recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MAC vs. Win-PC...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMAC vs. Win-PC...

 Besvar Besvar Side  <1 29303132>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:13
Jeg har selv Mac, men har absolut intet imod Windows - specielt ikke Windows 7. Medmindre man installerer en masse crap (Google Toolbar og lignende med tiden) synes jeg ikke Win7 bliver sløvt. Mac er nok bedre til den uvidende bruger som bare skal have det til at fungere. Jeg valgte Mac pga de små detaljer: Flere skriveborde, "flydende" scrolling etc. Og Win7 i en virtuel maskine i OSX kører upåklageligt hvis man får brug for det.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For det første har jeg kun nævnt ubuntu en gang. det var i mit første indlæg. Men lige så snart jeg smed et link ind, om at mac har større sikkerheds huler end windows 7 så bliver i agressive.
 
Tja der er måske rigtigt der er større huller i mac end win7, men der er stort set ikke noget malware der udnytter dem, og de er langt sværre at finde for hackerne.
 
For nylig kunne man læse at mac var hacket på 5 sek, via et kul i safari, hvad historien på overfladen ikke meldte noget om er at dem som gjorde det, brugte 3 mand og 2 uger på at gøre det hele klar til at lave hacket på 5 sek. Dvs finde hullet og lave det software som skulle lave hacket.
Dem som gjorde det udtalte, det er langt svære for dem at hacke en mac, fordi der er så få der gør det, dvs der er utrolig lidt "dokumentation" på nettet om de huller der findes i mac. Man skal derfor selv lave alt arbejdet for bunden af.
På windows er der utrolig meget "dokumentation" på nettet om alle de huller og hvordan man udnytter dem, det gør det så meget nemmere for andre at hacke en windows.
 
Dette i sig selv gør en mac mere sikker end en windows. Desuden er mac masseret på unix, derfor holder mange hackere sig fra det, fordi de typisk kommer fra linux/unix, og man skider jo ikke i sin egen baghave, såkaldt.
 
T-duck det som menes med at apple laver både software og hardware, er ikke at de selv bygger deres cpu'er osv, men at de selv sætter config sammen, selv bygger setup'et, dette gør at de kan kode deres OS direkte til kun dette, og dette gør de kan lave en så meget mere helstøbt oplevelse end de kan med windows som skal dække ja alt.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 11:02
For det første har jeg kun nævnt ubuntu en gang. det var i mit første indlæg. Men lige så snart jeg smed et link ind, om at mac har større sikkerheds huler end windows 7 så bliver i agressive.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du er modig at stille det spørgsmål. Men windows bliver meget sløv med tiden, og der er mange vira angreb på windows, og den er ustabil. Mac, bliver ikke sløv, har lidt vira, men ikke nok til at det gør så meget, men det findes. Og så er den noget mere stabil. Brugervenlighed om det er Linux(ubuntu) windows eller mac, er en smags sag. Men ubuntu er lige så velsignet som mac. Med stabilitet og få vira. Men som sagt det er en smag sag, hvad man er til


Ærlig talt! Hvorfor skal du nu til at blande ubuntu linux ind i denne tråd, som handler om Win vs. Mac. 

Der er to andre tråde kørende, som også handler om Ubuntu, kunne denne her så ikke få lov til at handle om Windows og Mac alene.


Jeg tilføjet det bare ikke andet
Fis nu over i dine egne tråde i stedet for.
Og det drejer sig jo ikke KUN om virus eller ej, vel ?

Men jeg er enig i udtalelserne om at mange vælger Apple pga. at sammenhængen mellem mange forskellige ting fungerer rigtig godt.
Og hvis man melder sig helt ind i Apples univers, med f.eks. MobileMe, TimeMachine osv., står man med et utroligt velsmurt setup.
De fleste der bruger Mac, har følelsen af at "det bare virker". Det kan man også sagtens på Windows, men det sker oftere med Mac.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du er modig at stille det spørgsmål. Men windows bliver meget sløv med tiden, og der er mange vira angreb på windows, og den er ustabil. Mac, bliver ikke sløv, har lidt vira, men ikke nok til at det gør så meget, men det findes. Og så er den noget mere stabil. Brugervenlighed om det er Linux(ubuntu) windows eller mac, er en smags sag. Men ubuntu er lige så velsignet som mac. Med stabilitet og få vira. Men som sagt det er en smag sag, hvad man er til


Ærlig talt! Hvorfor skal du nu til at blande ubuntu linux ind i denne tråd, som handler om Win vs. Mac. 

Der er to andre tråde kørende, som også handler om Ubuntu, kunne denne her så ikke få lov til at handle om Windows og Mac alene.


Jeg tilføjet det bare ikke andet
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du er modig at stille det spørgsmål. Men windows bliver meget sløv med tiden, og der er mange vira angreb på windows, og den er ustabil. Mac, bliver ikke sløv, har lidt vira, men ikke nok til at det gør så meget, men det findes. Og så er den noget mere stabil. Brugervenlighed om det er Linux(ubuntu) windows eller mac, er en smags sag. Men ubuntu er lige så velsignet som mac. Med stabilitet og få vira. Men som sagt det er en smag sag, hvad man er til

Ærlig talt! Hvorfor skal du nu til at blande ubuntu linux ind i denne tråd, som handler om Win vs. Mac. 

Der er to andre tråde kørende, som også handler om Ubuntu, kunne denne her så ikke få lov til at handle om Windows og Mac alene.


Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 10:15
Læste lige en artikel fra version2 om mac's sikkerhed. så jeg ville nok hellere vælge win 7 nu efter jeg har læst det http://www.version2.dk/artikel/17102-kendt-apple-hacker-mac-os-x-er-stadig-alt-for-usikkert
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 10:15
Det er i bund og grund samme grund til at der er folk der køber B&O.
Som udgangspunkt er det er designer produkt (hvor der er designet du betaler for). Apple er meget gode til at designe HW og brugerflader.
Man kan så sige at det kan være dyre lærepenge at betale hvis man køber en Mac og finder ud af at man ikke kan affinde sig med OS X. Man har jo ikke rigtig mulighed for at smide OS X på en PC'er og prøve (jo man kan, jeg kører nyeste OS X på min Dell Mini 1011).
Men en stor del af Mac følelsen drejer sig også om det indtryk man får når man står med Apple HW i sine hænder. Det er sku en anden følelse at kører OS X på konens MacBook end på ungernes DellClown


Redigeret af kim.t - 21-Marts-2011 kl. 10:16
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du er modig at stille det spørgsmål.


Ikke mindst når du kommer med dit sædvanelige pladder.

Min Win7dåse har nu kørt siden foråret sidste år og er ikke blevet sløvere.

Klaus
Det tager jeg som en kompliment.

Men døjer med min kones bærbar med win 7 som er blevet meget sløv, og den er et år nu ca. da hun købte den af skatte penge.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Men hvis spørgsmålet er, hvorfor der er flere og flere mac-brugere, er svarene nok:

1. De tilbyder en virkelig god integration af hardware og software, fordi der kun er én producent til begge dele
2. Design og brugervenlighed (herunder ting som skærm, tastatur, mus)
3. iPods, iPhones og iPads trækker også flere mac-brugere med (og den anden vej), fordi folk er glade for produkterne og får gevinst af den gode integration mellem produkterne


I second that opinion...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du er modig at stille det spørgsmål.


Ikke mindst når du kommer med dit sædvanelige pladder.

Min Win7dåse har nu kørt siden foråret sidste år og er ikke blevet sløvere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2011 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Vedrørende selve styresystemerne har der lige været en lang tråd om fordele og ulemper ved Windows, OSX og Linux/Ubuntu, så der er vel ingen grund til at gentage det.

Men hvis spørgsmålet er, hvorfor der er flere og flere mac-brugere, er svarene nok:

1. De tilbyder en virkelig god integration af hardware og software, fordi der kun er én producent til begge dele
2. Design og brugervenlighed (herunder ting som skærm, tastatur, mus)
3. iPods, iPhones og iPads trækker også flere mac-brugere med (og den anden vej), fordi folk er glade for produkterne og får gevinst af den gode integration mellem produkterne
Ikke for at starte noget. Men hvad hardware laver de selv ud over designet. Intet.

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af jhj jhj skrev:

Hejsa
 

Måske et dumt spørgsmål... men hvad er egentlig forskellen på en MAC og en win-PC ?? sådan set fra en brugers synspunkt ??

 

Der må jo være en markant forskel siden flere og flere køber MAC...




Det kan let blive en lang diskussion, så jeg vil poste et link hos Apple, der forklarer på dansk, hvad der er godt ved en Mac:

Og jeg er enig i hvad der står. Det er af den grund at jeg selv er skiftet til Mac.

Og til dig brixen. Så husk lige at fortæl vores trådstarter at der findes vira til mac, og linux. Før at han tror at den hellige gral er opbevaret
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 29303132>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu