recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED 55 G2 eller Samsung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED 55 G2 eller Samsung?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2023 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ja der sker noget med skærmteknologien. Hvornår kom WOLED? Mit efterhånden tre år gamle Panasonic 65 GZ2000E har vel ikke den fjerde sub pixel W ?

Fra hukommelsen så tror jeg, at det var allerede i 2016, at den ekstra hvide pixel kom til, så dit Pana GZ2000 har den Smile
Super godt! Jeg har hele tiden syntes at det panel gir rigeligt lys også i solskin. Har to prof. kalibrerede indstillinger, hvor nat indstillingen bruges det meste af tiden. Og kun i kraftigt solskin skifter over til dag indstillingen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2023 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Mange tak for svar alle sammen.

Og til det svarer vi gerne at et display aldrig kan blive for stort. 65 tommer er det nye “sort”, og der sælges tonsvis af dem.

Hvor har du disse markedsdata fra?
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2023 kl. 15:40
Hej igen

Jeg var nede i Power forleden hvor hun kunne se Lg oled g3 serien udstillet, da de ikke havde g2.
De havde på lager i Slagelse og Nykøbing men vi kunne ikke få leveret. De sagde vi kunne ringe til kundeservice men vi sad i kø i 10min. og så gad vi ikke mere.

Så gik vi over til Elgiganten for at se om de ville lave prismatch. De ville ikke pris matche Power da Power ikke havde den på online lager.
Havde ikke læst deres pris match betingelser https://www.elgiganten.dk/kundeservice/prismatch på forhånd, men det har jeg nu. 

Kan se de også pris matcher danske netbutikker. Komplette og Dustin home har også LG g2 på lager og her til omgående levering.




Mit spørgsmål går på om Elgiganten skal pris matche ovenstående to link? Og om I har nogle erfaringer med pris match i Elgiganten?

Tak 🤗




Redigeret af piddy - 08-September-2023 kl. 15:40
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2023 kl. 21:20
Hej alle sammen

Blot en update.

I dag købte jeg tv'et til min mor. I elgiganten i Glostrup matchede de det tilbudet fra komplett.dk på 10.990 kr. for LG OLED G2 55". Det var 3.000 kr i rabat. Så fik jeg yderligere 500 kr. i rabat ved en tv pakke til Nordlys, som passede til det hun ser. Så 3500 i rabat og så 295 i fragt. Det synes jeg er en meget god pris :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2023 kl. 07:13
Er din mor så tilfreds med TV'et? Smile
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2023 kl. 07:18
Hej. Hun er på ferie lige nu så levering sker først i næste uge. 
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2023 kl. 22:28
Hej alle

Et opfølgende spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med.

Idag har hun Yousee men ønsket var med det nye tv at komme væk fra det og mere bruge apps på tv hvis muligt.

I Elgiganten fik jeg en god deal på Norlys. Dog ser jeg nu ud fra deres hjemmeside at via tv kun understøtter via Chromecast, Apple tv . Det ligner derfor IKKE at man kan installere det i LG app Store. 
Kan nogle bekræfte dette?
Hun vil blive træt af at skulle caste fra iPhone til tv.

Så er der Yousee og Allente tilbage:

Allente: Du kan streame din TV-pakke på alle enheder der er tilsluttet internettet. Apple TV, computer, Android tablet, iPad, Google Chromecast, Android telefon, iPhone og følgende Smart-TV; LG fra 2018 og frem, Samsung fra 2018 og frem, Android TV. Har du et andet TV kan du tilslutte en Chromecast eller et Apple TV.


Her ligner det også at LG tv er understøttet direkte via app.

Så det ligner jeg må benytte mig af min 14 dages fortrydelsesret på Norlys??



Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2023 kl. 22:48
Her er en guide til apps på de forskellige TV platforme. LG har webOS og har ikke Norlys play app, så den skal du opsige hvis du vil undgå en ekstra enhed.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2023 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Idag har hun Yousee men ønsket var med det nye tv at komme væk fra det og mere bruge apps på tv hvis muligt.

Så er det et skidt valg af TV, da Android TV giver flest muligheder.

Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Hun vil blive træt af at skulle caste fra iPhone til tv.


AppleTV - en oplagt julegaveide, så er hun fri for LG's (mærkværdige) styresystem og har kun brug for Apple fjernbetjeningen...

Klaus
(med både Sony TV der kører Android samt en ATV4K)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2023 kl. 06:27
Mit råd vil også være at købe Apple TV 4K. Den har Norlys og mange andre apps, og brugeroplevelsen er bedre. TV'ets fjernbetjening kan tænde/slukke Apple TV 4K og styre menuerne. Apples fjernbetjening kan også tænde/slukket LG TV'et og styre lydstyrken.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2023 kl. 21:18
Hej igen

Mange tak for alle de bruge brugbare råd.

Hun har selv iPhone/Ipad så lidt inde i apple verdenen er hun. 

Hun spurgte mig i går om man også kan optage en serie/film i tv'et ligesom hun kan i dag via sin yousee boks tilsluttet pioneer tv'et.

Jeg kan læse mig frem til LG G2 specifikationer, at man blot kan indsætte en usb nøgle og så kan man optage.

Men fungerer det uanset hvad kilden er? F.eks. virker det via Norlys appen  (antage at hun køber apple tv 4k) når man ser live tv via den? 

Eller skal det være via en app fra LG's app store (yousee eller Allente) for at optage funktionen virker?

Eller kan man optage via apple tv? Jeg er helt blank på hvad apple tv 4k kan :)

Igen tak for hjælp :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2023 kl. 22:41
Nej usb optagelse virker kun til flow TV. Jeg kender ikke streaming bokse nok til at vide hvilke der kan optage.

Redigeret af Munch - 20-September-2023 kl. 22:44
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu