recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: Stemmestyring på Chromecast med Google TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: Stemmestyring på Chromecast med Google TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst: Stemmestyring på Chromecast med Google TV
    Sendt: 07-December-2023 kl. 14:04
Når jeg forsøger at benytte stemmestyring på Chromecast med Google TV, får jeg meddelelsen "Jeg er endnu ikke tilgængelig på denne profil". Betyder det, at stemmestyring ikke virker på denne enhed? I så fald overrasker det mig, idet enheden har Android 12 og på min Thomson enhed, også med Android 12, virker det fint.

Flemming


Redigeret af fltk - 08-December-2023 kl. 12:50
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 16:06
Hej.

Vi har en Chromecast med Google TV 4K stående i sommerhuset.
Google Stemmestyring virker både fra Googles Remote og fra vores AIR MOUSE G30 IR Fjernbetjening.
Jeg kan huske, at jeg altid vælger Menu punktet 'Indhold' via Stemmestyring.

Hilsen Carsten.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Når jeg forsøger at benytte stemmestyring på Chromecast med Google TV, får jeg meddelelsen "Jeg er endnu ikke tilgængelig på denne profil". Betyder det, at stemmestyring ikke virker på denne enhed? I så fald overrasker det mig, idet enheden har Android 12 og på min Thomson enhed, også med Android 12, virker det fint.

Flemming

Stemmestyring virker på Chromecast, så det må relaterer sig til din Google-profil. Måske den er opsat i indstillinger på en speciel måde?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Stemmestyring virker på Chromecast, så det må relaterer sig til din Google-profil. Måske den er opsat i indstillinger på en speciel måde?


Hvilket menupunkt finder jeg det under, og hvad skal det eventuelt ændres til? Har været inde i indstillinger og kan ikke umiddelbart finde noget der ligner.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 08:09
Jeg ved slet ikke, om sådan et punkt findes, men jeg synes bare det virker oplagt, når fejlmeddelelsen nu går på din Google-profil. Måske profilen er opsat som børneprofil eller noget? Måske der er flere indstillingsmuligheder, hvis man tjekker fra web-browseren.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg ved slet ikke, om sådan et punkt findes, men jeg synes bare det virker oplagt, når fejlmeddelelsen nu går på din Google-profil. Måske profilen er opsat som børneprofil eller noget? Måske der er flere indstillingsmuligheder, hvis man tjekker fra web-browseren.


Profilen er ens på alle mine streaming enheder, inclusive den Thomson enhed det virker på. Jeg har to Chromecast med Google TV enheder, og det virker ikke på nogen af dem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 10:03
Men Thomson'en kører vel Android TV, der ikke har Google Assistant? I stedet Googles mere basale stemmestyring.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Men Thomson'en kører vel Android TV, der ikke har Google Assistant? I stedet Googles mere basale stemmestyring.


Thomson har også Google Assistant.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 11:11
Så har jeg ikke et godt bud.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 11:25
thomson med google assistant

Prøv at google det. Der er mange andre der har problemer 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

thomson med google assistant

Prøv at google det. Der er mange andre der har problemer 


Jeg ved ikke om du har misforstået emnet. Det er ikke Thomson enheden der har problemet, men mine to Chromecast med Google TV.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2023 kl. 12:34
Så er problemet løst. Jeg fik fat i Googles support, som fik mig til at prøve en hel masse, uden held. Sidste løsning var at nulstille enheden. Det blev en langsommelig affære, men det hjalpSmile.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu