recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Leverandør dag torsdag 31. oktober
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLeverandør dag torsdag 31. oktober

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 14:10

Mit problem med Fibre kommer af følgende

Forskellige Antenneforeninger som kontraherede (  ) med STOFA om udlægge kabler.

Der hvor Telefonselskaberne udlagde Hybridnettet, og nu hvor EL selskaberne udlægger fibre.

Til højere og højere priser, desuden når nogen frivillig tilfælger YouSee, hvorfor er dette da ikke blot blevet påtvunget via Lovgivningen?  Eller fungerer noget på andre betingelser?  På den ene side kan der skrives om nogen ligesom er vaccinerede IMOD tilslutning til YouSee. Og jeg formoder have en ret til formode nogen er vaccinerede idag imod blive tilsluttet til Fiber.  Specielt med tanke på Tv programudbyderne og priserne herfor? Personer jeg har problemer med (           ; ) betegner jeg somme tider som mine prøvestene, for ikke videre gennemtænkte argumeneter.  Læs træghed overfor alting ny, og sagtens kan nøjes med meget mindre end YouSee kan forestille sig.  Den ene part vil gerne betale for YouSee mens den anden bremser mere og mere op!



Redigeret af moho - 29-Oktober-2009 kl. 14:15
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Mit problem med Fibre kommer af følgende

Forskellige Antenneforeninger som kontraherede (  ) med STOFA om udlægge kabler.

Der hvor Telefonselskaberne udlagde Hybridnettet, og nu hvor EL selskaberne udlægger fibre.

Til højere og højere priser, desuden når nogen frivillig tilfælger YouSee, hvorfor er dette da ikke blot blevet påtvunget via Lovgivningen?  Eller fungerer noget på andre betingelser?  På den ene side kan der skrives om nogen ligesom er vaccinerede IMOD tilslutning til YouSee. Og jeg formoder have en ret til formode nogen er vaccinerede idag imod blive tilsluttet til Fiber.  Specielt med tanke på Tv programudbyderne og priserne herfor? Personer jeg har problemer med (           ; ; ) betegner jeg somme tider som mine prøvestene, for ikke videre gennemtænkte argumeneter.  Læs træghed overfor alting ny, og sagtens kan nøjes med meget mindre end YouSee kan forestille sig.  Den ene part vil gerne betale for YouSee mens den anden bremser mere og mere op!

Beklager Moho. Nu har jeg læste begge dine indlæg flere gange og jeg forstår ikke hvad det er du skriver

Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Mit problem med Fibre kommer af følgende

Forskellige Antenneforeninger som kontraherede (  ) med STOFA om udlægge kabler.

Der hvor Telefonselskaberne udlagde Hybridnettet, og nu hvor EL selskaberne udlægger fibre.

Til højere og højere priser, desuden når nogen frivillig tilfælger YouSee, hvorfor er dette da ikke blot blevet påtvunget via Lovgivningen?  Eller fungerer noget på andre betingelser?  På den ene side kan der skrives om nogen ligesom er vaccinerede IMOD tilslutning til YouSee. Og jeg formoder have en ret til formode nogen er vaccinerede idag imod blive tilsluttet til Fiber.  Specielt med tanke på Tv programudbyderne og priserne herfor? Personer jeg har problemer med (           ; ; ; ) betegner jeg somme tider som mine prøvestene, for ikke videre gennemtænkte argumeneter.  Læs træghed overfor alting ny, og sagtens kan nøjes med meget mindre end YouSee kan forestille sig.  Den ene part vil gerne betale for YouSee mens den anden bremser mere og mere op!

Beklager Moho. Nu har jeg læste begge dine indlæg flere gange og jeg forstår ikke hvad det er du skriver



Så er vi 2.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 15:08

Har igennem årene ligesom vænnet mig til at Tv båndene fra de ca 47 og op til ca 870MHz var noget fik på en måde bare fik, om ikke forærende så dog noget.

Fiber er for mig noget med vi skal spises af med noget som er så meget ringere, at alle parter korser sig. Jeg har et Fiber problem.

Dengang man opdagede trægheden imod totale udbygning af hybridnettet, hvorfor skulle dette lykkes idag?  Det er trods alt ikke alle som er lige så glade med slippe for betale, guld kan købes for dyrt. Der må jo være en grund til noget går økonomisk galt?

Til top
Jean Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 20:52

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:


Her til aften købte de et Sony KDL-W5500 tv, men det digitale signal er godt nok ringe, og hvis det samme gør jeg gældende for DONG fiber bliver jeg edermame skuffet, og fortryder (måske) at jeg går af med min parabol

Indeholder TV'et DVB-C, og søger de med denne tuner?  Ellers får de jo bare et analogt signal, og det er dårligt som altid på en fladskærm.

Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Har igennem årene ligesom vænnet mig til at Tv båndene fra de ca 47 og op til ca 870MHz var noget fik på en måde bare fik, om ikke forærende så dog noget.

Fiber er for mig noget med vi skal spises af med noget som er så meget ringere, at alle parter korser sig. Jeg har et Fiber problem.

Dengang man opdagede trægheden imod totale udbygning af hybridnettet, hvorfor skulle dette lykkes idag?  Det er trods alt ikke alle som er lige så glade med slippe for betale, guld kan købes for dyrt. Der må jo være en grund til noget går økonomisk galt?

 

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 15:35

Så bruger jeg den store penzel.

Fibrene for mig ville betyde en båndbredde på 800MHz eller hvad der svarer til 2000 Megabit ud til hver tilkoblet husstand. Og det er sådanne tal dagens fibre, EL selskaberne, ligger langt fra        



Redigeret af moho - 02-November-2009 kl. 15:36
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 15:41

Nu er der jo heldigvis nogle år til torsdag den 31. oktober.

Flemming

 

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
b0nde Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Så bruger jeg den store penzel.

Fibrene for mig ville betyde en båndbredde på 800MHz eller hvad der svarer til 2000 Megabit ud til hver tilkoblet husstand. Og det er sådanne tal dagens fibre, EL selskaberne, ligger langt fra        



Så det du har prøvet på at forklare de sidste 2-3 indlæg er , at fordi der endnu ikke tilbydes Gbit internet og 50 HD kanaler over fiber, så er du ikke interessert ? :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu