recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Let let
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Let let

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Let let
    Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 10:38
Findes der virkelig ikke en afspiller / medie center hvor jeg blot kan putte mine 600 DVD og blurays i så den selv ripper?

Jeg orker ikke bygge et setup op selv. Jeg kunne finde at en af dem der kan Zappiti er gået konkurs.

Jeg kan da ikke være den eneste gamle der har dette problem? LOLLOL

Hilsen Jonas Bojer
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 15:29
Ikke just et minimediecenter, men kunne du ikke betale dig fra at få samlet en PC efter dine ønsker.

Her er et par forslag, hvor man kan få indflydelse på indholdet af sin PC. Jeg har valgt almindelige Office-PC-ere og ikke til gaming, som de også sætter sammen.



Mvh. Jørgensen

Edit: Jeg var lige ved at se efter, om de havde Blu Ray afspillere. Formentlig noget, der kan skaffes hjem, men ellers er der en række interne som eksterne drev her, hvis der sorteres på Blu Ray ude til venstre.



Redigeret af Jørgensen - 07-Oktober-2023 kl. 15:49
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Ikke just et minimediecenter, men kunne du ikke betale dig fra at få samlet en PC efter dine ønsker.

Her er et par forslag, hvor man kan få indflydelse på indholdet af sin PC. Jeg har valgt almindelige Office-PC-ere og ikke til gaming, som de også sætter sammen.



Mvh. Jørgensen

Edit: Jeg var lige ved at se efter, om de havde Blu Ray afspillere. Formentlig noget, der kan skaffes hjem, men ellers er der en række interne som eksterne drev her, hvis der sorteres på Blu Ray ude til venstre.


UPS er jeg i forkert tråd så må admin lige flytte tråden?

1000 tak for råd men jeg er bange for det bliver for besværligt for mig. Der skal købes PC sættes software rippe med meneur og undertekster og puttes i mapper. Gør jeg alt dette kunne jeg bruge min Nvidiasheald eller PS eller et af de mange AppelTVs, eller 8 gamer pc vi har i huset. Men jeg orker det ikke.

Jeg har 2500CDere men streamer alt musik (QOBUZ) og film nu problemet med film er nogle ikke kan findes på streamning. Streamning er ellers læt bare klik og kik.

Nu er de mindste unger blevet så store de skal til at se en masse klassikere film og jeg er for doven til at gå i kælderen med lagert af film for at finde filmen frem og putte den i min afspiller.

Zappiti der er konkurs have en løsning hvor du puttede en film i så ordnede den alt arbejdet og have fint menu system.

Men måske der ikke findes noget? DUNE HD ?

Hilsen Jonas



Redigeret af Jonas Bojer - 07-Oktober-2023 kl. 16:42
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:


Nu er de mindste unger blevet så store de skal til at se en masse klassikere film og jeg er for doven til at gå i kælderen med lagert af film for at finde filmen frem og putte den i min afspiller.



Nu ungerne er blevet så store, kan de så ikke selv gå i kælderen etc.?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:


Nu er de mindste unger blevet så store de skal til at se en masse klassikere film og jeg er for doven til at gå i kælderen med lagert af film for at finde filmen frem og putte den i min afspiller.



Nu ungerne er blevet så store, kan de så ikke selv gå i kælderen etc.?

Flemming

De store kunne men de står i 3 lag i et 60er skab lidt besværligt. 

Du har DUNE har de ikke en ripper løsning?

Hilsen Jonas
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2023 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Du har DUNE har de ikke en ripper løsning?


Den Dune model jeg har er primært en medie afspiller og Android streaming boks. Ingen ripper funktionOuch. Prøv eventuelt at se på Dunes hjemmeside om de skulle have en model med de funktioner du søger.

Flemming


Redigeret af fltk - 07-Oktober-2023 kl. 18:39
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2023 kl. 06:46
En aflagt billig pc koster ikke meget og så skal du have en god NAS med masser af plads

Enig det er en stor opgave med 600 skiver.   

Var selv i gang med samme øvelse.  Først rippede jeg 500 cd’er   Tog mange uger da jeg tog en  håndfuld om ugen. 

Ville gøre det samme med mine film.  Ca 400 skiver men gad ikke mere og skulle bruge en del penge på harddiske. 

Har sjældent lyttet til de rippede cd da streamingen har overtaget.  Så næsten spild af tid.  

Nu er tiden gået, børn er flyttet hjemme fra så drømmen om et total hjemme lager er ikke så aktuelt mere 

Kan nævne at billeder fra papir tiden også er en opgave der er startet men nok aldrig bliver færdig 
Samme oplevelse med gamle cam recorder kassetter.     Sjovt i starten men kræver meget tid og harddisk plads 

Gætter på at jeg skal have et lager på 40TB.    Måske mere.   
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2023 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

En aflagt billig pc koster ikke meget og så skal du have en god NAS med masser af plads

Enig det er en stor opgave med 600 skiver.   

Var selv i gang med samme øvelse.  Først rippede jeg 500 cd’er   Tog mange uger da jeg tog en  håndfuld om ugen. 

Ville gøre det samme med mine film.  Ca 400 skiver men gad ikke mere og skulle bruge en del penge på harddiske. 

Har sjældent lyttet til de rippede cd da streamingen har overtaget.  Så næsten spild af tid.  

Nu er tiden gået, børn er flyttet hjemme fra så drømmen om et total hjemme lager er ikke så aktuelt mere 

Kan nævne at billeder fra papir tiden også er en opgave der er startet men nok aldrig bliver færdig 
Samme oplevelse med gamle cam recorder kassetter.     Sjovt i starten men kræver meget tid og harddisk plads 

Gætter på at jeg skal have et lager på 40TB.    Måske mere.   

Enig men det er sådanne ikke egentlig prisen det drejer sig om mere letheden, jeg har nok PC´s i huset. 

Findes der så et one klick ripper program der selv putter i mapper?

Hilsen Jonas
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2023 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

.....
Findes der så et one klick ripper program der selv putter i mapper?

Hilsen Jonas
Du kan evt prøve MakeMKV (er gratis ved at hente Beta key) og se om det er automatisk nok til dit ønske Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2023 kl. 16:23
Det nemmeste er at identificere den ene procent der ikke findes på streaing, som du gider se igen, og rippe de fem - ti stykker med egnet software. At rippe 100vis film, bare fordi, tager en krig og koster en bondegård i hardware - og det bliver ikke brugt*.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2023 kl. 16:38
Der findes et stykke software til Ubuntu - kaldet Automatic Ripping Machine - som kan det, du ønsker.

Ligger på Github - her er dets wiki med lidt forklaring/features: 
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2023 kl. 20:49
Logisk tilgang men vil gerne have den i god kvalitet nu jeg har brugt penge på dem :)

Hilsen Jonas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu