recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - [LØST] Ny lokalradio? [LØST]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

[LØST] Ny lokalradio? [LØST]

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: [LØST] Ny lokalradio? [LØST]
    Sendt: 19-November-2023 kl. 11:11
Den hedder bare MIX, og her i det mørke Nordjylland modtages den på 91,1 MHz. Eller, er der blot medvind på sendevejene? Jeg kan ikke finde noget om den nogen steder. Det er en dansk radio.

Update.

Prøvede at finde Radio Limfjord MIX på nettet og afspille den samtidigt med min FM-radio på MIX - samme musik. Så ingen ny lokalradio der...



Redigeret af mnielsen - 19-November-2023 kl. 12:36
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 11:22
Kan det være denne fra Djævleøen?

Men frekvens stemmer ikke med dette link:

Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Kan det være denne fra Djævleøen?

Men frekvens stemmer ikke med dette link:


Har selv haft den under mistanke - men i går aftes var den inde på fuld skrald, på modtagestyrken - det samme i dag, da jeg lige skulle prøve. Det med frekvensen, tænkte jeg også på. Men de kan måske have fået/købt flere frekvenser uden at  radio.dk er blevet opdateret? Den modtages iøvrigt blot på en gammel stueantenne, købt på loppemarked - en såkaldt "kaninøre" - bestående af to teleskopantenner.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Kan det være denne fra Djævleøen?

Men frekvens stemmer ikke med dette link:


Det er IKKE den sjællandske... Jeg tændte lige for radioen, samtidigt havde jeg netradioen kørende fra hjemmesiden. Ikke samme musik. I en Aars-gruppe på Facebook, mener man, at det er Radio Limfjord MIX, jeg får ind.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det er IKKE den sjællandske... Jeg tændte lige for radioen, samtidigt havde jeg netradioen kørende fra hjemmesiden. Ikke samme musik. I en Aars-gruppe på Facebook, mener man, at det er Radio Limfjord MIX, jeg får ind.
Det stemmer dog heller ikke med frekvens (FM 94,7 MHz 
Men pyt, sådan er der så meget LOL
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det er IKKE den sjællandske... Jeg tændte lige for radioen, samtidigt havde jeg netradioen kørende fra hjemmesiden. Ikke samme musik. I en Aars-gruppe på Facebook, mener man, at det er Radio Limfjord MIX, jeg får ind.
Det stemmer dog heller ikke med frekvens (FM 94,7 MHz 
Men pyt, sådan er der så meget LOL

Mærkeligt... så ved jeg ikke, hvad der sker! De er måske ikke så hurtige til at opdatere hjemmesiden? På 94,7 MHz kan jeg ikke rigtigt modtage noget. Men når jeg finder MIX på netradioen via Radio Limfjords hjemmeside, OG på 91,1 MHZ, så passer det åbenbart fint med, at det ER Limfjord, som de skrev i det nu slettede indlæg i Aars-gruppen.

Der var noget med, at det er nyt, at MIX er begyndt at sende på FM.

O.T.: Radio ABC var heller ikke så hurtige til at få opdateret deres hjemmeside - selv om jeg gjorde dem opmærksomme på, at jeg kan tage den fra Viborg-Skive-netværket på DAB+...... Det holdt hårdt, men omsider fik de da skrevet det på.LOL Sådan noget skal da være i orden.


Redigeret af mnielsen - 19-November-2023 kl. 17:06
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu