recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loft i hjemmebiffen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loft i hjemmebiffen

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Loft i hjemmebiffen
    Sendt: 31-Januar-2017 kl. 18:13
Først og fremmest tak for et super forum med forskellige idéer og billeder af jeres fede hjemme biografer!
 
Hvordan skal man opbygge loftet i sin hjemme biograf for at for det give en god akustik i rummet lige på det område?
 
F.eks. troldtekt direkt på træbrædder eller med troldtekt og isolering eller troldtekt, isolering og så hulrum?
 
Jeg har også set at der findes noget troldtekt med isolering limet på, men kan det skrues direkte på et betonloft?
 
Jeg er ved at starte helt forfra i min kælder på 18kvm, så vil derfor gerne lægge rigtig ud :)
Planen er at der på væggen skal laves nogle rammer som skal dæmpe rummet.
 
Håber at I kan hjælpe mig så jeg kan få gjort det "rigtige" fra starten af :)
 
Indtil videre er rummet malet mørkegråt "mat", så der er lang vej endnu!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 18:19
Den største effekt opnås med isolering direkte bag Troltekt'en. 50 mm batts er ideelt, men afhængig af hvor meget lofthøjden er, kan mindre sikkert også gøre det.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 18:30
Hvad har du nu? Træloft, betonloft ...? Hvor højt til loftet?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 18:52
Det er betonloft i et nybygget hus.
En del af rummet og den ende hvor projektoren skal hænge er 220cm og resten 230cm.
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 20:18
50mm bats og troldtekt monteret direkte på beton eller på trælægter og giver det eventuelle problemer med indbygnings spots!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 20:48
Nej, du bruger naturligvis LED spots.

Der har været en tråd om støj fra LED i anlægget. Men mener at det blev løst ved at LED spotsene kom på deres egen EL gruppe.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af skovsborg skovsborg skrev:

50mm bats og troldtekt monteret direkte på beton eller på trælægter ...

Tja, du kan vel dårligt montere troldtekten direkte på betonloftet med 50mm isolering imellem?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 22:25
Et seriøst svar var at fortrække som nu også er normalt i dette forum, også selvom mit svar måske ikke var så tydeligt. Men hvorfor skulle jeg ikke kunne montere isolering imellem beton og troldtekt? Findes de lange skruer ikke i dit byggemarked :-)

Tja der findes jo troltekt hvor isoleringen allerede er på og i mit tilfælde hvor jeg også overvejer heraklit hvor der f.eks. er 10mm heraklit og min. 40mm isolering som er beregnet til direkte montering på betonloftet, men jeg er usikker på om et hulrum er nødvendigt...
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af skovsborg skovsborg skrev:

Et seriøst svar var at fortrække som nu også er normalt i dette forum ...

Nåh nåh ... det dur sgu ikke at være nærtagende på et internet forum! Men du skal da slippe for flere mere eller mindre seriøse kommentarer fra mig.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2017 kl. 23:32
det kunne du godt have ret i, men jeg havde nok håbet på et konstruktivt svar og især når jeg gerne ville havet været færdig med rummet igår!
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 05:20
På troldtekt siden kan du finde data på dæmpning alt efter hvordan du monterer.
http://www.troldtekt.dk/Produktegenskaber/God-akustik/Lydmaalinger

Redigeret af E100 - 01-Februar-2017 kl. 05:21
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 09:22
Jeg satte Troldtekt oven på Rockfon plader (25-30 mm). Brug så 70 mm skruer. Men det er vigtigt du finder nogle skruer som har et rimelig stort hoved. Ellers så smutter de nemt igennem pladerne :-)

Hvis det er et beton loft du har tænkt dig at sætte det op i ville jeg nok lave et træskelet :-) Og så købe de plader hvor der allerede sidder isolering på bagsiden.  


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu