recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED 55 G2 eller Samsung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED 55 G2 eller Samsung?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED 55 G2 eller Samsung?
    Sendt: 30-August-2023 kl. 20:25
Hej alle sammen

Min mor (69 år) har bedt mig om at hjælpe hende med at købe et nyt tv.
Hun har lige nu et 42" Pioneer plasma TV. 

Hun har selv set på dette i Bilka

TQ55S92C https://www.bilka.dk/produkter/samsung-55-qd-oled-tq55s92c/200201476/ 

til 16.999 kr. Bilka manden anbefalede det fremfor LG OLED, som jeg anbefalede hende at købe.

Jeg kender ikke meget til det tv og anbefalede i stedet hende til LG OLED 55 G2 til 11.000 kr. som de har på tilbud i Power. Rest lager da g3 er den nye model.
Når hun alligevel vil ofre en del penge får hun bedre byggekvalitet i LG end Samsung i dette tilfælde. Lækkert design i helt fladt på væggen. 

Om billede kvaliteten også er bedre på LG her ved jeg ikke og kunne godt bruge jeres hjælp her?

Bør hun overveje andre tv i den prisklasse? (11.000 kr)

Tak for hjælpen.

Mvh. Thomas



Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2023 kl. 22:17
Det er let at vælge hvis hun ønsker samme gode billede på sit nye TV som på det gamle Pioneer plasma. Så er der kun et Oled TV der har samme billede, endda med endnu flottere farver og shadow detail.

Et LCD TV kan ikke vise gradianterne i skyggerne, det er bare en grålig plamage. Og især ved TV signal synes jeg det er værst.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 00:27
Det Samsung der linkes til er et QD OLED
Jeg har selv købt et Samsung i 65" med den teknologi og det giver et fantastisk billede, så jeg tror ikke, at du får bedre billedkvalitet med et LG
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 03:04
Tak for svar. 

Begge to er vel OLED men Samsung 6000 kr dyrere.

LG har metal ramme rundt om skærmen mens Samsung's er mere plastik agtig.

Samt LG's kan komme helt plant mod væggen da elektronik er i seperat boks.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 07:04
Begge er OLED TV. Samsung S92C er en designvariant af S90C. Det er en 2023-model, men her i opstarten har den 2022 QD-OLED panelet, så du kan med fordel overveje at spare penge ved at købe 2022-udgaven Samsung S95B i stedet.

Om QD-OLED er bedre end LG OLED? Tjo, de har begge fordele og ulemper, men de begge øverste hylde indenfor billedkvalitet. Begge vil være et godt valg set ud fra billedkvalitet (dårligt valg set ud fra TV-platformen, som ikke opdateres).
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Tak for svar. 

Begge to er vel OLED men Samsung 6000 kr dyrere.

LG har metal ramme rundt om skærmen mens Samsung's er mere plastik agtig.

Samt LG's kan komme helt plant mod væggen da elektronik er i seperat boks.


Hele fidusen med G serien fra LG er præcis at den kan komme helt plan mod væggen🤔
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 08:00
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Tak for svar. 

Begge to er vel OLED men Samsung 6000 kr dyrere.

LG har metal ramme rundt om skærmen mens Samsung's er mere plastik agtig.

Samt LG's kan komme helt plant mod væggen da elektronik er i seperat boks.

LG G1 - G2 og G3 Er rigtig nok helt plan til væggen, og det ser fedt ud. Har selv en 83".

Men, den har altså ikke en seperat boks med elektronik alt sidder i skærmen, med seperat boks er vi tilbage til den nu udgået wallpaper model, desværre....
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 08:51
Separat (trådløs) boks vender tilbage med LG M3, der lander i Danmark lige om lidt Smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Separat (trådløs) boks vender tilbage med LG M3, der lander i Danmark lige om lidt Smile
Takker, den model havde jeg faktisk glemt alt omEmbarrassed

Rasmus, er den så lige så flad som det gamle Wall paper?
Kommer den evt. til test?
I forbindelse med den er trådløs, kunne jeg godt have lidt bekymringer, men måske det har noget på sig….

Jeg forventer at skal op på en 97” næste gang, men dog ikke før den kommer med MLA eller evt. noget bedre.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 10:00
Både Bilka og Elgiganten har LG OLED i 65" til under 10k,-
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Det Samsung der linkes til er et QD OLED
Jeg har selv købt et Samsung i 65" med den teknologi og det giver et fantastisk billede, så jeg tror ikke, at du får bedre billedkvalitet med et LG
Ja det bemærkede jeg godt efter jeg havde skrevet. Jeg vil dog stadigvæk anbefale LG til trådstarters Mor. Samsung er ikke en merpris værd.


Redigeret af Munch - 31-August-2023 kl. 10:08
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2023 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Separat (trådløs) boks vender tilbage med LG M3, der lander i Danmark lige om lidt Smile
Takker, den model havde jeg faktisk glemt alt omEmbarrassed

Rasmus, er den så lige så flad som det gamle Wall paper?
Kommer den evt. til test?
I forbindelse med den er trådløs, kunne jeg godt have lidt bekymringer, men måske det har noget på sig….

Jeg forventer at skal op på en 97” næste gang, men dog ikke før den kommer med MLA eller evt. noget bedre.

LG har oplyst, at de ikke udlåner eksemplarer til test pt. og jeg tror ikke selv vi indkøber M3 :-)

Den er desværre ikke lige så tynd som W-serien, hvilket jeg tror har noget at gøre med, at W i sidste ende altid krævede prof. installation pga. faren for at den knækkede under opsætning. Så de har styrket konstruktionen med M3.

Enig mht. MLA. Jeg springer heller ikke på 83" før der kommer enten MLA OLED eller QD-OLED.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu