal en del af købeloven.


Det er i mine øjne en ganske klar sag.

Køb aldrig noget fra hverken KT Radio eller JVC produkter generelt (idet det er dem der råder KT radio til ikke at overholde købeloven).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Den er købt af en privatperson, som originalt har købt den af KT Radio med moms.


Ja, så er der ikke meget at gøre.

Lav en tilabgekøbsaftale med sælger, sælg den til ham/hende for en krone og betal 1001 kroner for den, når den er i orden.
Det er billigere end med en advokat.


Klaus

Det er ikke længere et spørgsmål om penge, det er blevet en sag om ret og ordentlighed, jeg ønsker at køre sagen hele vejen koste hvad det koste vil.

Og mit håb er da at KT Radio kommer til at stå med alle sagsomkostningerne i sidste ende.


Redigeret af stridsvognen - 08-Juli-2022 kl. 14:56
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 15:12
Der er noget der siger mig, at med KT Radio's ageren, er der flere oplysninger i denne sag end der er lagt frem her i forummet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der er noget der siger mig, at med KT Radio's ageren, er der flere oplysninger i denne sag end der er lagt frem her i forummet.

Flemming

Helt sikkert.

Kunne du evt. Kontakte KT Radio og få oplyst hvordan de forholder sig til reklamationsretten til anden ejer, og deres begrundelse for ikke at ville kommunikere omkring sagen?


Redigeret af stridsvognen - 08-Juli-2022 kl. 15:17
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der er noget der siger mig, at med KT Radio's ageren, er der flere oplysninger i denne sag end der er lagt frem her i forummet.

Flemming

Helt sikkert.

Kunne du evt. Kontakte KT Radio og få oplyst hvordan de forholder sig til reklamationsretten til anden ejer, og deres begrundelse for ikke at ville kommunikere omkring sagen?


Det jeg mener er, at jeg har utrolig vanskeligt ved at forestille mig, at et i øvrigt velrenommeret firma som KT Radio afviser en reklamation ALENE fordi du er ejer nummer to af projektoren. Der må stikke noget andet under. Noget som kun du og KT Radio har kendskab til.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thomas2610 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2018
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 15:54
Ville overveje tage turen til Frederiksberg og tale med dem ansigt til ansigt? Når nu via telefon ikke fungerer.
Sony AF8 + Panasonic UB9000 + Marantz SR7015
Monitor Audio: 2 x Silver 300, Silver C350, 2 x Apex 10, 2 x Silver FX og Silver W12
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der er noget der siger mig, at med KT Radio's ageren, er der flere oplysninger i denne sag end der er lagt frem her i forummet.

Flemming

Helt sikkert.

Kunne du evt. Kontakte KT Radio og få oplyst hvordan de forholder sig til reklamationsretten til anden ejer, og deres begrundelse for ikke at ville kommunikere omkring sagen?


Det jeg mener er, at jeg har utrolig vanskeligt ved at forestille mig, at et i øvrigt velrenommeret firma som KT Radio afviser en reklamation ALENE fordi du er ejer nummer to af projektoren. Der må stikke noget andet under. Noget som kun du og KT Radio har kendskab til.

Flemming

Du skal være hjertelig velkommen til at kontakte KT Radio og raportere tilbage hvad deres grund er, jeg har ingen handelshistorik hos KT Radio, har aldrig reklameret et produkt i deres butik tidligere.
Så jeg er lige så nysgerrig som du er hvorfor de afviser at håndtere sagen uden at stille så meget some et enkelt spørgsmål.

Så igen gør mig den tjeneste og få en udtalelse fra KT Radio det vil være en kæmpe hjælp.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Thomas2610 Thomas2610 skrev:

Ville overveje tage turen til Frederiksberg og tale med dem ansigt til ansigt? Når nu via telefon ikke fungerer.

Helt sikkert, prøver pt at få JVC til at returnere projektoeren til KT Radio så jeg kan køre derover og starte sagen forfra, og vise dem problemet, og høre hvordan de forholder sig til problemet.

Lige PT nægter JVC at returnere projektoeren anden end direkte til min privatadresse, hvilket ikke er ønskeligt da jeg gerne vil sikre mig der ikke er sket yderligere skade under transport under opsyn af en representant fra JVC. Så som det ser ud vil de nu fakturere mig for oplagring af projektoeren.

Har tilbudt at hente den hos Jan Petersson/ JVC Danmark. Viladsen Argentur/ JVC importør Danmark. KT Radio / forhandler der har solgt projektoeren og har forpligtigelserne i henhold til købeloven. Men det vil de ikke.

Man skulle tro jeg havde deltaget i skyderiet i Fields. 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2022 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der er noget der siger mig, at med KT Radio's ageren, er der flere oplysninger i denne sag end der er lagt frem her i forummet.

Flemming

Helt sikkert.

Kunne du evt. Kontakte KT Radio og få oplyst hvordan de forholder sig til reklamationsretten til anden ejer, og deres begrundelse for ikke at ville kommunikere omkring sagen?


Det jeg mener er, at jeg har utrolig vanskeligt ved at forestille mig, at et i øvrigt velrenommeret firma som KT Radio afviser en reklamation ALENE fordi du er ejer nummer to af projektoren. Der må stikke noget andet under. Noget som kun du og KT Radio har kendskab til.

Flemming

Du skal være hjertelig velkommen til at kontakte KT Radio og raportere tilbage hvad deres grund er, jeg har ingen handelshistorik hos KT Radio, har aldrig reklameret et produkt i deres butik tidligere.
Så jeg er lige så nysgerrig som du er hvorfor de afviser at håndtere sagen uden at stille så meget some et enkelt spørgsmål.

Så igen gør mig den tjeneste og få en udtalelse fra KT Radio det vil være en kæmpe hjælp.

Som Flemming læser jeg også mellem linjerne, og KT Radio stiller sig helt sikkert ikke på hælene pga. du er anden ejer. Da det jo også nemt kunne løses ved at du får den oprindelig ejer til at køre sagen, da du har købt en defekt projektor af ham.

Jeg gætter på at sagen er at JVC Officielt ikke mener at dette er en fejl. For hvis du siger at stort set alle JVC Projektor fejler dette, ja så har de et kæmpe problem hvis de indrømmer dette. Desuden er det JVC problem og ikke KT Radio. KT Radio står jo ikke selv for rep, eller tilbagebetaling. Så hvis JVC siger at KT Radio skal forholde sig passiv, så er der jo ikke meget at gøre for KT. Og jeg ved godt at det i sidste ende er KT problem juridisk, men forstå mig ret.

Og hvorfor bliver du ved med at købe JVC når du ved at dette er et problem? Jeg ved du har en ekspertise der overgår alle andre på forummet med projektor, så burde du ikke vide bedreWink

Nu skal jeg nok være ordentlig, men jeg synes at KT får lige lovlig mange hug her, uden at vi kender hele historien. Og når du heller ikke kender hele historien så er det ikke nemt for dig.

Og få nu sendt den projekter hjem til dig selv, den er jo allerede defekt og kan ikke laves, så hvad er der at være bekymret for?
Get HIFI or die trying c",
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu