recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED 55 G2 eller Samsung?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED 55 G2 eller Samsung?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2023 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Hun spurgte mig i går om man også kan optage en serie/film i tv'et ligesom hun kan i dag via sin yousee boks tilsluttet pioneer tv'et.

Hvad er det hun optager?

Når man streamer, er langt det meste materiale til rådighed - uden at man behøver at optage.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2023 kl. 07:59
USB-nøgler virker ikke altid til optagelse i TV-skærme. Min erfaring er, at man har mest held med en USB-harddisk.

Der kan kun optages fra tv-kanaler via antennestik i TV'et. Der kan ikke optages fra apps såsom Norlys, men de har jo typisk arkivet liggende eller "cloud-optagelse" (ved ikke om Norlys har), hvor man kan markere live-udsendelser til at blive gemt i en periode.

Med streaming er behovet for optagelse begrænset. Tingene ligger jo klar til at trykke play.

Apple TV 4K har ikke antennestik, så det er ren streaming via apps.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2023 kl. 15:38
Hej igeu

Mange tak for svar.

Er der en form for cloud optagelse i Norlys appen?

Samme spørgsmål til Yousee Play app'en? 

Det ligner der er hvis man køber Yousee's nye streamer.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2023 kl. 17:43
Nej jeg har Norlys appen, og der er ingen optage mulighed. Men du kan se alle udsendelserne når du vil, det er bare en af fordelene ved streaming.

Jeg skal selv ha fiber når jeg flytter, og får TV2 play. Og kan så supplere med Netflix og whatever. TV pakker er for dyre!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Uffebg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Uffebg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2023 kl. 09:11
nvm. (mit indlæg var overflødigt opdagede jeg).


Redigeret af Uffebg - 25-September-2023 kl. 12:11
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2023 kl. 20:47
Hej alle

Så ankom tv'et i dag. Dog bliver det først sat op i næste uge.

Jeg har fået overtalt min mor til at købe Apple tv så hun samlet får et lækkert system.
Herudover vil hun gerne købe en Sonos soundbar. Så vil hun sælge hendes forstærker, små højtalere og CD afspiller.

Jeg kan se på deres hjemmeside at de har 3 slags, Sonos Arc, Beam gen. 2 og Ray.
Arc synes jeg er overkill til hende og har anbefalet hende Beam gen. 2. 

1) Nogle som har erfaring med den? Blot bruges til tv og lidt musik og radio lytning.

2) Jeg kan se Sonos sælger et vægbeslag til. Det er svært at tyde på billeder, men kan der gå en kabelbakke bagved fra tv og ned gennem bagved?

Et andet spørgsmål. 

3) På LG g2 er der eArc på alle fire HDMI porte? Så Apple tv og Sonos soundbar skal bare sætte i hver sin af HDMI portene bagpå?

Hendes dvd afspiller sættes bare til tv'et i en anden HDMI port. Men vil lyden her automatisk komme videre til Sonos soundbar?

Igen tak for hjælpen.


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2023 kl. 07:24
1. Beam er fin til TV-brug og kan måske gå an til musik, afhængigt af hendes behov. Har hun har særskilte højttalere med forstærker før, så vil hun dog måske opleve musik-delen som et skridt ned. Soundbar-formen er generelt ikke særlig velegnet til musikbrug.

3. Kun en port er HDMI eARC (HDMI 2 så vidt jeg husker). Det er den som soundbar eller andet lydsystem skal tilsluttes. Apple TV kan tilsluttes hvilken som helst af de tre andre, med mindre man påtænker at bruge Apples HomePod-højttalere til trådløs TV-lyd. I det tilfælde skal Apple TV 4K tilsluttes eARC og så fungerer boksen som en slags 'forstærker'.

Mht. DVD-afspiller, så ja. Lyden kommer videre til soundbar.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2023 kl. 21:02
Mange tak for svar.

I dag har hun nogle små hvide højtalere. En Center og 2 baghøjtalere samt en subwoofer.

Til hendes behov vil det være fint tænker jeg. Hun kan altid supplere op med 2 Sonos one baghøjtalere. 

Sidste spørgsmål. Hader selv at købe lige inden der kommer nye modeller. Nogle der ved om der kommer en nye soundbar fra Sonos?


Redigeret af piddy - 27-September-2023 kl. 21:04
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2023 kl. 07:18
Der er for tiden ingen konkrete rygter om ny soundbar fra Sonos.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2023 kl. 11:49
Tak for svar.

Lige en sidste er ting.

Vi skal sætte tv'et op på søndag.
Det skal væg monteres.

Vil tilslutte kablet netværk til tv'et.

Nogle der ved om jeg skal købe et netværkskabel med 90 grader stik eller bare et almindeligt for at der er plads til det ved væg montering? Har ikke kunne finde detaljerede billeder af bagsiden på tv'et. 

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2023 kl. 12:04
På LG G2 vender stikporte til siden og nedad, så den kan komme helt ind til væggen med det vægbeslag, som medfølger.
Til top
PhoroCrew Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2023
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PhoroCrew Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2023 kl. 05:52
Det her ingen tvivl fra min side hvad jeg vil vælge. Nemlig LG Iser pga Styresystemet LGs webOS  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu