recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED 77CX - TV'et genstarter konstant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED 77CX - TV'et genstarter konstant

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bryske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bryske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED 77CX - TV'et genstarter konstant
    Sendt: 19-Januar-2024 kl. 00:05
Hej alle,< ="chrome-extension://fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho/s/page_crypto_mining.js" id="_46a2870c-afcf-47e5-b32e-1fd85ed6e398" randuuid="e335adcd-39cb-4322-b36a-39ee049b4296" ="text/" mc_processed="1">

Vil høre om der er andre herinde der har oplevet samme problem som vi netop idag har fået på vores LG OLED 77CX tv fra 2021. 
Når man tænder TV'et så går der 2-3 sek, så hører man et klik fra bagsiden af TV'et (lyder lidt som et relæ), så virker det til at TV slukker igen. Så kommer der et klik igen og sådan fortsætter det uendeligt. Det virker umiddelbart som om at TV'et konstant genstarter. Der kommer aldrig "lys" i skærmen. Eneste ændring man kan se er at den røde diode under skærmen (som lyser når TV'et er slukket ), den slukker og tænder igen, i samme kadense som man hører klikket. Det er også derfor jeg antager at TV'et forsøger på at tænde og slukker og tænder igen og sådan fortsætter det. Eneste der stopper det er at slukke på stik kontakten. 

Har prøvet er slukke TV på stikkontakten i både kortere (10-60 sek) og længere tid (12 timer minimum). Det ændrer intet, problemet er der forsat. 
Jeg har også talt med LG's support, men det gav ikke meget hjælp, særligt da det blev konstateret at TV'et er 2,5 år gammelt. :-/ 
Det er et 77' OLED TV til 20.000kr for 2,5 år siden, så det er ret skuffende at TV'et ikke fungerer allerede nu og selvfølgelig også skuffende at der ikke er meget hjælpe at hente hos LG. Andet end de henviser til deres service partner som man selv skal betale for. :-/ 

Er der andre derude der har prøvet samme problem med deres LG OLED TV??

Jeg fik en underlig fornemmelse af at LG support medarbejderen "kendte" til problemet, men at da det blev konkluderet at det var udenfor garanti perioden (som er på 2 år), så var fokus for dem blot henvise til service partneren. 

Håber på at høre om andre har erfaringer med netop dette problem?

På forhånd mange tak for svar.

/Chris

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2024 kl. 07:47
Måske har du faktisk to problemer. Det ser ud til, at din PC gennem Chrome-browseren bliver brugt til crypto-mining. Selvfølgelig fint, hvis du selv har sat det i gang, men hvis ikke, så skal du have slettet Chrome-udvidelsen, eller måske bare skifte webbrowser.

Mht. LG TV'et, så lyder det umiddelbart som fejl på elektrolytter. Det er relativt billigt at fikse og der er sågar guides på YouTube til, hvordan man selv gør det (jeg har ikke erfaring, så jeg kan ikke sige god for videoerne).

Det kan også være et større problem, men det bør et værksted nok i så fald identificere.
Til top
Bryske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bryske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2024 kl. 21:35
Hej Rasmus,

Mange tak for svar. Det er meget værdsat. 

Og ja, ser da fra min post, at det ligner du har ret med de to problemer. :-O Det er bestemt ikke noget jeg selv har "sat op". Jeg har nu fjernet nærmest alle plugins, håber det hjælper, men ved det jo først når jeg poster dette indlæg. Håber det meget. 

Og så til det "oprindelige" problem. Aha, det lyder spændende det du skriver.... jeg har selv fornemmelsen at det relaterer til strømforsyning, da TV'et tænder som det plejer de først 1-2 sek, også kommer det ikke videre.Jeg har nu prøvet at kigge på Youtube, uden at finde de/den videoer du taler om. Måske er det bare mig... :-/ 
Har du mulighed for at henvise/link til videoen så jeg kan se om jeg selv tør give mig i kast med det. Vil gerne lige vurdere det før vi skal have fat i de professionelle, da økonomi er lidt tight for tiden hos os. :-| 
På forhånd mange tak. 

/Chris

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2024 kl. 12:48
Har i checket om fejlen er i fjbtj? Hvis en knap hænger kan den godt være skyld i at TV opfører sig mærkeligt. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Bryske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bryske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2024 kl. 00:49
Hej Munch, :-)

Tak for forslaget, det kunne helt sikkert også have været et problem. Men jeg har prøvet med batterierne ude af fjernbetjeningen. Desværre ingen ændring. :-/ 

Til top
Bryske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bryske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2024 kl. 15:45
Hej alle,

For at komme lidt videre, før jeg evt må tilkalde eksperter (det koster jo), så har jeg skilt TV'et ad for at se om jeg kan se eller måle noget oplagt er galt. 

Er der nogen der har nogle gode råde til analysere nærmere når TV'et er "åbnet"?
Ved at det er PSU boardet der sidder til venstre. 

Link til billede af TV'et indvendigt.

https://ibb.co/rpnYHqb

På forhånd tak for gode råd.

/Chris


Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2024 kl. 17:27
Ikke at jeg er ekspert, som i overhovedet ikke. Men jeg ville starte med at kigge på dem jeg har markeret i billedet. Det er forskellige type kondensatorer, som plejer at være det første der bliver dårlige, især de store runde blå i midten, de gul-sorte i højre side, og de få helt små sorte (de ligner allesammen batterier i forskellige størrelser). De firkantede gule, kan også blive dårlige men det sker sjældnere. Det kan muligvis være de små lyseblå dimser (som vist er en tredje slags kondensator), men det er vist endnu sjældnere at de går. Jeg havde helt samme problem med mit 16 år gamle 46" Samsung LCD TV efter 2 års ejerskab. Skiftede et par elektrolyt kondensatorer, og det har virket problemfrit siden. 🙂

Edit: Ved ikke lige hvilken måling du skal lave med en multimeter (tror det er den med my tegnet), men på mit TV var "batterierne" bulet ud i enden.




Redigeret af HessiDude - 25-Januar-2024 kl. 17:29
Til top
Bryske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bryske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2024 kl. 23:37
Hej HessiDude, :-)

Mange tak for dine inputs. 
Jeg har idag været igang med at grundigt kigge på alle komponenter og ligeledes måle på nogle af dem. 

Og jeg fandt faktisk noget der er bekymrende/interesaant. Vedhæfter billede, det er en:
EE4214 24v 60va High Frequency High Voltage Transformer Power Filter Custom Design

Som ser ud til at have været "varm", jeg synes ihvertfald de små ledninger ser smeltet ud. Håber det kan ses på billederne.
Men jeg kan ikke rigtigt måle noget på den, da jeg intet omkring hvor "kredsløbet" indvendigt i den er. Hvis bare der var et sted man kan finde ud af hvordan skal opføre sig, så kunne jeg måske måle på den?




En anden "sjovt" opdagelse var at jeg kan se der er to sikringer på PSU boardet. Og sikringen i midten, også vedhæftet billede, den har ingen gennemgang når jeg måler på den. Så det tyder jo på den er sprunget. Men jeg antager det vel næppe hjælper bare at udskifte den, da jeg tænker sikringer springer typisk kun når noget andet er defekt, som en sikring for at det ikke går mere galt. Så jeg tænker det vel bare er dumdristigt at blot udskifte sikringen. (bortset fra det så ved jeg heller ikke hvad for sikring det er, kan se den har to blå/turkis ringe).


Hvis der er nogen som kan hjælpe mig videre, så takker meget på forhånd. 

/Chris

Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 00:04
Jeg har desværre ikke nok viden eller erfaring til at hjælpe særlige meget mere end det, desværre. Ouch

Men jeg er enig i at de ledninger ser noget svitset ud, især når man kigger på de andre transformere (hvis det er det de hedder).

Mht. sikringen, så kan jeg ikke forestille mig at det er mere end 2A ved 250v (uden at være ekspert). Måske 5A, men det lyder ret voldsomt. Men de er jo ret billige så man kunne jo skifte den med en magen til og se hvad der sker. Så bare købe nogle stykker i tilfælde af den går igen med det samme.

Har du prøvet at måle på den anden sikring, som ser ud til at være magen til?

Edit: Kan det virkelig passe det er 10A sikring? Synes det lyder vanvittigt. Shocked
https://www.ifixit.com/Answers/View/69427/Where+do+I+get+the+fuses

Edit 2: Det kan vist være 1A til 10A eller mere. Så du er nok nødt til at se om det står på den et eller andet sted. Unhappy


Redigeret af HessiDude - 28-Januar-2024 kl. 00:26
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Bryske Bryske skrev:

Som ser ud til at have været "varm", jeg synes ihvertfald de små ledninger ser smeltet ud. Håber det kan ses på billederne.

Det ville jeg ikke være bekymret over.


Oprindeligt skrevet af Bryske Bryske skrev:

En anden "sjovt" opdagelse var at jeg kan se der er to sikringer på PSU boardet. Og sikringen i midten, også vedhæftet billede, den har ingen gennemgang når jeg måler på den. Så det tyder jo på den er sprunget. Men jeg antager det vel næppe hjælper bare at udskifte den, da jeg tænker sikringer springer typisk kun når noget andet er defekt, som en sikring for at det ikke går mere galt. Så jeg tænker det vel bare er dumdristigt at blot udskifte sikringen. (bortset fra det så ved jeg heller ikke hvad for sikring det er, kan se den har to blå/turkis ringe).

Køb en pakke med 10 sikringer.
Der står på printet at det skal være 8A flink (hurtig) sikring.


Men som du selv skriver, kan det let være at den springer igen.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der står på printet at det skal være 8A flink (hurtig) sikring.
Jeg kunne heller ikke forstå hvorfor det ikke stod der, det plejer det at gøre. Så er det fordi jeg troede der stod FSA og ikke F8A. Men du har jo også MEGET mere erfaring med den slags, så det er ikke fair. Big smileLOL

Kan du ikke forklare en tumpe som mig hvorfor det skal være hele 8A. Synes det lyder helt vildt. Gerne som om det skal forklares til en 8 årig. Big smile


Redigeret af HessiDude - 28-Januar-2024 kl. 11:42
Til top
Bryske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bryske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2024 kl. 02:55
Hej Klavs 

Mange tak for svar, det er værdsat.

>>Det ville jeg ikke være bekymret over.

Mener du at der ikke er et problem ved den komponent? Altså at det er normalt det ser sådan ud?



>>Køb en pakke med 10 sikringer.
>>Der står på printet at det skal være 8A flink (hurtig) sikring.
>>Men som du selv skriver, kan det let være at den springer igen.
Det vil jeg gøre, men kan du måske hinte i retning hvor det ville være godt/nemt/billigt at købe sådan en pakke?

På forhånd tak

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu