recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter - WD TV Live f.eks. ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter - WD TV Live f.eks. ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LunD^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-August-2009
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter - WD TV Live f.eks. ?
    Sendt: 20-Marts-2010 kl. 17:40
Hej,

Jeg har overvejet at købe sådan en mediebandit - WD TV Live fx. har jeg læst godt om?

Primært vil jeg bruge den til at afspille film fra computeren, fremfor at skulle brænde disse ned på DVD.

Jeg vil også bruge den til at spille musik fra Youtube f.eks.

Er det muligt hvis jeg sætter den til vores hjemmenetværk, at afspille film direkte fra min stationære PCs harddisk? Altså den trækker filen direkte over netværket, enten kablet eller gennem en trådløs USB dongle??

Jeg har lidt film i .vob .avi .mp4 .mkv formater, med løse subtitles i .srt - Kan jeg afspille dette over netværket ?

Er det bedre/nemmere at købe en ekstern HDD og slutte til?

Hvordan er kvaliteten hvis man gør dette, fremfor jeg brænder filmene på DVD og afspiller på min DVD afspiller?

Tak :)
Panasonic 42" X10Y
Sony BDP-S350
Logitech Z5500
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af LunD^ LunD^ skrev:

Hej,

Jeg har overvejet at købe sådan en mediebandit - WD TV Live fx. har jeg læst godt om?

Primært vil jeg bruge den til at afspille film fra computeren, fremfor at skulle brænde disse ned på DVD.

Jeg vil også bruge den til at spille musik fra Youtube f.eks.

Er det muligt hvis jeg sætter den til vores hjemmenetværk, at afspille film direkte fra min stationære PCs harddisk? Altså den trækker filen direkte over netværket, enten kablet eller gennem en trådløs USB dongle??

Ja, WD TV Live kan afspille film fra din stationære PC via kablet eller trådløst netværk. Du skal blot slå mappedeling til i Windows, så kan WD TV Live se filerne i mappen. Det kan dog afhænge af hvilken Windows du kører med på din stationære PC. Hvad kører din PC med?

Oprindeligt skrevet af LunD^ LunD^ skrev:

Jeg har lidt film i .vob .avi .mp4 .mkv formater, med løse subtitles i .srt - Kan jeg afspille dette over netværket ?

Ja det kan du. Du skal blot vide at WD TV Live ikke har licens til DVD, og det betyder at den ikke kan vise DVD menuer eller springe i kapitler. Så er du meget glad for DVD menuer og f.eks serie DVD'er er WD TV Live ikke den mest optimale løsning.

Læs her hvilke formater der understøttes af WD TV Live.
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=735

Oprindeligt skrevet af LunD^ LunD^ skrev:

Er det bedre/nemmere at købe en ekstern HDD og slutte til?

Hvordan er kvaliteten hvis man gør dette, fremfor jeg brænder filmene på DVD og afspiller på min DVD afspiller?

Tak :)

Vil klart anbefale en ekstern harddisk til dine data, men her spiller budgettet selvfølgelig også ind.
Ved en ekstern harddisk undgår du at din stationære PC skal stå tændt hvilket betyder støj og udnødvendigt strømforbrug.

At brænde data ud på DVD'er og se indholdet på en DVD afspiller giver ikke bedre kvalitet end have det liggende på en ekstern harddisk. Har du kritiske øje kan du muligvis se forskel hvis din DVD afspiller er god til at opskalere men jeg vil tillade mig at tvivle.


Redigeret af wiggumdk - 21-Marts-2010 kl. 00:50
Apple & Sonos entusiast
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 01:54
Det er korrekt at WD TV Live ikke understøtter DVD menuer som firmwaren er i dag, men det siges at de arbejder på det og der er tegn på at det kommer i den seneste beta firmware. ISO filer kan afspilles, men for at have en smule kontrol over hvad den afspiller anbefales det normalt at bruge MakeMKV eller lignende for tabsfrit at lave MKV filer ud fra DVDer.

Med hensyn til opskalering så har WD TV Live en opskaler indbygget, som sikkert ikke er verdens bedste men kræver at du har en god DVD afspiller for at billedet fra den bliver bedre. Hvis du vælger at brænde filmene på DVD skal alt andet end .vob konverteres til et andet format. Selvom det måske ikke umiddelbart er synligt for alle vil det betyde et minimalt tab af maksimal billedkvalitet.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 02:27
Har haft en wdtv live hd en måneds tid nu, og er meget tilfreds, er netop glad for at slippe for diverse menuer.
Konverterer både dvd og bluray til iso-filer, havde lidt besvær med at finde de rigtige programmer til rip, men nu går det fint.
Undertekster på Bluray understøttes ikke endnu, der er en beta-opdatering der retter dette, men den uddeles ikke mere.
Opdateringen vil jo nok komme inden for kort tid.
Niels
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Har haft en wdtv live hd en måneds tid nu, og er meget tilfreds, er netop glad for at slippe for diverse menuer.
Konverterer både dvd og bluray til iso-filer, havde lidt besvær med at finde de rigtige programmer til rip, men nu går det fint.
Undertekster på Bluray understøttes ikke endnu, der er en beta-opdatering der retter dette, men den uddeles ikke mere.
Opdateringen vil jo nok komme inden for kort tid.
Niels
Hej Niels,
Er selv ny med wdtv live + NAS og kan genkende dine problemer med at rippe.
Hvad bruger du?
 
Jeg bruger MyMovies, men jeg er bestemt åben for forslag LOL
 
Hilsen
Thomas
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 09:07
Jeg kan anbefale dvdFAC.com. Det er ikke gratis, men til gengæld fungerer det perfekt, og er meget nemt at bruge.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:15
Imgburn til de film jeg alerede havde overført (fjernet menuer og reklamestof).
Clonedvd til de film jeg havde liggende på dvd.
DVDshrink til de dvd'er hvor der ligger flere film/episoder.
DVDfab til Bluray (husk at fjerne/konvertere hd lyd).
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Det er korrekt at WD TV Live ikke understøtter DVD menuer som firmwaren er i dag, men det siges at de arbejder på det og der er tegn på at det kommer i den seneste beta firmware.


Det undrer mig hvis det er sandt. Shocked Har du nogle kilder til dette?

For at kunne understøtte DVD menuer mv. så var det nødvendigt at hardwaren er udstyret med DVD licens og sådan en koster penge så vidt jeg ved. Mener ikke det er muligt at opgradere dette via firmware.
Apple & Sonos entusiast
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:


Det undrer mig hvis det er sandt. Shocked Har du nogle kilder til dette?


B-rad (firmware hacker til WD TV) har fundet tegn på forstadierne til DVD navigation i 1.02.19 firmwaren som dog stadig er i beta. Det han har fundet er en fil der hedder dvd_navigation.xml, præcis hvad den gør, hvis overhovedet noget er uvist. Uanset hvad så regnes det som et positivt tegn for fremtiden.

Beta firmware er tilgængelig i en begrænset periode fra Western Digital selv, eller fra http://wdtvhd.com. Dog skal man være logget ind for at kunne downloade. Ellers kan http://wdtvforum.com/main anbefales hvis man vil have mere ud af sin WD TV Live.
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3
Til top
LunD^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-August-2009
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 22:31
Hej, tak for jeres svar.

Har lige et spørgsmål yderligere;

Er det på nogen måde muligt at se streamet tv fra nettet gennem den? Fx. ser kæresten NuTV på bærbaren, kan det overføres gennem den til fjernsynet?

Det samme med andet streamet tv, fodbold fx.

Der var en tidligere der spurgte hvilket OS jeg bruger; det er Vista. :)
Panasonic 42" X10Y
Sony BDP-S350
Logitech Z5500
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af LunD^ LunD^ skrev:

Hej, tak for jeres svar.

Har lige et spørgsmål yderligere;

Er det på nogen måde muligt at se streamet tv fra nettet gennem den? Fx. ser kæresten NuTV på bærbaren, kan det overføres gennem den til fjernsynet?

Det samme med andet streamet tv, fodbold fx.

Der var en tidligere der spurgte hvilket OS jeg bruger; det er Vista. :)

Højst sandsynligt ikke, men kig på http://www.playon.tv/playon om du finde et plug-in til den bærbare til de tjenester du har behov for at kunne se gennem WD TV Live.

Kan du finde et plug-in til NuTV (aner ikke hvad det er) kan WD TV Live godt vise det på TV'et.
Apple & Sonos entusiast
Til top
LunD^ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-August-2009
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 11:37
NUTV er Kanal5, Kanal4, 6eren man kan se på nettet. :)

Kæresten er vild med kanal4, desværre har vi mistet den, da vi er på fællesantenne.

:)

Tak for svarene, det bare super.
Panasonic 42" X10Y
Sony BDP-S350
Logitech Z5500
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu