recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST: Netflix på Samsung TV D8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST: Netflix på Samsung TV D8005

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Claus Bagge-P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Bagge-P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LØST: Netflix på Samsung TV D8005
    Sendt: 29-December-2011 kl. 15:07
Hej!

Jeg har et Samsung D8005 SmartTV.

Jeg kører StrongVPN og har altså en US IP Address.

Hidtil har Netflix applikationen kørt uden problemer med fin billedkvalitet.

I går stoppede Netflix midt under en afspilning og den har ikke fungeret siden.

Symptomet er, at den forsøger at starte med "Tilslutter..." men efter få sekunder siger: "Now exiting..."

I forgårs opgraderede jeg firmware på Samsung TV til 001020 - det kan jo muligvis være årsagen...

Jeg har forsøgt følgende:
  • Reboot af Modem/Router
  • Nulstillet og reinstalleret SmartHub incl. Netflix app'en.
  • Forsøgt med en anden App - hulu PLUS på SmartHub - og den fungerer fint
  • Netflix kører fint på min Mac - problemet er altså begrænset til Samsung Smart TV
Har I et godt forslag?

På forhånd tak!


 


Redigeret af Claus Bagge-P - 23-Januar-2012 kl. 16:06
Claus Bagge-P
Til top
Claus Bagge-P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Bagge-P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 20:42
Forklaring:

Jeg har haft fat i Samsung Support, der siger at det er med vilje, at Netflix ikke kan virke på danske TV med den nye firmware - selv ikke med en US IP.

Det var en fejl, at Netflix virkede i den tidligere Firmware.

Lad derfor være med at opgradere Firmwaren i Samsung D8005 til 001020, hvis du vil bruge Netflix.

Synd - Netflix var efter min mening det eneste fornuftige man kunne bruge Smart Hub til... 

Det kan - ifølge Samsung - desværre ikke lade sig gøre at nedgradere firmwaren.

Det kan det jo selvfølgelig godt alligevel - og hvis nogen ved hvordan, hører jeg gerne fra jer, tak.


Claus Bagge-P
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 08:49
Skal lige sige jeg ved ikke om dette virker men fandt følgende:

It's right, it does not work to downgrade simply by downloading an older firmware, put it on your USB Pen drive as on normal update procedure and start the 'update' in the menu.
It sounds like samer wanted to do this...
I bought my UE40D8090 2 weeks ago, updated to 1019 on the first day and to T-GAP8DEUC-1020.0 a few days ago - without nowing of the great possibilities of SamyGo.
I did both updates by selecting "Support - Software Upgrade - By Online". It seems when you do your updates this way you can downgrade to your previous version by "Support - Software Upgrade - Alternative Software". At least i can switch between 1019 and 1020 this way (I already downgraded from 1020 to 1019 and upgraded again to 1020 with this method).

It seems the previous FW is stored in the internal filesystem and downgrades are possible this way. Is there a way to access the TVs filesystem with a user-app, if the TV is not rooted?


En anden tråd nævnte at hvis man valgte firmware opgrades senere, at den vil gemme firmwares.
Til top
Claus Bagge-P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Bagge-P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2012 kl. 09:36
Tak for tippet - Bjur!
 
Jeg forsøger i aften.
 
 
Claus Bagge-P
Til top
Claus Bagge-P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Bagge-P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 05:56
Opdatering

Problemet blev faktisk løst for mig for et par dage siden, da jeg installerede ny firmware 001021 - så fungerede Netflix igen. Denne firmware kom meget hurtigt efter 001020, der introducerede problemet - så Samsung har nok erkendt fejlen - til trods for at deres support oplyste mig om, at det var "med vilje" at Netflix nu ikke virkede i de lande, hvor Netflix ikke er markedsført. 
Claus Bagge-P
Til top
Boie01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boie01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Claus Bagge-P Claus Bagge-P skrev:

Opdatering

Problemet blev faktisk løst for mig for et par dage siden, da jeg installerede ny firmware 001021 - så fungerede Netflix igen. Denne firmware kom meget hurtigt efter 001020, der introducerede problemet - så Samsung har nok erkendt fejlen - til trods for at deres support oplyste mig om, at det var "med vilje" at Netflix nu ikke virkede i de lande, hvor Netflix ikke er markedsført. 
Til top
Boie01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boie01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 16:51
Hej Claus

Tillykke med dir projekt, ja det gik galt med mit spørgsmål men jeg forsætter, min problem er at jeg også har netflix abn. og kunne også godt tænke mig at få filmene vist på min Samsung 8005, mine maskiner deriblandt også Ps3 er kabelforbundet da det kører bedre når jeg kører med Ps3 Mediaserver 1.5, kan du sprede nogle guldkorn ang. hvordan du fik det op på samsungen, har leget lidt med det men via browser i smart hub kan jeg jo ikke køre VPN-el. hvad. har du andre gode tips og trick til vores udmærkede Samsung

På forhånd tak  Mvh. Boie Wink
Til top
Claus Bagge-P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Bagge-P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 18:04
Hej Boie!

Nej - du kan ikke bruge Webbrowseren i Samsung Smarthub til noget i denne sammenhæng.
  1. Du skal have en US IP enten via en VPN, DNS-løsning eller lignende. Selv bruger jeg StrongVPN på min Router - så alle mine enheder har US IP, når jeg ønsker det. Du kan muligvis bruge en DNS løsning direkte i IP indstillingerne på dit Samsung TV, hvis det er sådan en du abonnerer på.

  2. Du skal opgradere Samsung til Firmware version 001021

  3. Når du er sikker på, at Samsung anvender en US IP, skal du gå til Smarthub og derefter trykke på den blå D-knap på fjernbetjeningen. Derefter vælger du nulstil.
    Nu nulstilles Smarthub - og US applikationerne - herunder Netflix installeres automatisk.
Held og lykke!
Claus Bagge-P
Til top
Boie01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boie01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 10:53
Hej Claus

Tak for hjælpen, det lykkedes efter at jeg havde skiftet til det andet DNS (sekundære) nummer som jeg fik af US-Block men jeg syntes at det er mærkeligt at da jeg brugte det Primære DNS nummer ikke fik en fejlmelding a la'  optaget el. lign. i stedet for at der ikke er nogen forbindelse men det lykkedes og tak for tippet med den blå knap.


Claus jeg har 2 spørgsmål til - ved du om det er muligt at fremkalde engelske tekster på samme måde som når man ser Netflix via comp. og hvordan?, jeg kan ikke umiddelbart ikke se en form for option når filmene kører og det sidste -  har du installeret mus og Keyboard via tv'et (usb) og har du nogle tips ang. det.

Men ellers endnu engang tak for hjælpen  Mvh. Boie   www.boie.dk
Til top
Boie01 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boie01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:27
Hej Claus


Jeg har fundet ud af underteksterne (Rigtige  mænd læser ikke manualer og tager ikke backup)
Så nu er der kun mus og keyboard, jeg syntes ikke man kan ændre skærmformatet såsom 4/3 og 16/9?

Mvh. Boie
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Callie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 12:39
Så bør titlen på denne tråd vidst ændres Wink
Til top
Claus Bagge-P Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus Bagge-P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Så bør titlen på denne tråd vidst ændres Wink
 
Hermed gjort :-)
Claus Bagge-P
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu