recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Low end" Medie-center ... kommenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Low end" Medie-center ... kommenter?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RasmusKL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-September-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: "Low end" Medie-center ... kommenter?
    Sendt: 03-September-2007 kl. 13:01
Hey,

Står og skal vælge mellem en hdd optager og et medie center, men computerfikseret som man er hælder jeg en del til medie centeret :-)

Har bikset et medie center sammen, men ville da lige høre om der var nogen kommentare inden jeg bestilte det...

Kabinet:
Antec New Solution NSK2400

Bundkort:
ASUS M2A-VM HDMI

CPU:
AMD X2 0.0065 4400+

RAM:
2 x 1 GB TwinX Corsair 800

HDD:
250GB Sata2 Seagate Barracuda ES

Tuner:
Hauppauge PVR-150MCE

DVD-drev:
Et LiteOn til 300ish... :-)



Regner med at det skal køre Vista MCE, har Stofa og regner ikke med at bruge deres digitale, da TV'et endnu ikke er opgraderet (og jeg skal derfor starte med at bruge S-Video)... Regner med at opgradere tuner hvis jeg engang får brug for digital.

Regnede med at starte med at bruge AMD box køleren, og så evt. skifte til en Cooler Master Susurro hvis støjen bliver for slem alligevel.

Ser det nogenlunde fornuftigt ud?

Tak,
 - Rasmus.








Til top
TheCrazyGolfer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 13:07

Hejsa.

Dit setup ser ganske fornuftigt ud, dog lige 2 kommentarer fra min side.

1) Jeg ville personligt overveje en større disk, eller flere i samme størrelse. Skal du have lidt film, musik, billeder, TV optagelser osv liggende, får 250 GB hurtigt ben og gå på. Men det er nok meget individuelt, hvor meget plads man skal bruge.

2) Jeg ville snuppe PVR-500MCE'en istedet. Så har du 2 tunere, så du kan se én kanal, mens du optager på en anden. Det er næsten uundværligt når man har et MCE.

Pøj pøj med projektet.

Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Sonos Play 1 baghøjtalere
Chromecast Ultra
Waoo smart wifi 300/300MB
100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler
Til top
RasmusKL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-September-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af TheCrazyGolfer TheCrazyGolfer skrev:

1) Jeg ville personligt overveje en større disk, eller flere i samme størrelse. Skal du have lidt film, musik, billeder, TV optagelser osv liggende, får 250 GB hurtigt ben og gå på. Men det er nok meget individuelt, hvor meget plads man skal bruge.

Ja, disken burde nok være lidt større :-) Det vil jeg lige overveje.


Oprindeligt skrevet af TheCrazyGolfer TheCrazyGolfer skrev:

2) Jeg ville snuppe PVR-500MCE'en istedet. Så har du 2 tunere, så du kan se én kanal, mens du optager på en anden. Det er næsten uundværligt når man har et MCE.



Tanken mht tuneren var at jeg alligevel ville splitte mit antennestik og så sætte det ene direkte i tv'et.. Så man kan se tv uden at skulle have medie centeret tændt... Samme ville vel så gøre sig gældende hvis man optager på medie centeret... :-) PVR-500'eren koster over dobbelt så meget som 150'eren jo ;-)

Men tak for kommentarene.
Til top
TheCrazyGolfer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 13:29

[/QUOTE]

Tanken mht tuneren var at jeg alligevel ville splitte mit antennestik og så sætte det ene direkte i tv'et.. Så man kan se tv uden at skulle have medie centeret tændt... Samme ville vel så gøre sig gældende hvis man optager på medie centeret... :-) PVR-500'eren koster over dobbelt så meget som 150'eren jo ;-)

[/QUOTE]

Ja okay, sådan kan man også gøre. Meget smart, at du så ikke behøves at have MCE'et tændt, for at se TV. Jeg havde det selv sådanne i starten, men efter jeg købte dualtuneren, gik jeg 100% over til TV kiggeri gennem MCE'et.

Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Sonos Play 1 baghøjtalere
Chromecast Ultra
Waoo smart wifi 300/300MB
100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 14:10
Ja, det er sagt som det skal siges af golf spilleren, han kan da mere end lige spille golf.

Det ser godt ud det hele, rigtig nok er harddiske nede i pris og en større fordyrer ikke særlig meget. Der er 2 slots til hardiske i dit kabinet, men den ene kan bruges til floppydtv hvis man siden vil have det. Så må man hellere have en stor hardisk fra start.

Det kommer til at køre.

Måske skal du have en 4600+  hvis du siden går over til HD-DVD eller Blu-Ray (siger AMD)  men man kan let clocke lidt op. (selv om det ikke er det jeg mest går ind for til HTPC.)

Rammen skal være DDR2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu