recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loft i hjemmebiffen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Loft i hjemmebiffen

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 15:07

Meget interessant at læse jeres indlæg og meninger Thumbs Up

Jeg tror at løsningen på det bliver forskalling med isolering imellem og Heraklith C 25mm (da den er grålig) som den synlige del.
Et rum i rummet er ikke en mulighed.
Til top
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Ja men så vidt jeg ved findes de originale da kun i 45 mm.

Og det er jo egentlig også det jeg siger at han skal lave et træskelet :-)

Ja de passer til pladernes tykkelse på 25 mm. Man kan ikke sætte lange skruer gennem blød isolering og op i beton. Det er simpelthen noget fusk!


Det er jo præcis det jeg siger? Han forslog jo at skrue dem direkte op i beton.. Ta lige en dyb vejrtrækning :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Ja men så vidt jeg ved findes de originale da kun i 45 mm.

Og det er jo egentlig også det jeg siger at han skal lave et træskelet :-)

Ja de passer til pladernes tykkelse på 25 mm. Man kan ikke sætte lange skruer gennem blød isolering og op i beton. Det er simpelthen noget fusk!


Det er jo præcis det jeg siger? Han forslog jo at skrue dem direkte op i beton.. Ta lige en dyb vejrtrækning :-)

Det er jo bare en konstatering og understregning
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 15:55
jo tykkere rockwool. Jo dybere i frekvens dæmper du. jeg har 100mm på 60% af mine vægge. Jeg mener at de er effektivt ned til ca 200hz. Så hvis du har ambitioner om at dæmpe helt dybt . vil jeg tro at vi snakker 300-500mm rockwool.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 20:54
Jeg er pt. ved at renovere kælder (igen) .. når biffen er klar til at blive indrettet på ny påtænker jeg at sænke loftet en smule ned (kælderen er i forvejen dejllg høj) og bygge et svævende loft bestående af troldtekt+50mm industri batts - loftet skal så huse 4 indbygningshøjttalere også, så jeg ikke skal have højttalere monteret oppe i etageadskillelsen.
MORE BASS
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 08:40
Så er jeg ved at se på opsætning af højtalere og lærred, hvad ville i gøre da rummet er 5,20m x 3,40m = ca. 18kvm.
 
1. 5.1.4, 7.1.2 eller 7.1.4?
2. Sweet spot er ca. 3,5 fra lærredet. Hvilken størrelse på lærredet ville I anbefale?
 
Jeg regner med at købe et WS Spalluto fastrammelærred 16:9 med manuel maskering til 21:9 og min projektor er en Epson EH-TW6000
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af skovsborg skovsborg skrev:

Så er jeg ved at se på opsætning af højtalere og lærred, hvad ville i gøre da rummet er 5,20m x 3,40m = ca. 18kvm.
 
1. 5.1.4, 7.1.2 eller 7.1.4?
2. Sweet spot er ca. 3,5 fra lærredet. Hvilken størrelse på lærredet ville I anbefale?
 
Jeg regner med at købe et WS Spalluto fastrammelærred 16:9 med manuel maskering til 21:9 og min projektor er en Epson EH-TW6000

personligt vil jeg ikke længere væk en billed diagonalen og ikke tættere på end billed bredden.
jeg kommer til at sidde 3,3 meter væk i min stue og skal have lærred i 140" diagonal, det er 305cm i bredden.

det er et emne hvor der er lige så mange meninger som mennesker og biografer sælger da også både de foreste, mitterste og bagerste stole - spørgsmålet er "hvor plejer du at sætte dig i biografen ?" så har du svaret
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 22:48
Helt klart 7.1.4

Oh med hensyn til billede, så så bredt som muligt?

Jeg sidder 4m fra et 305cm bredt 21:9 lærred (130")
Og med ramme er det 320 cm bredt


Jeg ved ikke om din Epson har motoriseret zoom, men ellers vil jeg anbefale et 21:9 lærred med afmaskning til 16:9
Så bliver tv-serier ikke alt for store og du kan nyde de "store" biograffilm fra væg til væg.

Mvh Troels
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 13:43
slettet

Redigeret af skovsborg - 07-Marts-2017 kl. 13:56
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 13:48
Jeg plejer at sidde midt i eller på den sidste 1/3 i en biografen, men det er nok mere pga. lyden Embarrassed
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af skovsborg skovsborg skrev:

Så er jeg ved at se på opsætning af højtalere og lærred, hvad ville i gøre da rummet er 5,20m x 3,40m = ca. 18kvm.
 
1. 5.1.4, 7.1.2 eller 7.1.4?
2. Sweet spot er ca. 3,5 fra lærredet. Hvilken størrelse på lærredet ville I anbefale?
 
Jeg regner med at købe et WS Spalluto fastrammelærred 16:9 med manuel maskering til 21:9 og min projektor er en Epson EH-TW6000

personligt vil jeg ikke længere væk en billed diagonalen og ikke tættere på end billed bredden.
jeg kommer til at sidde 3,3 meter væk i min stue og skal have lærred i 140" diagonal, det er 305cm i bredden.

det er et emne hvor der er lige så mange meninger som mennesker og biografer sælger da også både de foreste, mitterste og bagerste stole - spørgsmålet er "hvor plejer du at sætte dig i biografen ?" så har du svaret
 
 
Jeg plejer at sidde midt i eller på den sidste 1/3 i en biografen, men det er nok mere pga. lyden Embarrassed
Til top
skovsborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skovsborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Troldtekt hjælper ikke på bassen, bassen vil forplante sig i huset lige meget hvordan du sætter troldtekten op.
 
Skal det så forstås sådan at selvom jeg vælger troldtektloft med 18mm eller 40mm isolering bagved, så vil det ikke give mere da bassen alligevel ikke kan holdes tilbage?
Men alligevel bør de 22mm mere isolering vel give et bedre resultat.
 
Hele rummet er af beton lige nu som jeg kun lige har malet "mat" grå, og planen er at lave nogle rammer med "bats" indeni for at få en bedre akustik i rummet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu