recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MATSUI 42P900 42" Plasma til 7777 kr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMATSUI 42P900 42" Plasma til 7777 kr?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bkhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Emne: MATSUI 42P900 42" Plasma til 7777 kr?
    Sendt: 20-Februar-2006 kl. 10:17
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 10:24
Det kommer jo an på dit krav.. JEG kunne sagtens nøjes.. (og spare pengene)..

Imo går der LANG tid før vi ser nogle reele HDTV signaler, OG så er spørgsmålet om det betyder så skide meget alligevel..

Jeg har leget både med HD modeller og ikke HD modeller og med et godt scart signal står en DVD film  bragende på begge.. At der er lidt knas på tv signalet kan ikke bringe mit pis i kog..

Plasma bruger jo mere strøm end LCD, men jeg kan bedre lide billedet på et plasma da jeg synes opdatering, farver, specielt sort er meget bedre.

levetid.. Tjah.. længe nok til at du har skiftet igen :-).. mener det er 30000 timer på plasma og vist 50000 på LCD.. rigeligt!
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 13:37

Uden at kende noget somhelst til dette TV er jeg tilbøjeig til at være enig med MortenP

HDTV bliver tidligst "hverdag" omkring år 2010, til den tid er der nye paneler, nye tunere, nye billedforbedringsteknologier og generelt billigere priser på LCD skærme end idag.

Jeg syntes det er fjollet at bruge 30.000,- på et top LCD fjernsyn idag, som måske viser sig i 2010 alligevel ikke at være sagen.

Af samme grund har jeg heller ikke selv investeret i fladskærm endnu, men skulle jeg ville jeg også kigge på sådan et midlertidig billigt et, som dette, er kvaliteten til at leve med, så fint, så kan man leve med det og kigge sig om efter det rigtigt hotte i 2010 uden at have tabt 30.000,- på sagen.

Det afhænger selvfølgelig af hvilke kvalitetskrav man har, da et 30.000,- kr's LCD selvfølgelig er bedre, også idag. Så det bedste råd er vel gå ned og kig på det, og syntes du billedet er helt ok til dine nuværende behov, så helt fint, men forvænt at du nok skal udskifte det når HDTV for alvor kommer.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 14:33

Pana50 er også m lav opløsnig - og billedet ser hamrende godt ud !!

Om det så  er scaleren ,billedbehandlingskredsløb eller en god kombination ved jeg ikke,men overraskende godt er det !!!   

Til top
bkhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 14:44

Jamen jeg kan da se de fleste er positive ;-)

Det er skam fristende hehe - Der er ikke nogen der skal ud at handle tv'et ? :D

 

De havde ikke flere ude i ElGiganten i Esbjerg desværre - Så kunne kun se 32" MATSUI - det kostede 5999 -> Så ville nok hellere have 42" til 7777 :-)

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 16:06

Tjek lige "hi fi galleriet" ud.

De har en SAMSUNG 42" HD PLASMA TIL 10999,00-DET ER HAMRENDE BILLIGT......(der kommer "kun"500stk)

Jeg ville ikke være et sekund i tvivl!

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 16:43

> MortenP, Spawn osv.

Jeg forstår sådan set godt dem, der vil vente med at købe noget ordentligt til HD er mere udbredt og hvad der ellers findes af andre ord for, at man ikke har pengene. Problemet er bare, at så kan man vente hele sit liv. Hvis man f.eks. venter til 2010 med at købe en ordentlig model, så er der bare kommet noget til den tid, der er 100 gange federe og bedre og så er det det, der koster 30.000 kroner. Til den tid vil de "top"modeller der sælges idag slet ikke være på markedet mere og derfor vil de heller ikke være blevet billigere...de vil slet ikke kunne fåes.

Man kan blive ved med at gå og vente og ligemeget hvor længe man venter vil der alligevel udkomme et Tv 1 måned efter man har købt sit som er 5000 kroner billigere og dobbelt så fedt. Derfor mener jeg ligeså godt man kan købe noget ordentligt nu og så være glad for det og ikke hele tiden tænke på, at det er vildt ærgeligt, at det bliver billigere og billigere og bedre og bedre.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 20:46

Hej Langemor84

Jeg er fuldstændig enig med dig i princippet, altså omkring ikke at gå og vente på noget man ønsker sig fordi der hele tiden er noget nyt lige om hjørnet. Men nu var der ikke tale om at fravælge noget man ønskede sig af økonomiske grunde, men udelukkende en sund vurdering af nødvendigheden for at købe det dyreste på markedet, eller om nævnte plasmatv var ok i forhold til dets pris.

Jeg syntes ikke det er rimeligt når du siger at begrundelserne for ikke at købe det dyreste på markedet bare er ord for at man ikke har pengene.

Det tilkommer vel ikke dig at vurdere hvad andre har råd til eller betvivle deres grunde til at lave en fornuftig vurdering af om de har behov for et TV til 30.000,- , ej heller at stikke det i snuden på dem hvis økonomien skulle have en indflydelse på deres valg.

Der findes stadig mennesker som ikke er af den opfattelse, at det er livsnødvendigt med scartkabler til 1000,- stk. og fladskærme til 30-50.000,- for at se TV-avisen, eller en af de mange amerikanske gamle serier i typisk amerikansk skodkvalitet der sendes i flimmeren idag. Men som derimod sagtens kan leve med et 42" plasmaTV til under 10.000,- også selvom det kun kører 480 liniers opløsning eller ikke hedder noget fint. Langt de fleste mennesker man møder rundt omkring kan dårligt se forskel på en VHS og en DVD, eller også køber de fladskærm til over 30.000,- fordi det skal være åh så godt, og spørger samtidig efter divx afspilning på deres dyre recorder så de kan afspille deres downloadede 512x360 780kbit/s piratfilm på deres mange tusinde kr. dyre recordere, fladskærme og signalføringer. Så kan jeg altså kun ryste på hovedet over hvorfor det var så vigtigt med alt det dyre grej til at begynde med.    

Jeg har ikke selv nogen behov overhovedet for at skele til økonomien, men det er ikke noget jeg er født til, jeg har selv skabt min økonomiske situation, men har ikke glemt mine rødder, og syntes stadig det er en sund holdning af have et fornuftigt syn på hvad man smider penge efter, og lave nogle fornuftige overvejelser inden man gør det.

Iøvrigt når vi lige præcis taler fladskærme så syntes jeg ikke at princippet om aldrig at vente lidt rigtigt holder. Vi er midt i en overgangsfase, hvor fladskærme slet ikke kan udnyttes optimalt da vi idag ikke har HD og stadig kører analoge signaler i andre opløsninger end tiltænkt på fladskærme, derfor køber mange istedet dyre fladskærme idag med en fiktiv "indbygget" fremtidssikring, i den tro at de er super når der kommer HD, uden reelt at kunne være sikre på om begreberne overhovedet er aktuelle i år 2009-2010. Worst case scenario kunne være at de dyre fladskærme du køber idag er stort set ubrugelige om 3-4 år, og ikke alle syntes måske at en afskrivning på 30.000,- over 3-4 år for et fjernsyn er interessant, og slet ikke hvis man i den periode man har haft det reelt heller ikke har kunnet udnytte det optimalt. Vi har samtidig i lang tid haft nogle unødvendigt høje priser på fladskærme pga. lav produktion af nødvendige paneler, dette er nu kraftigt ved at vende og vi kan forvente reelle prisfald på fladskærme i de kommende 1-2 år.

Mit udgangspunkt var derfor ikke bare at ærge sig over at det bliver billigere og bedre, det vil det altid gøre, men kort og godt at uanset hvor meget man har råd til det, så kan jeg godt forstå hvis nogle ikke på nuværende tidspunkt syntes det er en god forretning at smide 30.000,- efter en fladskærm, som for det første ikke kan udnyttes optimalt idag og for det andet muligvis er totalt forældet om 3 år.  Og derfor måske hellere vil affinde sig med et 10.000 krs. plasma lidt endnu og vente med at købe det rigtige til alle standarder og forhold omkring HDTV, Kopisikringer, digitaltunere osv. er på plads og panelproduktionen er i et leje så priserne også er mere fornuftige.  

Jeg kan iøvrigt anbefale at læse lidt på disse links omkring plasmaskærme og opløsning

http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/resolutio n-explained.html

http://www.plasmatvbuyingguide.com/3-plasmahdtv.html

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 21:26

Kører også selv stadig med et godt CRT TV, da jeg heller ikke vil ofre 30.000,- endnu for at få en kvalitet der ligner.

Jeg forventer ihvertfald at vente lidt endnu før jeg beslutter mig for fladskærm, selvom det da kribler efter at få de flotte tynde paneler på væggen fremfor kassen der står idag

Det er rigtigt som du siger at det er 480 linier, men det er i progressiv scanning, hvor pal 576 er interlaced scanning svarende til 288 linier hvis du skal "omforme" det til samme sprog som plasmaens 480 linier progressiv scanning. Når du fra din PAL dvd afspiller for mulighed for at sende signalet ud i progressiv 576 linier fordi du tilslutter det en progressiv monitor som plasma, vil der selvfølgelig ske en nedskalering til de 480 linier, men det vil stadig være "på højde med" et 576 liniers interlaced signal afspillet på en ikke progressiv monitor, og en billig plasmaskærm står stadig flottere og mere naturligt end en billig LCD skærm efter min mening.

Eller ?

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 22:27

Jeg synes virkelig i skulle prøve at tage udgangspunkt i omtalte 42" Pana50,som kører 480 linier. Den viser et bedre billede end mit CRT 32" Panasonic 32PF10F både på signal fra DVD og digital parabol !!Min kammerat har haft den i et halvt år(og den er tip-top indstillet),og det har i den grad flyttet mit syn på opløsning !! 

Når det er sagt må jeg tilstå,at jeg netop selv har bestilt et 42" højopløst Samsung. Men det er nu mest pga tilslutningsmulighederne og selvfølgelig den fantastisk lave pris den pt annonceres til.Jeg vil være tilfreds hvis den  får uafgjort m Panaen !!

Min pointe er,at en god lavopløst plasma sagtens kan performe bedre end en dårlig højopløst !! (aner intet om Matsui)

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 17:40

Spawn skrev: "Jeg har ikke selv nogen behov overhovedet for at skele til økonomien, men det er ikke noget jeg er født til, jeg har selv skabt min økonomiske situation, men har ikke glemt mine rødder"

Det var ikke ment som noget angreb på din økonomiske situation. Pointen var, at pris og kvalitet følges ad og begge dele vil ændre sig og det kan man ikke gøre noget ved (pris=ned),(kvalitet(forhåbentlig) = op).

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu