recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter med Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediecenter med Netflix

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mikkel.Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2011
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter med Netflix
    Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:34
Jeg søger et Asus produkt der tilbyder Netflix, men kan ikke finde rundt i deres mange produkter
Til top
Kayel1984 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kayel1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 07:24
Jeg er lige med på en lytter her, da jeg pt. søger det samme!
har forsøgt mig med en Boxee, da jeg fik fortalt at man uden det store bøvl kunne køre netflix på den, men det var så ikke sandt, kan jeg fortælle!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 08:25
En windows 8 PC har f.eks. en apps til Netflix, men det kan køres fra en browser også...
F.eks. en mini-PC/ laptop med HDMI stik til TV-et.
 


Redigeret af avh - 12-Marts-2013 kl. 08:25
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 09:41
Win 8 vil jeg også mene, har jeg fx gjort i stuen og soveværelset, har så oprettet en genvej via stien som er fundet i registreringsdatabasen og bruger advance launcher i xbmc, til at starte netflix op. Det funger upåklageligt og med komme tilbage i xbmc bagefter.

Problemet med win 8 og netflix for mange er, at den ikke særlig remote venlig. Men hvis man som jeg bruger sin smart phone til at styre alt med. Så der ingen problemer, da den kan "lege" tastatur og mus også.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Kayel1984 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kayel1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 14:46
For mig ikke en løsning, da jeg ikke gider ha en PC stående... jeg søger en lille og diskret løsning!
og kan se mange tager WDTV som en god løsning (gen 3)
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650544

Denne her kan i følge folk på fora'et her sagtens afspille Netflix 
Og den tror jeg, at jeg skal ha!
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 16:08
Noget uforstående over for en sådan generel betragtning om PC-er...
En PC behøver ikke at fylde mere en diverse bokse og kan se ud som dem, så hvad er forskellen udover man får en meget mere flexible og generel enhed ???
En mini Pc kan f.eks. også gemmes bag TV-et... 
 


Redigeret af avh - 12-Marts-2013 kl. 16:09
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 16:51

Hej Kayel1984.

Der kan være mange årsager til at vælge en media afspiller frem for en PC løsning.
Men jeg er enig med Avh i at de findes både små og diskrete, her er et link til Intel's Next Unit of Computing:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-Marts-2013 kl. 16:53
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Kayel1984 Kayel1984 skrev:

For mig ikke en løsning, da jeg ikke gider ha en PC stående... jeg søger en lille og diskret løsning!
og kan se mange tager WDTV som en god løsning (gen 3)
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650544

Denne her kan i følge folk på fora'et her sagtens afspille Netflix 
Og den tror jeg, at jeg skal ha!
Tja, jeg havde også læst mange rosende ord om den som generel media afspiller + Netflix, så prøvede at købe den i Bilka (699,-) i sidste måned. Smile
 
Men den røg retur efter en uge Confused 
Afspiller godt nok Netflix, med gule undertekster.
Men som afspiller for mine HTPC TV optagelser er den ikke egnet. Kan nemlig ikke vise DVB og TTV baserede undertekster (en blanding fra DVB-C/T/S)
 
Så er tilbage på PC til optagelser og ATV 3 til Netflix (med hvide undertekster).
 
Mvh JørgenT


Redigeret af JørgenT - 12-Marts-2013 kl. 17:42
Til top
Kayel1984 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kayel1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Noget uforstående over for en sådan generel betragtning om PC-er...
En PC behøver ikke at fylde mere en diverse bokse og kan se ud som dem, så hvad er forskellen udover man får en meget mere flexible og generel enhed ???
En mini Pc kan f.eks. også gemmes bag TV-et... 
 

Jeg er udemærket godt klar over at en HTPC ikke fylder meget, dermed også sagt ville det også være en mulighed hvis det ikke var for dyr en løsning (for mig)
Mine krav er meget simple...
Jeg søger:

En Mediestreamer til at formidle data fra min NAS til resten af mit Hifi udstyr, dvs... det eneste den skal gøre, er at fortolke... har slet ikke brug for lagring eller styresystemer med Android baseret tingel tangel, den skal bare kunne sortere og vise mig de film der er på min NAS, samt hvis det er muligt give mig et billede, undertekster og måske et lille indholdsresumé over filmen jeg skal til at se og siden jeg lige har skåret min store tv-pakke væk, så gerne med mulighed for Netflix!

Det behøver jeg i hvert fald ikke en HTPC til!



Til top
Kayel1984 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kayel1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kayel1984 Kayel1984 skrev:

For mig ikke en løsning, da jeg ikke gider ha en PC stående... jeg søger en lille og diskret løsning!
og kan se mange tager WDTV som en god løsning (gen 3)
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650544

Denne her kan i følge folk på fora'et her sagtens afspille Netflix 
Og den tror jeg, at jeg skal ha!
Tja, jeg havde også læst mange rosende ord om den som generel media afspiller + Netflix, så prøvede at købe den i Bilka (699,-) i sidste måned. Smile
 
Men den røg retur efter en uge Confused 
Afspiller godt nok Netflix, med gule undertekster.
Men som afspiller for mine HTPC TV optagelser er den ikke egnet. Kan nemlig ikke vise DVB og TTV baserede undertekster (en blanding fra DVB-C/T/S)
 
Så er tilbage på PC til optagelser og ATV 3 til Netflix (med hvide undertekster).
 
Mvh JørgenT

Jeg takker for inputtet, 
det er glædeligt at høre andre folks erfaringer, så behøver jeg ikke gøre samme fejl :)
Back to square 1
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 09:43
Jeg har lige købt en WD TV LIVE som backup da min HTPC med XBMC gik ned :D

Jeg er ganske tilfreds, ridser lige mine erfaringer op så kan du bruge dem hvis du kan

* Den er ikke skide hurtig, men ikke noget der er træls
* Den afspiller alt jeg smider efter den
* Streamer fra min PC via netværk
* Da jeg kun har sat "netword share" op så er der ikke cover flow, det kan man vist godt få til at virke, men så skal man sætte noget media center gøjl op jeg ikke gider rode med (når filmen først spiller er det jo ligemeget
* Har haft lidt problemer med hak i lyden ved 1080p, men det løses indtil videre ved at sætte den på 720p da mit tv ikke kører højere ( jeg har dog læst at den sagtens kan stream 1080p uden hak så jeg tror det er noget opsætning 
* Fjernbetjening mangler lys i knapperne
* Nem interface, konen kan finde ud af det
* IMO bedre end Apple tv da man ikke skal rode med jailbreak (selvom det er nemt nok)
* Undertekster virker fint i film både hardsub og som fil (dog skal de nogen gang justeres lidt)
* Dolby digital eller DTS sender den videre til reciever uden problemer

Det er lidt blandet men lige det jeg kan komme i tanke om, i det lange løb er jeg faktisk godt tilfreds pris og størelse taget i betragtning :D

 + det er plug and play, du behøver ikke nøde noget
Mvh. Nikolai
Til top
Kayel1984 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kayel1984 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 19:58
Jeg tror jeg vil prøve med en WDTV også så :)
Jeg tror jeg kan leve med de "indtil videre" gule undertekster, for det må da blive ændret på et tidspunkt, alt andet lyder jo godt :)
Skal selv streame via min NAS som står på Gigabit netværk, så kunne ikke forestille mig lag på nogen måde.. :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu