recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lousy Amazon performance
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lousy Amazon performance

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lousy Amazon performance
    Sendt: 10-April-2023 kl. 21:56
Hej Alle
Jeg har problemer med at streame Amazon Prime specielt om aftenen. Der er en masse buffering og billedet pixellerer ind imellem. Jeg har prøvet gennem både min Chromecast med Google TV, min Apple TV boks og senest også min gamle Shield TV.
Alle sat op til 4K, og når det ellers kører, står det knivskarpt. Jeg har prøvet at køre CCGTV både på Wifi og kablet (100mBit), og min Shield har 1000Mbit netkort. Jeg måler ca 750mBit download og 950 upload gennem mine 2 routere. Wifi ligger på ca 200mBit henne ved min CCGTV.
Har andre også problemer med Prime? Alle andre tjenester kører fint?
MVH Sven


Redigeret af svenks - 10-April-2023 kl. 21:57
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 09:28
Vi havde store problemer i går, men det er første gang, vi har oplevet det.
Til top
lpl3169 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lpl3169 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 10:26
Jeg har også problemer med kraftig pixelering/dårlig kvalitet i de sidste par måneder og det er kun Amazon prime der giver problemer, og det kunne godt passe med det har været om aftenen, jeg har prøvet på Atv 4k og minipc med samme resultat, jeg har lynhurtigt internet også om aftenen, og der er ikke nogle andre streaming tjenester der giver problemer.
Det er jo dejligt at de reklamerer med det kun koster 45,- pr. måned men hvis de ikke kan levere kvaliteten er det jo lige meget.
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 10:55
Hej igen
.jeg har fundet én eneste løsning der duer, og det er at køre Amazon appen direkte på mit TV, og så lyden til forstærkeren gennem eArc.
Alle andre tiltag med Amazon kørende oå
1) Google tv gennem forstærkeren
2) Apple TV gennem forstærkeren
3) Shield gennem forstærkeren
4) Shield direkte til tv
5) Apple TV direkte til tv

Alle disse giver samme resultat - lousy performance.

Mvh Sven 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af svenks svenks skrev:

jeg har fundet én eneste løsning der duer, og det er at køre Amazon appen direkte på mit TV, og så lyden til forstærkeren gennem eArc.


Hvad mon der er for et mærke og model af TV ?

Og evt hvilken version nummer af App?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 17-Juni-2023 kl. 12:21
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 12:57
Hej Carsten
Det er et Panasonic 55hz1000. App version kan jeg ikke lige komme til at se nu.
Mvh Sven 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu