recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Madhouse kælder bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Madhouse kælder bio

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Madhouse kælder bio
    Sendt: 12-September-2016 kl. 15:11
Nå, nu har jeg efterhånden panglet med min bio i et par år, den har lidt et ghetto-tema, mest fordi vi bøvler lidt med fugt. 
jeg har brugt rigtig meget tid herinde og har fået meget hjælp i de forskelligt tråde, super fedt.

Alt er stort set hjemmelavet så billigt som muligt, men jeg synes faktisk at resultatet er blevet ok. :)

udstyrsliste: 

AMP.
Anthem MRX 300
Carver a-753x Driver mine 3 fronter.
- Har lige købt en Crown CTS 4200 som jeg roder lidt med. 

Intel NUC bruges medie som afspiller. 

Speakers:
Andet: 

Antimode 8033.
Logitech Harmony Ultimate

Billede:
Projektor er en Sony VPL-HW55 som gør det noget bedre end den Benq W6000 jeg havde før

Lærredet er hjemme bygget; Ramme af træ. Hvid bi-stretch stof fra stof 2000 med sort bi-stretch som backing.

På væggene har jeg lavet 8 rammer 90x180 og fyldt dem med rockwool og beklædt med sort lagenlærred. Der sidder 4 på hver side og de tjener 2 formål de dæmper og så gør de rummet mørkere. 

i hjørnerne bag lærred har jeg lavet superchunks basstraps af rockwool, også beklædt med lagenlærred. Det har virkeligt givet noget fasthed til bassen, som godt kunne være en smule rungende. :)

Hvis jeg selv skal sige det lyder det pisse godt. :)

Her er lige et par billeder. 



Børnene ser Barbie. :) 













Redigeret af Madhouse - 19-Oktober-2016 kl. 16:38
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 15:55
Lyder spændende med de basstraps du har lavet til hjørnerne . Vil du ikke lige snuppe et billede af dem og beskrive hvordan du har lavet dem? Jeg har selv lavet nogle til sidevæggene som dig men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg gør med hjørnerne :)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 16:42
Interessante højttalere du har valgt, ikke lige nogen man ser særlig ofte.
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Lyder spændende med de basstraps du har lavet til hjørnerne . Vil du ikke lige snuppe et billede af dem og beskrive hvordan du har lavet dem? Jeg har selv lavet nogle til sidevæggene som dig men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg gør med hjørnerne :)

Basstraps er lavet mere eller mindre efter denne plan, jeg har så bare lavet dem i den størrelse jeg havde plads til. Der er er ikkenogen målinger eller videnskab bag valg af størrelse. .:)

Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Interessante højttalere du har valgt, ikke lige nogen man ser særlig ofte.

Jae.. jeg faldt over dem en aften jeg sad og googlede, de så fede og specielle ud. læste de sparsomme reviews der var og besluttede mig for at prøve. 

Hele ideen var at bygge noget der kunne tages i etaper, så jeg kunne spare sammen lidt hen ad vejen. tror de står mig i ca 12-15000 ink alt, men jeg ved det faktisk ikke.

Jeg synes selv de spiller godt. 

De erstatter et sæt Snell C/V som jeg købte da jeg hørte meget musik, og de er måske ikke så detaljerede i toppen men tilgengæld mere behagelige at lytte til. 
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Madhouse Madhouse skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Lyder spændende med de basstraps du har lavet til hjørnerne . Vil du ikke lige snuppe et billede af dem og beskrive hvordan du har lavet dem? Jeg har selv lavet nogle til sidevæggene som dig men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg gør med hjørnerne :)


Basstraps er lavet mere eller mindre efter denne plan, jeg har så bare lavet dem i den størrelse jeg havde plads til. Der er er ikkenogen målinger eller videnskab bag valg af størrelse. .:)



Fedt, tak for linket. Det er ikke alt der skal måles i hoved og r.. for at virke, så det skal sku prøves:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2016 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:



Fedt, tak for linket. Det er ikke alt der skal måles i hoved og r.. for at virke, så det skal sku prøves:)

Præcis sådan tænkte jeg også, havde alligevel Rockwool liggende så jeg gav den bare gas. Smile

edit: Glemte lige, jeg har delt mine op i 2 for nemmere at kunne flytte rundt med dem, og også for at stabilisere dem lidt mere. 



Redigeret af Madhouse - 12-September-2016 kl. 21:55
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2016 kl. 21:31
Så fik jeg taget mig sammen til at hælde lidt billeder på.

Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2016 kl. 19:43
I dag fik jeg lavet manual-masking færdig. jeg glemte at tage billeder under processen, som sædvanligt. 

Jeg havde noget sort møbel velour til overs som jeg brugte. det sluger lys ret godt. jeg købte et par 'flamingo' isoleringplader som jeg skar ud og satte sammen. pladerne er 120cm og mit lærred er 241cm. De blev beklædt med velour'en, brugte noget sort Gaffer tape fra Jem & Fix til at holde det på plads. 
4kg skabsmagneter fra Bauhaus er skruet på lærred rammen. og metal delen tapet fast på flamingo/velouren. 


Napper lige et billede senere. 

Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 13:48
Smart masking! Tak for link, den skal gemmes til når jeg selv går igang med hjemmebio projektet :)
Til top
Madhouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madhouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2016 kl. 15:30
Så kom der lidt nyt i kælderen. har fået bygget en sub med en 15" Dayton RSS390HO-4 , bruger min CTS 4200 brokoblet til at drive den. den lyder fint. :)

Det er stadig lidt nyt og har ikke haft tid til at rode helt vildt med det endnu. 

Har også købt en Minidsp 2x4 som eg regner med at bruge til at kalibrere 15" og min 12" monolith. 

- ingen billeder endnu.  :)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 06:52
Ser godt ud!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu