recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz SR6011 vs SR7011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz SR6011 vs SR7011

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz SR6011 vs SR7011
    Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 10:35
Jeg kom til at købe en Marantz SR6011 i aftes men kom bagefter så til at læse lidt om SR7011 og er kommet i tvivl.
Fordel ved SR7011 er at den har HEOS men jeg bruger kun Spotify
Og SR6011 har jo connect
Mine højtalere og sub er 5 x B&W M1 og en PV-1 sub
Hvad vil i vælge ? Og hvorfor ?

Redigeret af Flarup - 20-Oktober-2017 kl. 10:37
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 11:11
SR7011, mere effekt og så har den HEOS det vil sige du kan også lytte til internet radio eller skulle du ønske andre udbydere af musik end Spotify så er der også Tidal, Napster osv. at vælge imellem og en topmodel til kun 8.999,-kr er altså bare billigt. 

Har selv SR7011 og er super super tilfreds

Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

SR7011, mere effekt og så har den HEOS det vil sige du kan også lytte til internet radio eller skulle du ønske andre udbydere af musik end Spotify så er der også Tidal, Napster osv. at vælge imellem og en topmodel til kun 8.999,-kr er altså bare billigt. 

Nu er M1 jo altså ikke en højttaler man spiller sindssygt højt på, så de ekstra kræfter tror jeg ikke han vil savne. Jeg synes tværtimod at 6011 stadig er et skide godt tilbud, 5500,- er nærmest decideret latterligt billigt for en moderne receiver, med mindre man vil ha' HEOS!

7011 er iøvrigt ikke rigtigt længere en "topmodel".
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 13:15
Jeg har selv kigget på den sr6011. Vil det være en væsentlig opgradering af min pioneer vsx-523?
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 14:39
Hvis ikke du har intentioner om at udbygge dit setup til det helt store atmos opsætning, så kan du sagtens nøjes med 6011. Har selv lige købt den også, og stod også og vaklede mellem de to modeller. Men jeg besluttede at merprisen ikke kunne forsvares, i forhold til mit behov, og jeg køre endda med en lidt kraftigere opsætning end den du har. Og jeg mangler bestemt ikke power fra 6011 ;)

Og som Jacobe nævner, så er det en fuldstændig latterlig pris for den reciever, du for virkelig meget for pengene!
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 17:10
Takker for jeres svar
Jeg får næppe (læs min kone) lyst til at få større højtalere 😀 så prøver Sr6011
Hvad med HEOS kan købe en enhed Als Sonos ZP90 som kan tilsluttes receiveren ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 17:17
En ekstern heos enhed er (i mine øjne) ikke særligt smart.

Heos er på samme via som sonos kun smart, hvis man kun skal styre med den pågældende app og ikke skal til at tænde og slukke med en anden app/fjernbetjening også.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 21:39
Jeg har også lige købt marantz sr6011 til 5500,det er jo en no brainer, til den pris. Og med nyeste firmware understøtter den også Dolby vision.
Den spiller meget fint op i min biograf, med et 7.1 monitor audio setup.
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 21:49
Jeg ville også spare pengene og gå efter en 6011. En forskel/fordel ved 7011 er dog at den kan køre med et spejlet HDMI output hvis man har både TV og projektor såvidt jeg husker. 6011 har godt nok to HDMI outputs, men det er til hver sin Zone.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2017 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

6011 har godt nok to HDMI outputs, men det er til hver sin Zone.

Det er faktisk en ret væsentlig detalje, godt at den kom med.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2017 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

6011 har godt nok to HDMI outputs, men det er til hver sin Zone.

Det er faktisk en ret væsentlig detalje, godt at den kom med.


Jeg har haft to forskelllige hjemme og på ingen af dem lykkedes det mig at få det til at virke, jeg ville ellers gerne af med min hdmi splitter..

Men, hvad med lydkvaliteten og effekter i surround, er den ens på de to modeller?
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 01:30
hvorfor har du brug for en HDMI splitter?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu