recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lagringsserver til ca. 3.000kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLagringsserver til ca. 3.000kr

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cql1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: Lagringsserver til ca. 3.000kr
    Sendt: 24-Juli-2007 kl. 18:05

Hej.

 

Jeg overvejer at købe en lagringsserver, som jeg dels skal bruge som netværksharddisk. Dog skal serveren også bruges som scanner- og printerserver. Jeg har på nuværende tidspunkt en bærbar, som er trådløst opkoblet til en router. For at give et hurtigt overblik, skitserer jeg nedenfor, hvad jeg har af udstyr:

Router: Netgear Range Max WPN824

Printer: Canon Pixma IP4300

Scanner: HP Scanjet 4370

 

Jeg har set på Synology Disk Station DS-207, http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=361482, til godt 1.900kr. Jeg har en idé om, at Synology’en vil være tilstrækkelig. Som harddisk har jeg forestillet mig Western Digital’s 500GB, WD Caviar SE16 WD5000AAKS, http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349250, koster knap 800kr.

 

En ekstra tanke med serveren er, at alle dele, på nær bærbaren, skal gemmes væk i skabet, hvorfor det er vigtigt, at bærbaren kan få kontakt til serveren trådløst.

 

Er de dele helt hul i hovedet, eller kan I sige god for det? -eller har I andre forslag, så kom meget gerne med det.

Jeg har også overvejet Media Center, men har bestemt mig for at vente nogle år til, at DH DVD eller Blue-ray er mere udbredt, og brændere dertil er almindeligt. Mit budget er som udgangspunkt på 2.500-3.000kr.

 

Håber I kan hjælpe!

 

/cql

/cql


Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12
Til top
basholm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 18:27

Hej

Jeg har en ds 207 med to WD harddiske (Western Digital RE2
500 gb). Fordelen ved disse diske er at de er beregnet til at køre 24 t i
døgnet.
Mine køre i raid 1, men spørgsmålet er om det egentlig hjælper noget
hvis en af diskene går ned. Jeg har ihvertilfald læst at det er endog meget
vanskeligt af redde dataene alligevel, da den køre med software raid.

Jeg bruger min server til video, til streaming til en Bluetinum netværks
afspiller ( den fra ALDI). Det spiller fint.

Ellers er jeg glad for synology´en, men check lige om den indbyggede
printerserver understøtter scanning mv.


MVH
Basholm

Western Digital RE2 500 gb
]Western Digital RE2 500 gb[/URL]

Redigeret af basholm - 24-Juli-2007 kl. 18:35
Til top
cql1 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 18:53
Jeg siger tusind tak.... Nøjagtig samme situation -fantastisk.

Ved du noget om, hvordan jeg finder ud af, om Synology understøtter Scanner? Jeg har nemlig svært ved at læse noget lign. ud fra deres website.

/cql
/cql


Panasonic TH-42PX70, Denon AVR-1907, Yamaha DRX-2, DALI Concept 2, DALI Concept 1, DALI Concept Center, DALI Sub 12
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu