recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler "tale"-sporet på BD-afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler "tale"-sporet på BD-afspiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler "tale"-sporet på BD-afspiller
    Sendt: 19-Maj-2017 kl. 21:47
Hej alle.

Kører med et ældre Beovision 7-40 mk3 hvor jeg har brugt en Playstation3 som blu-ray afspiller.
Men så ville teenagedatteren gerne bytte med en Samsung DVD-OPTAGER BD-H8500N/XE så hun kan spille på sit værelse. 
Nu har jeg så tilsluttet Samsung til mit tv via HDMI.
Men når jeg skal se film (prøvet flere nye) kommer "tale"-sporet ikke med.
Ved at trække hdmi stikket ud og i igen lykkes det (mens den er tændt!!!). Men jeg er godt nok træt af at skal gøre dette hver gang!
Nogen forslag hvad der er galt?
TV-lyden fra Samsung er helt ok.

Cry Jes
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 06:51
Prøv med et andet HDMI kabel.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 11:01

Er afspilleren stillet til at Downmixe signalet, så det passer til Stereo.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 14:26
Fejlen forsvinder når trådstarter hiver i HDMI kabel.

Det tyder på kabel eller stik fejl.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 01:34
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Fejlen forsvinder når trådstarter hiver i HDMI kabel.

Det tyder på kabel eller stik fejl.

Kablet er et 10 meter Supra. Ret sikker på det ikke er kablet. Efter at jeg har fået den til at køre perfekt på en film og slukket... er problemet der igen når jeg tænder. Dvs at jeg faktisk skal have fat i kablet hver gang afspilleren har været slukket.



Redigeret af Jessemand - 21-Maj-2017 kl. 01:35
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 06:18
Nettop det du beskriver ligner overførsels problemer med lange kabler.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Fejlen forsvinder når trådstarter hiver i HDMI kabel.

Det tyder på kabel eller stik fejl.

Kablet er et 10 meter Supra. Ret sikker på det ikke er kablet. Efter at jeg har fået den til at køre perfekt på en film og slukket... er problemet der igen når jeg tænder. Dvs at jeg faktisk skal have fat i kablet hver gang afspilleren har været slukket.


Tror heller ikke det er kablet. Synes mere det lyder som noget med HDMI handshake der går galt, eller en indstilling i enten TV eller afspiller. Jeg ville starte med at indstille afspilleren til at sende stereo, hvis den kan det.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Nettop det du beskriver ligner overførsels problemer med lange kabler.

Netop.

Der kan jo ikke ske noget ved at teste med et andet kabel. Læs kortere.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2017 kl. 22:40
Har ikke fået tjekket et kortere kabel. Beklager lige ventetiden.
Men konstaterer at hvis jeg slukker og tænder tv efter afspilleren er tændt... så kommer al lyden! Sådan...yeah!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Tror heller ikke det er kablet. Synes mere det lyder som noget med HDMI handshake der går galt,


NETOP! P.g.a. langt kabel!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Har ikke fået tjekket et kortere kabel. Beklager lige ventetiden.
Men konstaterer at hvis jeg slukker og tænder tv efter afspilleren er tændt... så kommer al lyden! Sådan...yeah!


Hvorfor "yeah"? Dit setup fungerer ikke (som det skal)! Det er sgudda lige så håbløst, at man altid skal tænde i en bestemt rækkefølge, og slukke/tænde TV'et, for at det fungerer.

Jeg er ret overbevist om, at det er Samsung'en, som ikke kan li' det lange HDMI-kabel.

M.v.h.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2017 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Har ikke fået tjekket et kortere kabel. Beklager lige ventetiden.
Men konstaterer at hvis jeg slukker og tænder tv efter afspilleren er tændt... så kommer al lyden! Sådan...yeah!


Hvorfor "yeah"? Dit setup fungerer ikke (som det skal)! Det er sgudda lige så håbløst, at man altid skal tænde i en bestemt rækkefølge, og slukke/tænde TV'et, for at det fungerer.

Jeg er ret overbevist om, at det er Samsung'en, som ikke kan li' det lange HDMI-kabel.

M.v.h.

Yeah var ikke positivt ment, nærmere som en nødløsning. Da huset blev bygget fik elektriker besked på at trække fire tykke kabel/flexrør fra stue til "elektronikrum" til bl.a. HDMIkabel. Dette ville elektriker gøre under/i gulv og længden på HDMI ville blive 8 meter. Og hvad gjorde manden... brugte istedet en masse små flexrør. Disse kun vel gøre det ud for det samme? Tror ikke manden vidste hvad HDMI var og især stikkets størrelse? 
Ihvertfald måtte jeg så til at trække kabler op over loftet hvilket gav ca. 11 meter længde. Så det blev 12 meter Supra som elektrikeren endte med at betale. 
Jeg kan sagtens leve med løsningen jeg skrev sidst. Jeg skal tilhvertifald ikke til at trække nyt kabel pg.a. blandt andet dampspærre og en halvt meter isolering. Så tit bruges afspilleren heller ikke.
Tak for jeres inputs.


Redigeret af Jessemand - 01-Juni-2017 kl. 15:18
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu