recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .m4v afspilning på samsung galaxy S II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

.m4v afspilning på samsung galaxy S II

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: .m4v afspilning på samsung galaxy S II
    Sendt: 24-Marts-2012 kl. 21:30
Min søn har fået en samsung galaxy S II og vi har en del film rippet i .m4v til iPad, så da han smider filmene på hans seagate goflex sattelite kører de fint på hans ipod og iPad, men på samsungen kører det ikke, nogle der kan pege på en god afspiller?, eller er det systemet.. mener det er android 2.3 ud af kassen den er helt ny)
 
men hvad er bedste løsning af afspiller.. eller hjælper en firmware update?.. kan den iøvrigt opdateres direkte.. eller skal den over en pc?
Mvh

René
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 21:36
Mx video player. Hent den på Google play, evt også de codecs apps der er.
Spiller det meste der er
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 20:20
Det blev løst efter update til 4.0.3, nu er problemet bare at telefonen sender 2 smser hver gang den bliver bedt om at sende 1 ( kun i third party apps), og kan det virkeligt passe at man er nødt til at lukke aps helt for at undgå øget strømforbrug?
Mvh

René
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 19:13
Prøv at omdøb filen fra .m4v til .mp4
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 21:37
Problemet med at der sendes 2 sms skyldes at de tredieparts programmer som gør det ikke er opdaterede til at være helt kompatible med ICE cream sandwich. Det er ikke et problem som sådan med hverken telefonen eller ICS. Det er samme problematik som at visse apps på IOS ikke virker ordentligt efter en ny IOS opdatering, og først skal tilrettes til at være kompatible.

Mht. opdatering kan dette gøres OTA, uden tilslutning til PC, og mht. strømforbrug oplevede jeg også et øget strømforbrug lige efter opdatering til ICS, det skyldes ligesom problemet med SMS at visse programmer man har haft installeret inden man opdaterede ikke er opdateret til ICS. Nej du er ikke nødt til at lukke apps ned, det håndterer Android selv efter behov, men du er nødt til at starte med at resette telefonen efter opdateringen, for at rense den fuldstændig, og derefter kun geninstallere de programmer man kan se er blevet opdateret til at være ICS kompatible - det gjorde jeg og mit strømforbrug er nu gået fra at være dårligere efter opdatering til at være endnu bedre end det var før jeg opdaterede. Jeg kan bruge min telefon hele dagen til et blandet forbrug og alligevel have i omegnen af 70% strøm tilbage om aftenen. Er der så apps man er i tvivl om, så installer dem en ad gangen og se hvordan de opfører sig og påvirker telefon og batteriforbrug.



PS: er stadig glad for den Denon 3808 vi handlede, spiller fortrinligt ;)

Redigeret af spawn - 02-April-2012 kl. 21:40
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2012 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Problemet med at der sendes 2 sms skyldes at de tredieparts programmer som gør det ikke er opdaterede til at være helt kompatible med ICE cream sandwich. Det er ikke et problem som sådan med hverken telefonen eller ICS. Det er samme problematik som at visse apps på IOS ikke virker ordentligt efter en ny IOS opdatering, og først skal tilrettes til at være kompatible.

Ja det var også min mening, vi har en app som er ret nødvendig for min søn, og der var standpunktet for forfatteren af appen at vente på samsung, hvor min holdning var man måtte søges en løsning selv... er der nogle som kender nogle links til hvor en løsning evt er skrevet, så vil jeg nemlig prøve at sende den til udbyderen af appen. 
Mht. opdatering kan dette gøres OTA, uden tilslutning til PC, og mht. strømforbrug oplevede jeg også et øget strømforbrug lige efter opdatering til ICS, det skyldes ligesom problemet med SMS at visse programmer man har haft installeret inden man opdaterede ikke er opdateret til ICS. Nej du er ikke nødt til at lukke apps ned, det håndterer Android selv efter behov, men du er nødt til at starte med at resette telefonen efter opdateringen, for at rense den fuldstændig, og derefter kun geninstallere de programmer man kan se er blevet opdateret til at være ICS kompatible - det gjorde jeg og mit strømforbrug er nu gået fra at være dårligere efter opdatering til at være endnu bedre end det var før jeg opdaterede. Jeg kan bruge min telefon hele dagen til et blandet forbrug og alligevel have i omegnen af 70% strøm tilbage om aftenen. Er der så apps man er i tvivl om, så installer dem en ad gangen og se hvordan de opfører sig og påvirker telefon og batteriforbrug.



Opdateringen havde jeg fundet ud af på telefonen, det kørte.. næsten.. den gik i stå efter genstart hvor den bare stod og kørte på startlogoet i over en halv time, så jeg prøvede at genstarte manuelt.. også kørte opdateringen færdig uden problemer.
Tilsyneladende har han fået ryddet nogle apps væk som måske udgjorde problemet mht strøm.. ihvertfald siger han det ikke er et problem nu.
PS: er stadig glad for den Denon 3808 vi handlede, spiller fortrinligt ;)
 
Dejligt den bare kører derudaf Smile
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu