Siden 2003 Det danske community for hjemmets elektronik og indhold 205.000 unikke brugere hver måned (gns)
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg   Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løsning: Waoo IPTV og egen router
  Regler og retningslinjer Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løsning: Waoo IPTV og egen router

Forfatter
Besked
fhdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Februar-2017
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løsning: Waoo IPTV og egen router
    Sendt: 22-Februar-2017 kl. 14:29
For kort tid siden skiftede Fibia min gamle fiberboks uden router ud med en ny fiberboks med router.

Deres nye setup sender TV ud i port 1,2,3 og Internet i port 4.

Min fiberboks sidder separat fra min bolig og jeg har kun et kabel. Jeg kontaktede support og de kunne ikke hjælpe. Firmware i deres nye Genexis mediekonverter/router er låst så det er ikke muligt at ændre hvilke porte TV bliver routet til. En supporter sagde at jeg kunne sætte en switch ind mellem men den løsning fungerede heller ikke.

Jeg fik support til at sætte den nye mediekonvert/router i brigde mode så jeg kunne bruge den gamle Tilgin for at få TV signal ind til huset.

Da Fibia havde tidligere sendt mig en ny Genexis Platinum 6810 router til erstatning for den gamle Tilgin router tænkte jeg at så måtte jeg bruge den. Jeg satte den til men intet skete. Det viste sig at denne router hentede en opdatering fra netværket som - satte den i bridge mode - og så var jeg lige vidt.

Jeg søgte højt og lavt for at finde noget der kunne fungere med IPTV og faldt tilfældigvis over Ubiqiti EdgeRouter.

En Ubiqiti EdgeRouter Lite ERLite-3 blev købt på proshop.dk for 799,00 og efter en del søgen på nettet fik jeg strikket en fungerende opsætning sammen. 

Jeg har gemt opsætningen på min opslagstavle hvis nogen kan bruge den.

Redigeret af fhdk - 22-Februar-2017 kl. 14:33
Til top
Annonce
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum
Forum-tilladelser Se dropdown menu