recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet af Yousee digitale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitet af Yousee digitale kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mstensgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet af Yousee digitale kanaler
    Sendt: 04-April-2009 kl. 12:53
Jeg er i tvivl om kvailiteten af de digitale kanaler som yousee sender ud.

Jeg var ned i en TDC butik og regnede med at have deres digitale kabeltv boks under armen når jeg gik derfra. Desværre blev jeg slemt skuffet da jeg så kanalerne i butikken. HD kanalerne stod virkeligt flot, men de SD kanaler jeg så stod var virkeligt ikke særligt pæne at se på. Det virkede som om de var komprimeret alt for meget og der var tydelige artifacts ved bevægelse. Det virkede også somom det blev sendt i 4:3 og der var sorte bjælker i side og bund.  Jeg ved ikke hvor meget der skyldtes det dårlige 32" lcd jeg så det på. (har et 37px80). Der var ingen i butikken der vidste noget om det og de virkede helt paf over at jeg ikke bare sagde WOW. De ande ikke hvor meget båndbredde de brugte per kanal.

Hvad er jeres erfaring. Står de digitale kanaler bedre end de analoge? (Kan man se den hårde komprimering når man er 3 meter fra sit 37" fjernsyn?) Jeg vil gerne have  en boks med hdd-recorder og var sikker på at jeg skulle have digital-tv, men hvis det er bedre at se på et analogt signal så er jeg tilbageholdende.

 

Redigeret af mstensgaard - 04-April-2009 kl. 12:55
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 13:07

 

 Generelt er det bedre Digitalt, dog er der problemer med Viasat kanaler, da man fra deres side bruger en temmelig hård komprimering.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 14:44

På mit 92" lærred er der klar forskel fra analog til digital... som Radiomanden diskret antyder må du aldrig bruge Viasat's kanaler til sammenligning. De kører med lavere båndbredde og hård komprimering.

Selv på mit gamle 20" analog tv i stuen kan det nogen gange gøre helt ondt at se fodbold

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
mstensgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 21:23
Tak for svarene.
Dvs i ikke lægger mærke til komprimeringen på anden end viasats kanaler? Så tror jeg vil kaste mig over en yousee boks.

Mht Viasat kanaler. Er det så kun 3 og 3+? (Udover tv1000)
Og sikke træls at de er klar til at gå så meget på kompromis mht kvalitet :( Helt tosset!

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2009 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Generelt er det bedre Digitalt, dog er der problemer med Viasat kanaler, da man fra deres side bruger en temmelig hård komprimering.


Nu ser jeg ikke Viasat kanalerne, men hvis de ser shitty ud digitalt, må de også gøre det i de analoge udgaver. De analoge YouSee udgaver er lavet ved D/A-konvertering af det samme digitale signal som rammer slutbrugerne. Forskellen er alene om konverteringen (mpeg decodningen) sker centralt, og distributieres analogt, eller om man selv gør det med sin egen digitale modtager.

Det eneste som er rigtigt analogt hos YouSee er TV2 (og lokal TV som Kanal København), og det stopper til november.


Redigeret af JesperLund - 04-April-2009 kl. 22:22
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Det eneste som er rigtigt analogt hos YouSee er TV2 (og lokal TV som Kanal København), og det stopper til november.

Det er nok rigtigt, at alle kanaler snart er digitale på vejen til seerne, men youSee har sagt, at de analoge kanaler fortsat vil være i kablerne mindst indtil 2018.

Lars

 

 

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Det eneste som er rigtigt analogt hos YouSee er TV2 (og lokal TV som Kanal København), og det stopper til november.

Det er nok rigtigt, at alle kanaler snart er digitale på vejen til seerne, men youSee har sagt, at de analoge kanaler fortsat vil være i kablerne mindst indtil 2018.



Jo, men pointen er at disse analoge kanaler har præcist samme kilde som de digitale udgaver. Den eneste forskel er om D/A konverteringen sker hos dig eller hos YouSee, og normalt vil førstnævnte være at foretrække.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mstensgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2005
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 12:19
Det ser bedre ud digitalt!

Ville lige tilføje at jeg endte med at leje en samsung box og må sige at det står bedre med digitalt! (At man så lige skal sluge en latterligt langsom box og et alt for højt standby forbrug er så en anden ting;(

Tror det så dårligt ud i TDC butikken fordi det blev vist på et billigt lcd fjernsyn.

Da jeg sagde det til ham jeg købte det af i forretningen begyndte han at ævle om at det var fordi fjernsynet ikke var full-hd fjernsyn. Der måtte jeg altså lige tage en ordentligt bid af gulvtæppet. Han blev noget tavs da jeg sagde at det var det rene vrøvl når de alligevel ikke sender i HD og der er andet i verden end antallet af pixels ;) Det er utroligt at de aner så lidt om det de står og sælger.

Tak for hjælpen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu