recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Let let
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Let let

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2023 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Der findes et stykke software til Ubuntu - kaldet Automatic Ripping Machine - som kan det, du ønsker.

Ligger på Github - her er dets wiki med lidt forklaring/features: 

Puha Linux opsætning og masser af arbejde det ser ikke let let ud :/

Hilsen Jonas
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2023 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:



Puha Linux opsætning og masser af arbejde det ser ikke let let ud :/

Hilsen Jonas
[/QUOTE]

Hvis det at hente et komplet Ubuntu-image, lægge det på en bootable USB-stick og boote det, er for meget arbejde, så kan jeg godt se, at det nok ikke er lige dig ;-)


Redigeret af longjohn2 - 12-Oktober-2023 kl. 10:40
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2023 kl. 10:51
Måske lettere at gøre skiverne mere tilgængelige i kælderen, og lade ungerne selv hente dem de vil se Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2023 kl. 08:16
Jeg har været der med nas server og en helvedes masse tid på noget der ikke bliver brugt, og en større elregning til ser eren. Nu har jeg en masse streaming og så køber jeg det der mangler eller fordi jeg vil have en film i bedre kvalitet ved Apple. Det er den nemme løsning du søger. Dine købte film kan også deles 
Mvh Jesper 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2023 kl. 09:45
Man kan også betragte det fra et økonomisk perspektiv.

En Blu-ray kan have op til ca. 25GB i single-layer og 50GB i dual-layer. Jeg ved ikke, hvor mange af dine 600 skiver, der er Blu-ray, men uanset hvad, så løber det hurtigt op i rigtig mange TB data, hvilket vil kræve indkøb af flere harddiske og en løsning til at gøre indholdet på harddiskene tilgængeligt på netværk/internet.

Du kan købe mange film på f.eks. Apple TV appen til de penge, og de vil være i bedre kvalitet (og korrekt 24fps) end alle DVD'erne og på billedsiden og i nogle tilfælde Blu-ray'erne. Disse køb opgraderes gratis og automatisk til 4K, HDR og Dolby Atmos-lyd, hvis filmen udgives i de formater. Der er også ekstramateriale og til tider flere versioner af filmen.

Som HomeTheater nævner, så kan du dele alle køb på Apple TV appen med familien vha. familiedeling.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2023 kl. 12:07
Jep. Spar pengene og tiden og find det du vil se online. De få titler du reelt gider se igen og som ikke kan findes online kan ret sikkert stå på 0,5m hylde sammen med en afspiller. Resten ryger ud, på loppemarked eller på loftet.

For mit vedkommende er det mange år siden jeg smed alle mine film ud og dem har jeg savnet lige præcis nul gange. Tilbage er en stak CDer og LPer som heller ikke bliver brugt .. :-)

Der er self samlere der ikke kan finde deres manga, sære horror film osv. så nemt som os med mere mainstream smag, men overvej om du er en af dem.
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2023 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man kan også betragte det fra et økonomisk perspektiv.

En Blu-ray kan have op til ca. 25GB i single-layer og 50GB i dual-layer. Jeg ved ikke, hvor mange af dine 600 skiver, der er Blu-ray, men uanset hvad, så løber det hurtigt op i rigtig mange TB data, hvilket vil kræve indkøb af flere harddiske og en løsning til at gøre indholdet på harddiskene tilgængeligt på netværk/internet.

Du kan købe mange film på f.eks. Apple TV appen til de penge, og de vil være i bedre kvalitet (og korrekt 24fps) end alle DVD'erne og på billedsiden og i nogle tilfælde Blu-ray'erne. Disse køb opgraderes gratis og automatisk til 4K, HDR og Dolby Atmos-lyd, hvis filmen udgives i de formater. Der er også ekstramateriale og til tider flere versioner af filmen.

Som HomeTheater nævner, så kan du dele alle køb på Apple TV appen med familien vha. familiedeling.

Vi har købt på Appletv og mistet når de mister licens på filmen noget øv. tror 90% er bluray......... Kan se Zappiti måske lever igen R_volution | 4K Media Players (rvolution.com) ;O)

Hilsen Jonas


Redigeret af Jonas Bojer - 18-Oktober-2023 kl. 23:44
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2023 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jep. Spar pengene og tiden og find det du vil se online. De få titler du reelt gider se igen og som ikke kan findes online kan ret sikkert stå på 0,5m hylde sammen med en afspiller. Resten ryger ud, på loppemarked eller på loftet.

For mit vedkommende er det mange år siden jeg smed alle mine film ud og dem har jeg savnet lige præcis nul gange. Tilbage er en stak CDer og LPer som heller ikke bliver brugt .. :-)

Der er self samlere der ikke kan finde deres manga, sære horror film osv. så nemt som os med mere mainstream smag, men overvej om du er en af dem.

Er meget Mainstream dog nogle japanske samurai film kan ikke findes på nettet. Lige på kommer filmene nok i 4 Clic skabe ;O)

Hilsen Jonas
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 08:03
Man mister ikke sine film på Apple TV appen, når de mister licensen til at sælge dem, så det undrer mig meget, at du nævner det. Det vil være første gang, at det sker i Danmark, mig bekendt. Det vil jo være forsidestof. Hvilke titler er der tale om?
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2023 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man mister ikke sine film på Apple TV appen, når de mister licensen til at sælge dem, så det undrer mig meget, at du nævner det. Det vil være første gang, at det sker i Danmark, mig bekendt. Det vil jo være forsidestof. Hvilke titler er der tale om?

Providers can remove content from the store at any time. When you purchase a movie you are buying the digital file, and will only have cloud access as long as that item remains in the store.

Der er en kendt ting.

Hilsen Jonas
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 05:59
Dit citat er fra et brugerforum? Jeg følger branchen intenst og indtil videre er der mig bekendt ikke eksempler på det hos Apple. Apple har mistet salgsretten til mange film over tid, inklusiv flere som jeg har i mit eget katalog, men det betyder ikke, at man mister adgang til dem. De betyder bare, at de ikke sælges til nye kunder længere.

Der er sket hos Blockbuster i forbindelse med frasalget til SF Anytime, hvilket er en aktuel sag, der følges. Blockbuster lover at refundere kunder.

Hvilke film har du mistet, Jonas?


Redigeret af Rasmus Larsen - 20-Oktober-2023 kl. 06:00
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2023 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man kan også betragte det fra et økonomisk perspektiv.

En Blu-ray kan have op til ca. 25GB i single-layer og 50GB i dual-layer. Jeg ved ikke, hvor mange af dine 600 skiver, der er Blu-ray, men uanset hvad, så løber det hurtigt op i rigtig mange TB data, hvilket vil kræve indkøb af flere harddiske og en løsning til at gøre indholdet på harddiskene tilgængeligt på netværk/internet.

Du kan købe mange film på f.eks. Apple TV appen til de penge, og de vil være i bedre kvalitet (og korrekt 24fps) end alle DVD'erne og på billedsiden og i nogle tilfælde Blu-ray'erne. Disse køb opgraderes gratis og automatisk til 4K, HDR og Dolby Atmos-lyd, hvis filmen udgives i de formater. Der er også ekstramateriale og til tider flere versioner af filmen.

Som HomeTheater nævner, så kan du dele alle køb på Apple TV appen med familien vha. familiedeling.
billedkvaliten er bedre en dvd udgaverne ja. Men lyd er ikke altid en garanti bare for den opgraderes til atmos. For jeg har da selv nogle dvd film, hvor lyden bedre end i atmos. Der er de ældre starwars en godt eksempel hvordan man kan spolere lyden på en film, hvor de er bedst ved Dolby surround
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu