recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - (Løst) Manglende wake on usb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

(Løst) Manglende wake on usb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simondog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: (Løst) Manglende wake on usb
    Sendt: 17-August-2012 kl. 17:36
Hej,

Jeg er så uheldig at være endt op med et bundkort uden Wake On USB. (Zotac 9300).

Jeg vil selvfølgelig gerne kunne aktivere wake/sleep via min MCE remote, så har I en fed georg georgløs løsning?

Jeg tænker noget med en magic packet-device som modtager IR (WOL virker) eller noget dimsning af selve switchen... Hvad tænker I?

Vh Simon


Redigeret af Simondog - 20-August-2012 kl. 11:04
Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 19:47
Jeg har købt denne Streacom IR-Reciever& Remote Control: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=649502
 
Den har et kabel som kan sættes til power knappen på kabinettet, så det virker som om at man trykker på power knappen. Det vil sige at man faktisk kan tænde pc'en selvom den er helt slukket. Det kræver at der er strøm på USB (eller man kunne evt. give den strøm fra noget andet)
 
Der står godt nok at den køre med RC-6 ir koder, jeg kan dog ikke få den til at virke med en mce remote.
 
Men hvis man f.eks. har en Logitech fjernbetjening kan man evt. lære den power on fra denne.
Til top
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simondog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 17:39
Det dér, hr... Det er genialt! Tak :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu