recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Langsomt net igennem router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langsomt net igennem router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Langsomt net igennem router
    Sendt: 19-Januar-2016 kl. 14:02
Jeg har en Asus RT-AC66U, som jeg egentlig er glad for. Det sidste stykke tid har jeg dog pludselig oplevet at mit net bliver meget langsomt og får høje svar tider. Jeg har Parknet 1gbit op og ned, men det er under 10 mbit, når den gør det, og ping ligger på minimum 50.
Flere gange har en genstart af routeren afhjulpet problemet, og jeg har også prøvet at smide stikket direkte i væggen, hvor det har virket fint. Jeg har prøvet at gendanne routeren til fabriksindstillinger, og også prøve med custom firmware. Jeg har prøvet alle LAN-porte med i alt tre forskellige computeren, og kun en enkelt af gangen. Jeg har haft kontakt til Parknet, og der skulle ikke være noget i vejen med forbindelsen.
I går oprettede jeg så en RMA-sag på routeren, men i går aftes var problemet der igen, men denne gang også når jeg gik uden om routeren. Jeg har bestilt en ny billig router, bare jeg ikke skal undvære en.
Er der nogen der har en idé om hvad det kan være, når det åbenbart ikke kun er routeren? I dag vil jeg formattere min computer, men jeg tror ikke det løser det, når samme problem er på de andre computere.

Umiddelbart kan jeg godt se det ikke lyder som det store problem med hastighed og ping, men da jeg spiller en del Counter-Strike: Global Offensive, så er det bestemt ikke optimalt.
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 12:15
Har du prøvet at opdatere firmwaren på routeren med den nyeste fra Asus?

Står routeren normalt et varmt/indelukket sted?


En formatering vil ikke hjælpe når problemet er knyttet til routeren.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu