recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG LH3000 tuner og lydproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLG LH3000 tuner og lydproblem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasper_lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: LG LH3000 tuner og lydproblem
    Sendt: 26-November-2009 kl. 12:02
Hej.

Jeg har for 3 uger siden købt et LG LH3000 37" hos expert til mit soveværelse.

Det første tv havde en underlig baggrundsstøj uanset om det var almindeligt analogt tv, digital tv, eller min playstation jeg afspillede fra.

Jeg fik tvet byttet igår og regnede med alt var i den skønneste orden, men nu oplever jeg problemet med højtaleren igen, og nu også tuneren som ikke finder alle digitalkanler, selvom jeg har sat den på sverige og har både prøvet en fuld søgning og indstille diverse frekvenser osv, som jeg har fundet på nettet.

Og signal kvalitet ifølge tvet på de fundne kanaler er bestemt ikke høj, og slet ikke i soveværelset hvor jeg har trukket en 20 m antenneledning fra stuen. Men underligt nok virker mit Sony W4500 perfekt både i stuen og i soveværelset, der er ingen signal forstyrrelser eller tab af billedekvalitet.

Så mit spørgsmål lyder på, om LG bare generelt levere dårlige tunere i deres fladskærm, eller jeg bare er meget uheldig?

MVH Kasper
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 13:04
Købte et 22LH2000 til datterens værelse, og det fangede uden problemer 112 kanaler på vores to tagantenner (Sverige og DK), og når jeg kigger på signalkvaliteten på tv'et fejler den ikke noget. Der var dog en lyskant på godt en cm brede i det meste af toppen af skærmen, som om der slap baggrundslys ud, så selv om det er under 14 dage gl. har jeg oprettet en RMA, for syntes egentlig at der er et ok tv.
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 13:08
Har 4 LG tv (1x 7020 og 3x 3000) og bortset fra EPG problem (som beskrevet i anden tråd) så funker de perfekt. Både analog og digital er der ingen problemer.
 
mvh. Jesper
Til top
kasper_lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 13:17
hmm jamen så må jeg åbenbart være meget uheldig. 

Er der nogen der har idé om der er meget stor forskel på tuneren i de forskellige mærkers tv? Altså det virker jo mystisk at mit sony tv kan tage kanalerne helt perfekt, og mit LG tv er helt nede under normal i signal styrke.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af kasper_lund kasper_lund skrev:

hmm jamen så må jeg åbenbart være meget uheldig. 

Er der nogen der har idé om der er meget stor forskel på tuneren i de forskellige mærkers tv? Altså det virker jo mystisk at mit sony tv kan tage kanalerne helt perfekt, og mit LG tv er helt nede under normal i signal styrke.
Jeg har selv hvad du kalder "ringe" eller "normal" modtagelse af signaler på mit via dvbt.
Der er dog ingen tegn på udfald eller andet som skaber problemer selvom den kun er på de 40-70% signal kvalitet.
 
Så spørgsmålet er:  Ser du problemerne, eller er det bare din opfattelse af menu siger noget du ikke mener er rigtig?
 
Her er signal ihvertfald perfekt, også selvom den melder ringe/normal.
 
Til top
kasper_lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 15:34
Nu sammenligner jeg selvfølgelig os billedekvaliteten med mit sony tv, hvilket jeg nok ikke burde gøre.

Men på det første lg tv jeg havde var der intet problem med at modtage tv3, 3plus osv, men de er ligepludselig forsvundet, og radiokanalerne er begyndt at "skrætte" i lyden, så der må jo være en eller anden form for dårligt signal, eller som jeg hælder mest til siden mit sony tv fungere perfekt, at den er gal med tuneren.


Redigeret af kasper_lund - 26-November-2009 kl. 15:35
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 16:05
Du skriver "Nu også...." i dit første indlæg?  så alle tv kanaler har virket fint?
Til top
kasper_lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 16:15
Ja det har de, og det gør de os stadigvæk på mit sony tv.
Til top
kasper_lund Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2009 kl. 12:09
nu har jeg søgt lidt rundt omkring på nettet med hensyn til at indstille fjernsynet til at søge manuelt, og på en bestemt frekvens. Men uden held, den bliver ved med kun at finde 83 kanaler, hvor det forrige fjernsyn jeg havde kunne finde 105. Så jeg mangler stadigvæk tv3, kanal5, 3plus osv.

Nogen der har en løsning på dette problem?
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 18:59
..det lyder idiotisk, men alligevel ikke.
Da jeg købte mit 22LH2000 kunne jeg ikke fange så mange kanaler som med mit Pana...
Jeg skiftede antennekabel og nu skanner jeg 233.. mod 194..med det billige kabel.
 
Prøve det.. og ring til Yousee, så de kan sende en tekniker til at måle signal i dine stik.. hvis kabel ikke laver trikket..
 
Mvh


Redigeret af bimbobo - 28-November-2009 kl. 19:00
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu