recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangelfuld rådgivning om TV-køb straffes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangelfuld rådgivning om TV-køb straffes

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Ja, og da Yousee stadig sender analogt, er der jo ingen der har lidt et tab.[/QUOTE]
 
Husk nu:    "VIDEN"     "HAR/BØR HAVE"    "BETYDNING FOR KØBER". 
 
Det har da indlysende betydning for køber, at han/hun kan få flere bonuskanaler og at digitale kanaler faktisk står meget bedre især på fladskærme.  
 
I 2009 er det også indlysende at en sælger bør vide hvad vort største kabalselskab - youSee - tilbyder.
 
Lars :)  
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 14:39
SVP03
 
Nej YouSee's bonuskanaler kan ikke alle ses analogt!
 
Det jeg også har overset er at de kanaler YouSee sender digitalt, det er nogle af vores Nabolands kanalerl, som vi (vel har krav på) kunne se gratis, uden udbyderens boks og kort afgifter.
 
Og hvor ofte er det ikke lige at Radiomanden har talt om ens nye Fladskærme simpelthen SKAL HAVE et digitalt signal. Behøver dette også betyde Programudbyderne og teknisk leverandører får lov til trykke egne pengesedler (her som tvungne Udbyderbokse/dekodere i gammel sprogbrug), nej vel?


Redigeret af moho - 16-September-2010 kl. 14:44
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

 
Det jeg også har overset er at de kanaler YouSee sender digitalt, det er nogle af vores Nabolands kanalerl, som vi (vel har krav på) kunne se gratis, uden udbyderens boks og kort afgifter.
 
Hvor kommer dette krav fra? Og hvordan definere du naboland? Polen og holland er vel ligesåmeget nabolande som norge og sverige?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 14:51
@ Allan Olsen
 
Det der med DVB-C og MPEG2, nu var de nye Tv med MPEG4,jo netop bagudkompatibel, til kunne anvendes til modtagelse af MPEG2. Og bemærk da lige hvor samme MPEG2 bliver sendt?  Det var jo nok her at Forbrugerstyrelsen skelede til i sin afgørelse.
De to personer der var uenige burde vel forklare hvorfor der så ikke var kommet vandtætte skodder imellem MPEG2 og MPEG4. Og igen mit problem med om man bare kunne afvise dette med "Kun lovligt anvende udbyderens STB". Nogen burde have set at dette, ikke i det lange løb, var en holdbar løsning; tilbage til det der med at spå!  Embarrassed


Redigeret af moho - 16-September-2010 kl. 14:53
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

 
Det jeg også har overset er at de kanaler YouSee sender digitalt, det er nogle af vores Nabolands kanalerl, som vi (vel har krav på) kunne se gratis, uden udbyderens boks og kort afgifter.
 
Hvor kommer dette krav fra? Og hvordan definere du naboland? Polen og holland er vel ligesåmeget nabolande som norge og sverige?
Når det nu er så logisk at YouSee sender NRK1 kun digitalt, og så Sælgere sætter sig på bagbenene, og med vilje stiller sig uforstående over at nogle kanaler må man modtage Gratis og digitalt, mens andre ikke. Nok muligt at YouSee tilbyder Polske og Hollandske programmer digitalt, men ck da bare priserne. Som i Dagspressen for år tilbage blev nævnt at TDC kunne og ville levere hvad som helst, ikke blot til en rigtig pris, til Dyrest Mulige og jeg går ganske bestemt ud fra samme kanaler er i MPEG2, for hvad skulle det ellers sendes i?.

Redigeret af moho - 16-September-2010 kl. 15:01
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 15:09
Jo jeg kan anvende blidere og mindre skræmmende ord herom, den part som mener sig dårlig behandlet i denne her konkrete sag, Dansk Industri. Her formoder jeg samme kendelse ikke kan omgøres, og hvis samme kendelse var gået Køberen imod, ville jeg have følt mig noget personligt berørt. Kendelsen blev som et slags klap på skulderen hos undertegnede, godt gået, og det forklarer ligesom også hvorfor man begyndte (var begyndt) indbygge det i kommende Tv, som Køberen mente der manglede.
Jeg har ikke haft nogen konflikt med Forbrugerstyrelsen eller IT- og Telestyrelsen (hvad det nu hedder idag, Medie-). Noget har jeg dog sendt til samme Institution.  At ingen så har spurgt mig til råds, vil jeg glide udenom   Wink   Wink 

Redigeret af moho - 20-September-2010 kl. 13:16
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 11:09
Om dette er mere korrekt?
 
DVB-C med MPEG2 var oprindelig kun tænkt i området 108 - 480MHz, og vel ikke helt tænkt som spredende opad, og vel ej heller med MPEG2. Da TDC/YouSee så både sendte op til 600MHz og undlod kode samme digitale sendinger____
Derfor problemet med tunere og TV plus Forbrugerstyrelsen.
Nu da der både kom DVB-T MPEG4 og HD, via antennerne.
Og klart også DVB-C MPEG4 og HD via nemlig KABLERNE. Derfor min glæde over der trods alt blev stemt til Købers fordel.


Redigeret af moho - 20-December-2010 kl. 11:11
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2010 kl. 11:50
Når YouSee ligesom bare tog frekvenserne i brug, digitalt, fra 470 og til 600MHz.
Da var det vel ikke helt lovligt også sige Vi VIL have penge fordi vi sender det kodet.
Derfor frigivelsen som i min verden intet har med programudbydere at gøre, hvis det havde kunne YóuSee vel blot pakke tingene IKK'


Redigeret af moho - 03-Januar-2011 kl. 13:49
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2011 kl. 13:56
Mangelfuld rådgivning om TV-køb straffes
 
Følgende konkrete spørgsmål regner jeg aldrig med få besvaret. Hvornår blev det tidligst (og hvis Dansk Industri intet kendte til dette tidspunkt så ____) besluttet, at man fra 2012 ville gå over til DVB-T og MPEG4 via masterne?
 
På et tidspunkt købte jeg et nyt tv i 1985. I 1986 blev samme tv anvendt i Trekantområdet, Kolding. At samme manglede S-kanalerne 1-20 måtte jeg dengang bare acceptere. Så ja derfor anvender jeg ordet Deja Vue. Hvorimod et slagskib af et Philips fra 1980 trods alt havde S-1 til S-19 (men S-20 manglede  Big smile) ? var kun godt.
Det gjorde ikke historien ringere at man begyndte fordele Tv signalerne digitalt på hvisse strækninger men omsatte disse til analogt (i 1998) som om ingenting var sket. Godt nok stod der direkte at Tv som var ældre end 6-7 år ikke have digital modtage mulighed, og dette var altså i året 1998 dette var nævnt af Formanden for Antenneforeningen Århus/Stofa. Så igen ja, godt gået hos Køberen. Og for mig en fair afgørelse selvom de 2 der stemte imod ikke blev tilfredse, men samme 2 burde nu kende ordene "Med rettidig omhu".

Redigeret af moho - 04-Januar-2011 kl. 13:43
Til top
AayJay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 17:32
Jeg købte et Samsung LE37R88 TV i marts 2008.. dette TV er uden DVB-C/MPEG-4 tuner og jeg kan derfor ingen HD kanaler se.
Jeg henvendte mig til El-giganten, da det var der jeg havde købte det.. Han kom med en lang forklaring om, at på daværende tidspunkt vidste de ikke noget omkring DVB-C tuner og kunne derfor ikke havde fortalt mig om det.
Nu forstår jeg så med et TV, som skal skiftes inden 2012 og fordi det er over 2 år gammelt, kan jeg ikke klage til forbrugernævnet..

Hvad gør man i sådan en situation??
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af AayJay AayJay skrev:


Hvad gør man i sådan en situation??
 
Beklager hvis jeg lyder kynisk, men det er bare for at sige det som det er: Man accepterer at livet ikke kan leves uden tab.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2011 kl. 17:58

Ved nærmere eftertanke, hvis du kan påvise at du har henvendt dig inden for reklamationsfristen, så er vi ude i regler om forældelsesfrist i stedet, og så kan du i princippet gøre din ret gældende. Men husk nu at dén mølle du skal igennem, er for at få en erstatning på 500,-, du får ikke tv'et returneret af dén grund. Jeg er på ingen måde ligeglad med mine penge, men jeg gad personligt ikke tage dén tur for at tiltvinge mig en erstatning på 500,-.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu