recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD/LED/Plasma uden tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD/LED/Plasma uden tuner

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Junks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD/LED/Plasma uden tuner
    Sendt: 15-Februar-2010 kl. 14:35
Halløj alle,

Med de nye regler indenfor mediebeskatning og hvad der ellers er kommet i DK, er der nu mulighed for almindeligt indkøb for medarbejdere som er ramt af denne beskatning. Det vil sige indkøb af "it" udstyr igennem bruttolønnen. Effektivt vil det betyde at man slipper med at betale under halvdelen af den reélle købspris. eg. en bærbar til 15.000 kr betaler man ca. 6500 kr. Kommer lidt an på ens skattetræk og sådan. Dog er denne fantastiske ordning ikke aktuel for almindelige TV, da der er tv tuner indbygget i dem. Herefter bliver de ikke betragtet som IT udstyr og kan ikke trækkes fra.

Så mit store spørgsmål er om man kan finde nogle skærme tilsvarende Panasonics nye plasma skærme eller LED skærme i samme størrelser(42+) uden tv tunere. Syntes jeg har søgt højt og lavt.
Det nærmeste man kommer er nogle skærme som dem her:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=211925

Altså nogle skærme der anvendes til public display som i ser i Bilka eller storcentre.

Er der nogle af jer som kender til steder man kan købe almindelige forbrugerskærme uden tunere? Eller et sted hvor de kan fjerne tuneren v. køb og garanti bibeholdelse etc.

Jeg kigger videre imens, men hvis i har hørt eller set noget må i meget gerne svare i tråden :)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 14:52
AV skærme kan bl.a. købes hos AV firmaer såsom AVC.

Men skal udstyr finansieret via træk i bruttoløn ikke løbe over f.eks. to år?
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Junks Junks skrev:

Halløj alle,

Med de nye regler indenfor mediebeskatning og hvad der ellers er kommet i DK, er der nu mulighed for almindeligt indkøb for medarbejdere som er ramt af denne beskatning. Det vil sige indkøb af "it" udstyr igennem bruttolønnen. Effektivt vil det betyde at man slipper med at betale under halvdelen af den reélle købspris. eg. en bærbar til 15.000 kr betaler man ca. 6500 kr. Kommer lidt an på ens skattetræk og sådan. Dog er denne fantastiske ordning ikke aktuel for almindelige TV, da der er tv tuner indbygget i dem. Herefter bliver de ikke betragtet som IT udstyr og kan ikke trækkes fra.

Så mit store spørgsmål er om man kan finde nogle skærme tilsvarende Panasonics nye plasma skærme eller LED skærme i samme størrelser(42+) uden tv tunere. Syntes jeg har søgt højt og lavt.
Det nærmeste man kommer er nogle skærme som dem her:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=211925

Altså nogle skærme der anvendes til public display som i ser i Bilka eller storcentre.

Er der nogle af jer som kender til steder man kan købe almindelige forbrugerskærme uden tunere? Eller et sted hvor de kan fjerne tuneren v. køb og garanti bibeholdelse etc.

Jeg kigger videre imens, men hvis i har hørt eller set noget må i meget gerne svare i tråden :)

Mon ikke at man ikke slippe for medieskat, hvis køber en LCD/LED/Plasma uden tuner, det er jo er en kilde der kan vise levnede bilder om der er tuner i eller ej.
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

[QUOTE=Junks]
Mon ikke at man ikke slippe for medieskat, hvis køber en LCD/LED/Plasma uden tuner, det er jo er en kilde der kan vise levnede bilder om der er tuner i eller ej.
Jeg tror du tager fejl af multimedieSKAT og medieLICENS, som ikke er det samme. I den aktuelle sammenhæng vil en skærm uden tuner købt gennem firmaet være at regne for en computermonitor - lidt stor, men alligevel - og dermed høre ind under multimediebeskatningen, men ikke medielicensen.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Junks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 15:34
@RogueAgent

Helt korrekt - Har undersøgt det.

Hvis der er TV tuner i skærmen kan det ikke trækkes fra, da det bliver betragtet som et TV og ikke en "monitor". Derfor er det ikke firma-relateret og kan ikke forsvares hvis SKAT skulle kigge forbi og gokke mig i hovedet. Jeg vil jo bare have mig en 46'' skærm hvor jeg meget nemmere kan læse mine word dokumenter ;-)

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:12
Gælder denne regel for alle it produkter, uanset pris, model, osv.? Kan man f.eks. købe en iPhone via ordningen? 
Til top
Junks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Gælder denne regel for alle it produkter, uanset pris, model, osv.? Kan man f.eks. købe en iPhone via ordningen? 


Jeps - Du skal bare snakke med din arbejdsgiver og sørge for at ordningen er oprettet. Hvis de ikke mener at de kan administrere det, så er der firmaer som varetager sig det administrative for virksomheden. Se evt.  http://www.bellebalance.com/ (Har ingen tilknytning til firmaet, så bare at de tilbyder det)


Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:24
Ifølge denne:


Gælder en bruttolønsordning kun skærme op til 26"
Til top
Junks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

AV skærme kan bl.a. købes hos AV firmaer såsom AVC.

Men skal udstyr finansieret via træk i bruttoløn ikke løbe over f.eks. to år?


Finansieringen bestemmer du selv med din arbejdsgiver. Du kan betale det hele med det samme hvis du ønsker, eller lade den løbe over f.eks 12 måneder; Rentefrit vel at mærke.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:36
Har du et link til hvor det står at det kan betales med det samme?

Alt hvad jeg har kunnet finde har der stået at det skal betales over en periode svarende til godets varighed.
Til top
Junks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Har du et link til hvor det står at det kan betales med det samme?

Alt hvad jeg har kunnet finde har der stået at det skal betales over en periode svarende til godets varighed.


Det er noget du bestemmer sammen med din arbejdsgiver. Virksomheden køber produktet - Herefter afbetaler du til dem. Enten i form af flere betalinger eller én enkelt betaling. Igen - Det er noget du bestemmer sammen med virksomheden. Dog skal du være opmærksom på at det bliver betalt via. din bruttoløn. Så du betaler hele beløbet af din næste lønseddel hvis i aftaler dette.
Hvis du vælger at betale af afdrag á f.eks 12 måneder - så ejer du reelt først varen når det sidste afdrag er betalt. Herefter får du en faktura af din arbejdsplads på køb af varen.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 18:35
Igen, har du et link?

Jeg har ikke kunnet finde andet end afbetalingsordninger, og vores økonomichef siger det samme.


PS: Jeg går ud fra at du i øvrigt har set at du ikke kan købe en skærm over 26"?


Redigeret af lunddal - 15-Februar-2010 kl. 18:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu