recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydløs HTPC der kan kører XBMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydløs HTPC der kan kører XBMC

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

 

Der er en ting, som jeg har lidt svært ved finde 100% svar på, som du måske kan hjælpe med.

Hvad understøtter RPI helt præcis af formater?

Tænker på hvilke film og lydformater?
Hvad af musik formater?

Omkoder eller bitstreamer den de formater den ikke understøtter?

Hejsa.

Jeg er ikke helt med på, hvad du tænker når du siger, hvordan den behandler det. Jeg har kun to forskellige ting jeg afspiller. Det er MKV og ISO dvd film også nogle AVI filer godtnok.

Det kan den afspolle, om den bitstreamer eller omkoder aner jeg ikke. Hvis du fortæller mig, hvor man ser det kan jeg tjekke.

Jeg bruger den ikke til musik men mener da sagtens XBMC kan tage de normale formater. 


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeps, det kan du tro jeg har.

Svaret er ganske klart "Raspberry Pi".

http://www.raspberrypi.org/faqs

Jeg har en og, hvis vi tager din tjek liste, så er alle ønsker opfyldt. Derudover er du godt igang for små 400 kr. inkl. lader og SD kort fra f.eks dealextreme. 



Der er en ting, som jeg har lidt svært ved finde 100% svar på, som du måske kan hjælpe med.

Hvad understøtter RPI helt præcis af formater?

Tænker på hvilke film og lydformater?
Hvad af musik formater?

Omkoder eller bitstreamer den de formater den ikke understøtter?

Det kunne jeg også godt tænke  mig at høre mere om. I FAQ'en var det eneste jeg så omtalt nemlig 1080p30 High Porfile. Men betyder det så op til 30fps, eller kun 30fps. Uden 1080p24 sutter det lidt. High profile er vel lig med 4.1, som alle blu-rays kører med.
Men hvad med lyd over HDMI. Ved ikke hvorfor, men jeg tør ikke tro på HD-lyd.
Til top
StockBroker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér StockBroker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 21:45
Jeg har en Apple TV2, der kan opfylde all de krav du indledningsvist nævner. Jeg afspiller 720p og 1080p MKV-filer fra min Synology NAS, og så er den lille og helt lydløs. Happy hunting. 
Venlig Hilsen
JR
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Hejsa.

Jeg er ikke helt med på, hvad du tænker når du siger, hvordan den behandler det. Jeg har kun to forskellige ting jeg afspiller. Det er MKV og ISO dvd film også nogle AVI filer godtnok.

Det kan den afspolle, om den bitstreamer eller omkoder aner jeg ikke. Hvis du fortæller mig, hvor man ser det kan jeg tjekke.

Jeg bruger den ikke til musik men mener da sagtens XBMC kan tage de normale formater. 



Det jeg mente var om den kunne klare både DTS og DD og så kan jeg forstå de har fået understøttelse af dvd/mpeg2?

Hvis du har mulighed for at teste, med en mp3, en wav og en flac musik fil? Ville være perfekt.

XBMC remote understøttes vel fuldt ud går jeg ud fra?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hbjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 22:38
Ir modtager for 6kr incl porto. Kobles direkte på Raspberry PI'en. Kører perfekt med min Harmony remote... Men man skal nok være lidt af en nørd.

PS. Min ene RPI får strøm fra mit 32" soveværelses tv (billig samsung lcd)
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 22:53
Jeg har selv været igennem en del bokse inklusive appletv hvor film over 5-6 gb hakkede helt ekstremt.

Jeg endte med at købe en macmini og smide en ssd disk i og det her jeg ikke fortrudt.

Det er godt nok en dyr løsning men samtidig rigtig lækker. Med ssd så er jeg klar til at se film i xbmc efter 15 sec 😄
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2012 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af hbjensen hbjensen skrev:

PS. Min ene RPI får strøm fra mit 32" soveværelses tv (billig samsung lcd)

Kan du styre den med CEC?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeps, det kan du tro jeg har.

Svaret er ganske klart "Raspberry Pi".

http://www.raspberrypi.org/faqs

Jeg har en og, hvis vi tager din tjek liste, så er alle ønsker opfyldt. Derudover er du godt igang for små 400 kr. inkl. lader og SD kort fra f.eks dealextreme. 



Der er en ting, som jeg har lidt svært ved finde 100% svar på, som du måske kan hjælpe med.

Hvad understøtter RPI helt præcis af formater?

Tænker på hvilke film og lydformater?
Hvad af musik formater?

Omkoder eller bitstreamer den de formater den ikke understøtter?

RPI selv forstår, som sådan, ingen formater overhovedet, det hele afhænger af hvilket OS du smider på og hvilke codecs du installere sammen med dit OS. Så hvis du installere f.eks. xebian (en "XMBC udgave af Debian(Linux)), som er det mange bruger, så tror jeg du er dækket ind af alle de formater du kan kaste efter det.


Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hbjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af hbjensen hbjensen skrev:

PS. Min ene RPI får strøm fra mit 32" soveværelses tv (billig samsung lcd)

Kan du styre den med CEC?
Ikke i soveværelset. Men i stuen kan jeg. Jeg synes dog at CEC er lidt laggy (kører med Panasonic ST50) så jeg bruger IR i stedet. Her kan jeg også bedre styre knap-konfigurationen.

Husk at til CEC skal dit HDMI kabel understøtte 1.4
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:


Hejsa.

Jeg er ikke helt med på, hvad du tænker når du siger, hvordan den behandler det. Jeg har kun to forskellige ting jeg afspiller. Det er MKV og ISO dvd film også nogle AVI filer godtnok.

Det kan den afspolle, om den bitstreamer eller omkoder aner jeg ikke. Hvis du fortæller mig, hvor man ser det kan jeg tjekke.

Jeg bruger den ikke til musik men mener da sagtens XBMC kan tage de normale formater. 



Det jeg mente var om den kunne klare både DTS og DD og så kan jeg forstå de har fået understøttelse af dvd/mpeg2?

Hvis du har mulighed for at teste, med en mp3, en wav og en flac musik fil? Ville være perfekt.

XBMC remote understøttes vel fuldt ud går jeg ud fra?


Den understøtter DVD / Mpg2 uden problemer. Lyden er jeg lidt usikker på, da jeg kun har et stereo set-up og det virker selvfølgelig. Jeg mener dog at DTS og DD virker, men kan det være noget HD-Lyd der ikke fungere?

Jeg kan godt teste de lydfiler du nævner, hvis det er.. Men det bliver først i weekenden.
Til top
hbjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hbjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

... Så hvis du installere f.eks. xebian (en "XMBC udgave af Debian(Linux)), som er det mange bruger, så tror jeg du er dækket ind af alle de formater du kan kaste efter det.



Mon ikke du mener XBian? Der er tre fremtrædende XBMC projekter på Raspberry. openelec, XBian, og Raspbmc

Der kan bruges mange kriterier for at vælge. Og det er let at afprøve alternativerne. Jeg er endt med Raspbmc. For 2-3 uger siden slukkede jeg mit PC baserede XBMC setup og kører nu to instanser af Raspbmc. Jeg kigger mig ikke tilbage! Man skal være opmærksom på at udviklingen er "bleeding edge" - man er med på det nyeste, men ind i mellem er der ting der ikke virker.

/Henrik


Redigeret af hbjensen - 14-September-2012 kl. 09:10
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af hbjensen hbjensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af hbjensen hbjensen skrev:

PS. Min ene RPI får strøm fra mit 32" soveværelses tv (billig samsung lcd)

Kan du styre den med CEC?
Ikke i soveværelset. Men i stuen kan jeg. Jeg synes dog at CEC er lidt laggy (kører med Panasonic ST50) så jeg bruger IR i stedet. Her kan jeg også bedre styre knap-konfigurationen.

Husk at til CEC skal dit HDMI kabel understøtte 1.4


Kan det være dit TV?

Jeg syntes mit reagere omgående, og det fungere super godt.

Men Remote på Iphone virker selvfølgelig også, så den bruger jeg også.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu