recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - #LUKKET - DR3 lyden hakker i surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

#LUKKET - DR3 lyden hakker i surround

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: #LUKKET - DR3 lyden hakker i surround
    Sendt: 08-September-2014 kl. 09:57
Edit: fandt frem til det nok var min HUMAX boks, der var problemet.

Hej,

ville lige høre om andre har samme problem.

Lyden hakker på DR3, og kun DR3, når jeg vælger surround på modtagerboxen. I stereo er lyden fin, men jeg vil helst have surround. Da lydvalget gælder for alle kanaler. 

Udstyr.
Udbyder: Boxer (kanalpakke mini, tv2 HD, tv2 film HD, tv3 HD, tv3 puls, kanal 4, kanal 5 HD)
Modtager: HUMAX BXR-HD2
Reciever: Yamaha RX-V475

Har lige lavet en ny kanalsøgning. Alle kanaler står med max eller næsten max signalstyrke og -kvalitet.

Kører med passthrough på min reciever. Det er både med reciever tændt, hvor lyden kommer over tilsluttede højtalere, og når recieveren er slukket og lyden kommer gennem TV'et.

Er der andre der har oplevet det samme, eller ved hvad problemet kan være. Synes det er mærkeligt, at det kun er DR3. 

Gætter selv på et dekodningsproblem i boksen, men hvorfor så kun DR3, en fejl hos Boxer eller sidst hos DR.




Redigeret af hunterSEG - 08-September-2014 kl. 13:36
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af hunterSEG hunterSEG skrev:

Lyden hakker på DR3, og kun DR3, når jeg vælger surround på modtagerboxen. 

Udbyder: Boxer (kanalpakke mini, tv2 HD, tv2 film HD, tv3 HD, tv3 puls, kanal 4, kanal 5 HD)
Modtager: HUMAX BXR-HD2
Reciever: Yamaha RX-V475

Kører med passthrough på min reciever. Det er både med reciever tændt, hvor lyden kommer over tilsluttede højtalere, og når recieveren er slukket og lyden kommer gennem TV'et.
Gætter selv på et dekodningsproblem i boksen, men hvorfor så kun DR3, en fejl hos Boxer eller sidst hos DR. 
Boxer har intet med DR's kanaler at gøre, det er http://digi-tv.dk/ der står for DR distribution på DVB-T nettet.

Hvordan med DR1, her skulle der også være multikanal lyd til rådighed?

Har dit TV ikke DVB-T MPEG4 tuner?
Hvis det har, er der så hak i lyd hvis du bruger TV tuner?

Umiddelbart vil jeg gætte på et boks problem.

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 10:32
Har det samme problem. Eller dvs det er kun periodisk nu, efter jeg fik skiftet boxen, der er en Triax 505. Genstart af boxen løser problemet for mig. Og da jeg sjældent ser DR3, er det ikke et stort problem, da DR1 og TV2 fungerer tilfredsstillende.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 11:02
Har nøjagtig samme problem, og har modtager magen til din. Fandt aldrig nogen løsning på problemet, og nu kører jeg ikke boksen igennem receiveren længere da jeg stort set aldrig ser tv alligevel.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 11:35
Jeg vil mene DR3 har et problem med deres dekodere. Virker underligt, da DR1 jo fungerer tilfredsstillende.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 13:35
Tak for de hurtige tilbagemeldinger. 

Godt lige at vende det med nogen, for kom i tanke om jeg har en maximum liggende. Den virker ikke 100% mere, men lyden fejler ikke noget.

Nå, men satte den til, og så var der ikke problemer med DR3 mere. Så vil konstatere at det er min HUMAX boks, der laver hakker i lyden. Dog har jeg ingen ide om hvad det er, da det jo kun sker på DR3, men må nok leve med stereo på mine tv kanaler.

Lukker tråden

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu