recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B1 eller C1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B1 eller C1

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af danriis danriis skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Mine forældre har købt b1 og det er super godt. Har ladet mig fortælle af kloge hoveder at c1 mest er hvis du skal game enormt meget på tv’et. Altså med ps5
Faktisk er det så længe VRR ikke er aktiveret på PS5 mest til XSX og PC at TV'ene skulle kunne noget mere end B1. For B1 har også HDMI 2.1 120 Hz og VRR. Så aktuelt er B1 fuldt ud lige så godt til en PS5 som C1 er det, mens C1 er bedre til XSX (og en enten slappere eller ældre udgave af en gaming PC der lige som PS5 og XSX kunne risikere at komme under 40 fps ved VRR). Grunden til dette er at C1 har et bredere VRR opdateringshastighedsområde, fordi det har LFR (low frame rate compensation), der tillader VRR at falde til under 40fps. Men aktuelt har PS5 endnu ikke VRR, så B1 er fortsat lige så godt til PS5 som C1, mens C1 er bedre til XSX og en mindre kraftig gaming PC. Sony har dog længe talt om at VRR skulle være på trapperne, så måske en dag - og til den tid vil det så også blive en fordel med C1 frem for B1 "Altså med ps5"

Men det er således fortsat mere retledende/faktuelt korrekt at sige "Altså med XSX" eller "Altså med PC", end det [endnu] er at sige "Altså med ps5"

Aktuelt kommer man endog rigtigt langt med en PS5 alene med et HDMI 2.0 udrustet TV, sålænge det bare har lav responstid, da 98-99% af alle PS5 spil fortsat er låst til enten 30 eller 60 fps, som fint klares igennem HDMI 2.0 

Forskellen på B1 og C1 ligger helt grundlæggende i deres såkaldte AI processorer, hvor B1 har A7 Gen 4 AI processor mens C1 har A9 Gen 4 AI processor. Så det er primært alt den postproccesing en purist slår fra til film og spil (og som game-modes som udgangspunkt frakobler) der er bedre ved C1. Et eksempel er at C1 f.eks. har bedre motion interpolation end B1.


Vi har en PS3 og PS4 som konen bruger. Planen er at få en PS5 på et tidspunkt, men hun er 110% ligeglad med alt det 120hz osv. Jeg sidder selv på en monster pc så jeg gider ikke PS5.

Derudover har vi en meget stor DVD/BD samling (HD/4K) samt diverse streamings tjenster. Vi er vant til et highend Samsung Plasma tv som efterhånden har en 10-12 år på bagen, men lider af burn in efter nogle måneder med Animal Planet som konen så en overgang i døgndrift da hun lå syg :D

Umiddelbart kunne B1 lyde som fint til os.

En "monster" PC skulle modsat konsollerne snildt kunne holde sig pænt over 40 fps ved VRR, og resten behøver hverken HDMI 2.1, VRR eller 120 fps. Så B1 skulle featuremæssigt snildt kunne opfylde alle krav, hvis der er penge at spare der(?) ...med mindre man er typen der til film sværger til diverse postprocessing aspekter som frame interpolation mv, så er C1, med sin A9 Gen 4 AI processor, et par flueben bedre.

Redigeret af TBC1 - 26-April-2022 kl. 10:42
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
danriis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2022
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 17:02
Vi har købt et B1 55" idag.

Konen var med ude og kigge. Hun gik direkte hen til OLED skærmene og pegede :D

Mvh Dan
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 17:28
Beklager hvis jeg hijacker tråden, det så ud til at trådstarter har fået købt Tongue 
Nu er der jo c2 osv lige på trapperne... Skal man vente på dem eller score sig en billig c1/b1? Jeg ser på 77"

Edit: damn, de er jo ude... C2 til 28.499 og C1 til 19.999



Redigeret af MaXer - 25-April-2022 kl. 17:49
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
danriis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2022
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Beklager hvis jeg hijacker tråden, det så ud til at trådstarter har fået købt Tongue 
Nu er der jo c2 osv lige på trapperne... Skal man vente på dem eller score sig en billig c1/b1? Jeg ser på 77"

Edit: damn, de er jo ude... C2 til 28.499 og C1 til 19.999


Når de lige bliver sendt på marked koster det kassen. Vi fik B1 55” for 5999 kr. Det er sgu en helt fin pris. 

Overvejede C modellen men da vi stod i butikken skulle jeg bruge en del tid på at se forskellen på de to TV selvom de stod ved siden af hinanden. 

Billedet er sikkert bedre på de nye modeller men du betaler en kæmpe pris for små forbedringer   
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 19:13
Det er jo lige det... Det er 50% oven i prisen i det her tilfælde ... Men det er jo bedre ...!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
danriis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2022
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Det er jo lige det... Det er 50% oven i prisen i det her tilfælde ... Men det er jo bedre ...!

Det lyder som et fund til prisen 🤣🥴
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2022 kl. 06:59
Priserne på 2021-modellerne er meget attraktive nu fordi de er ved at udgå. Jeg kan ikke finde mange gode grunde til at vente på C2 eller G2.

Vi tester på Flatpanels pt. LG G2 og snart også C2.


Til top
danriis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2022
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 13:00
Vi har fået TV'et leveret idag.

Alle mine bekymringer er manet til jorden. I forhold til vores gamle (13 år) plasma skærm er denne OLED bedre på alle paramtre.

Konen har ikke meget forstand på det. Hun sagde blot - gal teksten står klart nu.

Det er som at kigge på solen i forhold til det gamle tv.

Klart anbefaling herfra hvis man har et ældre tv :)

Mvh Dan
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af danriis danriis skrev:

Vi har fået TV'et leveret idag.

Alle mine bekymringer er manet til jorden. I forhold til vores gamle (13 år) plasma skærm er denne OLED bedre på alle paramtre.

Konen har ikke meget forstand på det. Hun sagde blot - gal teksten står klart nu.

Det er som at kigge på solen i forhold til det gamle tv.

Klart anbefaling herfra hvis man har et ældre tv :)

Mvh Dan
Fedt! Jeg har lige bestilt et LG B1 77" som skal erstatte mit Pioneer 508XD. Skulle efter sigende komme mandag :)
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 17:16
købte du det i power og fik et 32” med gratis oveni
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

købte du det i power og fik et 32” med gratis oveni
Ja! Jeg lagde først mærke til at der var to tv på ordren EFTER jeg havde betalt, så der fik jeg lige et lille chok LOL

Edit: Hov, nej det var i Elgiganten!


Redigeret af MaXer - 27-April-2022 kl. 17:19
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
danriis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2022
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Oprindeligt skrevet af danriis danriis skrev:

Vi har fået TV'et leveret idag.

Alle mine bekymringer er manet til jorden. I forhold til vores gamle (13 år) plasma skærm er denne OLED bedre på alle paramtre.

Konen har ikke meget forstand på det. Hun sagde blot - gal teksten står klart nu.

Det er som at kigge på solen i forhold til det gamle tv.

Klart anbefaling herfra hvis man har et ældre tv :)

Mvh Dan
Fedt! Jeg har lige bestilt et LG B1 77" som skal erstatte mit Pioneer 508XD. Skulle efter sigende komme mandag :)


Jeg tænker at du får noget af en oplevelse som mig. Vi havde et af de der highend Samsung plasma. Tror det kostede 22.000 kr (fik det på tilbud).

Men det nye B1 står krystal klart og utrolige farver som ellers plasma er kendt for. Jeg har ikke engang gidet at rode med farverne endnu.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu