recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitec harmony & LK 350 uni
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitec harmony & LK 350 uni

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitec harmony & LK 350 uni
    Sendt: 15-Maj-2010 kl. 17:19
Jeg kan sku ikke få  det til at virke...? Nogen der har erfaringer med dette...? jeg er elektriker, så det er korrekt monteret. lysdæmper + fj påvirket tryk virker perfekt..!!
mvh klaus
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
joeblach Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark, Greve
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 23:24
slet ingen der har denne lysdæmper......
Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 13:56
Jeg har også den lysdæmper og Logitech Harmony 900, og min remote finder fint LK Touch IR 350 Uni i dens database, og på min remote får jeg Lys1, Lys2, Lys3 og Lys4, men ingen af dem virker.
 
jeg har prøvet at dreje hjulet hen på 8 for programering, og trykkede på Lys1 og så drejer jeg hjulet tilbage på 2, men det virker stadig ikke...
 
Jeg har læst et sted, at Logitech Harmony slet ikke kan styre denne enhed??? men kun den gamle 180 udgave ?
 
Det er jeg pænt træt af, da jeg fik anbefalet denne udgave af en herinde fra, kan ikke huske hvilke brugere det var...
 
Håber nogen kan hjælpe, det kan da ikke være rigtig at Logitech ikke kan styre denne enhed, for crying out loud den kan styre ting som en kaffe maskine !!!!
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 14:00
Har du kontaktet Logitech? De plejer at være ret lydhøre over for den slags.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:


Det er jeg pænt træt af, da jeg fik anbefalet denne udgave af en herinde fra, kan ikke huske hvilke brugere det var...


Det var nok mig... det beklager jeg. Jeg gik ud fra at når den var i databasen så virkede den.
Jeg havde ikke selv een dengang men har efterfølgende investeret i en, og oplever det samme som dig :-( jeg har dog fået den til at reagere hvis du opretter en lysdæmper fra b&o der hedder lc1. jeg kan kun få den til at tænde/slukke hvis jeg ændrer tiderne for (tid mellem kommando og tid for afsendelse af kommando) til hhv. 0 og 0 ms. Miseren opstår tilsyneladende da harmony ikke kan sende et langt tryk men kun sender et kort tryk ved hvert tastetryk (uni 350 styres ved at ændre tryklængden)

BS




Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af Sbht Sbht skrev:


Det er jeg pænt træt af, da jeg fik anbefalet denne udgave af en herinde fra, kan ikke huske hvilke brugere det var...


Det var nok mig... det beklager jeg. Jeg gik ud fra at når den var i databasen så virkede den.
Jeg havde ikke selv een dengang men har efterfølgende investeret i en, og oplever det samme som dig :-( jeg har dog fået den til at reagere hvis du opretter en lysdæmper fra b&o der hedder lc1. jeg kan kun få den til at tænde/slukke hvis jeg ændrer tiderne for (tid mellem kommando og tid for afsendelse af kommando) til hhv. 0 og 0 ms. Miseren opstår tilsyneladende da harmony ikke kan sende et langt tryk men kun sender et kort tryk ved hvert tastetryk (uni 350 styres ved at ændre tryklængden)

BS

Tak nu kom jeg da et skridt videre, hvis jeg koder den ind som en B&O LC1, og holder gul knap nede, så dæmper lyset sig og tænder igen... Men jeg kan ikke slukke det, hmm...

Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 15:51

Hmmm jeg er kommet så langt at jeg kan styre min Touch med Rød,Grøn,Gul og Blå jeg kan hæve og sænke lysstyrken, men jeg kan ikke slukke og tænde med enkel tryk.

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 16:04
hvor meget kan du hæve/sænke ? Impulsen er for lang til at lysdæmperen opfatter det som en kort tænd/sluk impuls.
BS
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 16:14

Nået lidt længere.

Hvis lysdæmperen er slukket, så tænder den ved tryk på en farve (rød,grøn,gul eller blå)
 
Jeg kan via langtids tryk hæve og sænke lysstyrken, men jeg kan ikke slukke lysdæmperen ved hjælp af kort tryk, det er ligesom at den sender et signal i for lang tid, og hvis jeg holder min finger på lysdæmperen i samme tid som det signal vare, så får jeg samme resultat...
 
Jeg skal simpelthen forkorte det der enkelt tryk signal på en eller anden måde.
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

hvor meget kan du hæve/sænke ? Impulsen er for lang til at lysdæmperen opfatter det som en kort tænd/sluk impuls.
BS
 
Jeg kan hæve helt op til 100% lysstyrke, og sænke den ned til hvad nok vil svare til 5% lysstyrke, altså lige inden den vender om til at hæve lysstyrken igen, altså hvis jeg holder knappen nede hvad jeg kalder langtidstryk, så køre lyset bare i cirkel, med at hæve og sænke lysstyrken...
 
Signalet fra remoten ved kort tryk, er for langtid, derfor kan jeg ikke slukke den...
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 16:44
det kan jeg ikke med min harmony 525! Men med softwaren kan jeg nedsætte den tid et signal varer og dermed få den til at tænde og slukke (kort tryk) hvis du har samme indstillingsmulighed samt din remote kan sende sammenhængende tryk (langt tryk) burde du have det til at virke!
BS
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

det kan jeg ikke med min harmony 525! Men med softwaren kan jeg nedsætte den tid et signal varer og dermed få den til at tænde og slukke (kort tryk) hvis du har samme indstillingsmulighed samt din remote kan sende sammenhængende tryk (langt tryk) burde du have det til at virke!
BS
 
Ja jeg har været inde og rode med hvor langtid et signal skal vare for denne enhed, og hvis jeg stiller den til 0ms så er signalet stadig omkring 0.5 til 1 sekund jeg kan se det på remoten, og lyset reagere også lige et split sekund.
 
Nu har jeg prøvet med 100ms om den forstår det...
 
Edit: Nope, lige meget om jeg vælger 0 eller 100ms, så lader signalet at vare i omkring et halv sekund, og derfor kan jeg ikke slukke for lyset...


Redigeret af Sbht - 23-Maj-2010 kl. 16:52
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu