|
|
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
CasperJ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 19-Maj-2009 kl. 12:43 |
hvilken af disse to skærme er bedst. ved godt at 5090 h er billigere, men den er også bare sværere at få fat i. men kan det betale sig at give lidt mere og så få krp 500 a? min ide til at starte med var faktisk at købe en v10, men gider snart ikke vente mere, og pio er jo stadig bedre. |
|
![]() |
|
arcona ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
krp 500 har tuneren og andet elektronik i en seperat boks, så selve skærmen fylder mindre. Ellers skulle det være det samme.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg tror som udgangspunkt ikke der er den store forskel billedmæssigt andet end især Pure funktionen på KRP modellen, også er KRP skærmen jo absolut sidste skud fra Pioneer og udråbt som reffenceskærm bla her Desuden er jeg selv tilhænger af skærme med ekstern receiver så der var KRP også bedre imo. Men får du begge skærme ISF kalibreret og sætter dig ned og kigger på dem vil du nok smile uanset hvad |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
CasperJ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
har du selv pioneer? det er bare fordi ville gerne hører om hvordan den virker til hd materiale, og ps3, osv. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg har en Pioneer 506 XDE som bliver pillet ned iaften sådan min spritnye KRP-600a kan komme op istedet. Billedmæssigt ser det bare super ud på min gamle Pioneer og det bliver jo kun bedre med den nye, og der er absolut ingen problemer mht hd materiale og ps3 det ser fuldstændigt super ud også selvom min gamle pioneer kun har 1280x768 i opløsning (såvidt jeg husker) Jeg har købt min krp hos byttv og kan se du kan få en KRP-500a for 20k hos dem. Redigeret af rhsin - 19-Maj-2009 kl. 12:57 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
okay. det lyder virkelig ikke som om der er meget tvivl om hvad man skal vælge. det er bare fordi jeg skal bruge det hovedsagligt til at spille ps3 på, og se blueray film. så selvom nyere tv har bedre specs end pio, så er det stadig pio der er bedst?
|
|
![]() |
|
arcona ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
bedre specs?
Du skal ikke tro på det nye salgsgas ![]() Feks 600 HZ subfield drive på de nye Panasonic skærme er noget fis. Ældre skærme har nemlig også subfield drive, som er en dims der styrer gråtonerne. Så ja, Pioneer er stadig bedst. Det mest naturlige billede. Du vil knibe dig i armen, better picture than real life ![]() Pioneer er iøvrigt den med bedst billede "out of the box", ikke meget du skal ændre / kalibrere på skærmen. Du kan bare bruge indstillingerne fra denne test Men sæt den lige hurtigt over i "movie" mode, den mode den kommer i er beregnet til demo i butikken tror jeg, alt for meget kontrast osv Redigeret af arcona - 19-Maj-2009 kl. 13:09 |
|
![]() |
|
![]() |
Specs er ikke alt... det er billedet der tæller, og som du kan læse på avsforum reviewen er krp skærmen den skærm der kommer tættest den ultimative indstilling ud af kassen i pure mode. Og vil du forkæle dig selv så syntes jeg bestemt du skulle overveje at få lavet en ISF kalibrering senere hen. Men jeg ville personligt selv vælge KRP modellen (og den står allerede hjemme i stuen og venter på mig Redigeret af rhsin - 19-Maj-2009 kl. 13:02 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
okay. så altså pio er bedre end pana til at håndtere hd materiale i enhver form? fik du nogen form for rabat hos byttv. det er bare lige en lille tand for dyrt når jeg også skal have fod, og højtaler til det. |
|
![]() |
|
![]() |
Desværre ikke prisen var fast.. dvs jeg tror jeg fik 99,- kr i rabat på vægbeslaget da jeg prøvede og prutte om prisen, men det har været det billigste sted jeg har fundet skærmen, hvis det skulle komme fra scandinavien. Du kan sikkert finde det billigere i UK hvis du kigger dig for, og researcher lidt.. evt kontakter nogle pioneer forhandlere derovre. Jeg foretrak bare at købe fra en forhandler som lå relativt tæt og havde et godt ry. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Du kan prøve at finde højtaler og fod billigere i Sverige, feks på prisjakt.nu
|
|
![]() |
|
![]() |
har lige snakket med dem inde fra byttv, de er udgået for pioneer krp 500 a.
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |