recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lilla skygger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lilla skygger

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lilla skygger
    Sendt: 19-Juni-2023 kl. 11:21
Jeg har i går opdaget noget ekstremt træls på mit Samsung TV. 

Det er lige sket :-( 

Jeg har bemærket der er nogle lilla skygger. I mørke scener er det ikke noget man lægger synderligt mærke til, men i lyse er det tydeligt. 

I øverste venstre hjørne er det man lægger mest mærke til i almindelighed, er der en indstilling eller noget jeg kan gøre for at afhjælpe/minimere problemet. 

Kan man ikke sætte et billede ind her i tråden via telefonen?

På forhånd tak. 


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 11:27
Nu skriver du ikke hvad det er for et samsung tv

Så det bliver ren gætteleg.

Men det er ikke en indstilling,   men sikkert din baggrundsbelysning der er på vej til at stå af.

Man kan måske lege med lidt indstillinger så det ikke ses så meget men så får du også et andet billede.
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 11:31
Tak for dit svar. 

Det er et Samsung 6 serie 65 tommer,
Der har en del år på bagen, men kan man ikke sætte billedet ind her i tråden, så nogen måske kan give et råd til indstillinger? Synes nemlig jeg selv, uden held, har forsøgt mig frem. 
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 11:33
Det er forresten et UE65KU6075
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 12:31
Det er Samsungs billigste UHD serie fra 2016, så det er nok tid til udskiftning da det ikke kan betale sig at reparere på. 

Det er ikke baglyset der falder sammen, for det er kantbelyst.





Redigeret af Munch - 19-Juni-2023 kl. 12:41
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 12:45
Hej Munch,

Tak for svar. Tror faktisk jeg købte det i 2015, men kan også være i 2016. 

Du har ret i at en udskiftning er vejen frem. Har været overordentligt tilfreds med det TV og det er ikke lige tiden til at skifte lige nu, så har du mon anbefalinger til hvad jeg kan indstille og hvordan, for at minimere det? 

Jeg kan desværre stadig ikke se hvor man sætter billeder ind henne så jeg kan vise udfordringen. 

Har desuden kig på et par 85 tommer Samsung til 10.000 kr. da det er deromkring jeg ligger og er fint tilfreds med kvaliteten, men har svært ved at bedømme om det skal være Samsung 8005 eller 7105? Ved du hvad forskellen er og hvilken der er nyest?


Redigeret af JSP - 19-Juni-2023 kl. 12:48
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 12:50
Du skal bruge en af gratis tjenesterne til at lægge et billede op. Så længe du ikke har 100 point/indlæg er der ikke adgang til at lægge billeder direkte op.

Har TV’et fået direkte sol? Det kan påvirke LCD panelet i uheldig retning.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:

Har desuden kig på et par 85 tommer Samsung til 10.000 kr. da det er deromkring jeg ligger og er fint tilfreds med kvaliteten, men har svært ved at bedømme om det skal være Samsung 8005 eller 7105? Ved du hvad forskellen er og hvilken der er nyest?

Der mangler noget i modelnumrene. Fremgår f.eks. 'BU' foran 8005, så er det BU8005 fra 2022.

Det vil billedmæssigt svare nogenlunde til det KU60, som du kommer fra, men vær opmærksom på, at BU8005 også er kantbelyst, så når billedet bliver så meget større, så vil man nemmere kunne se ujævnhederne i LED-bagbelysningen (sidder bag LCD-skærmpanelet), som højst sandsynligt er den, der er ved at gå i udu i dit nuværende TV.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er Samsungs billigste UHD serie fra 2016, så det er nok tid til udskiftning da det ikke kan betale sig at reparere på. 

Det er ikke baglyset der falder sammen, for det er kantbelyst.

LED-kantbelysningen i LCD TV er også opdelt i segmenter, bare langs kanten af billedet i stedet. Disse segmenter kan også fejle enkeltvis, så god portion af billedet påvirkes fra kanten ind mod midten i f.eks. et af hjørnerne.
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du skal bruge en af gratis tjenesterne til at lægge et billede op. Så længe du ikke har 100 point/indlæg er der ikke adgang til at lægge billeder direkte op.

Har TV’et fået direkte sol? Det kan påvirke LCD panelet i uheldig retning.

Nej, ingen sollys overhovedet. Som i slet ikke. 
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:

Har desuden kig på et par 85 tommer Samsung til 10.000 kr. da det er deromkring jeg ligger og er fint tilfreds med kvaliteten, men har svært ved at bedømme om det skal være Samsung 8005 eller 7105? Ved du hvad forskellen er og hvilken der er nyest?

Der mangler noget i modelnumrene. Fremgår f.eks. 'BU' foran 8005, så er det BU8005 fra 2022.

Det vil billedmæssigt svare nogenlunde til det KU60, som du kommer fra, men vær opmærksom på, at BU8005 også er kantbelyst, så når billedet bliver så meget større, så vil man nemmere kunne se ujævnhederne i LED-bagbelysningen (sidder bag LCD-skærmpanelet), som højst sandsynligt er den, der er ved at gå i udu i dit nuværende TV.
Til top
JSP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2018
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2023 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JSP JSP skrev:

Har desuden kig på et par 85 tommer Samsung til 10.000 kr. da det er deromkring jeg ligger og er fint tilfreds med kvaliteten, men har svært ved at bedømme om det skal være Samsung 8005 eller 7105? Ved du hvad forskellen er og hvilken der er nyest?

Der mangler noget i modelnumrene. Fremgår f.eks. 'BU' foran 8005, så er det BU8005 fra 2022.

Det vil billedmæssigt svare nogenlunde til det KU60, som du kommer fra, men vær opmærksom på, at BU8005 også er kantbelyst, så når billedet bliver så meget større, så vil man nemmere kunne se ujævnhederne i LED-bagbelysningen (sidder bag LCD-skærmpanelet), som højst sandsynligt er den, der er ved at gå i udu i dit nuværende TV.

Hej Rasmus, 

Tak for dit svar. 

Det er disse to tv jeg tænker på



Jeg vil meget gerne finde et TV på et tidspunkt til 10.000 agtigt. Til mit behov har jeg været meget glad for det der nu ser ud til at have set bedre dage. 

Så hvad tænker du? Alternativer er også velkomne, men lige mellem de to, hvad er så din holdning og er den anden også en 2022 model?



Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu