recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieguiden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedieguiden

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Medieguiden
    Sendt: 30-December-2003 kl. 22:02

Hej Alle

Så har Per (pmk69) lavet første udgave af vores fælles mediaguide, et skema over hvilke medier der virker med hvilke apparater.

I kan poste jeres erfaringer direkte til Per på medier@recorder.dk, eller her i forummet. Så vil han samle dem i skemaet.

I kan altid hente den seneste version på:

http://www.recordere.dk/files/mediaguide.pdf

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2003 kl. 22:16
Hej

Jeg skylder lige at tilføje at jeg selvfølgelig tilføjer recordere og medier til skemaet i takt med at folk rapporterer om deres erfaringer med dem. Erfaringer med alle mærker recordere (og ikke kun de viste 4 modeller fra Panasonic og Pioneer) er naturligvis velkomne.

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2004 kl. 20:23
Hej

Maria, Jesper, Lars! og I andre. Selv om I har postet resultater før til forummet, vil jeg gerne have hvis I for en ordens skyld sender mig en mail med oplysninger om de medier I har afprøvet med jeres recordere.

Jo flere data vi har i Mediaguiden, desto mere nyttig bliver den :)

mail-adressen er: medier@recorder.dk


Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
f-lund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2004 kl. 16:41

Hej !!!

jeg vil bare videre give et link til en hjemmeside med en næsten komplet oversigt over alle eksisterende medier.
Her kan du se billeder af cover, samt EAN / UPC koder.

http://www.instantinfo.de/index_dvdrohlinge.php

Desværre er der ingen referece liste, hvor man kan se hvilken hardware der kan benytte disse medier.

Mvh

F-lund  

Til top
Rado Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2004 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Så har Per (pmk69) lavet første udgave af vores fælles mediaguide, et skema over hvilke medier der virker med hvilke apparater.

Fin ide - men var det ikke en ide at inkludere info om skiver der generelt er af svingende kvalitet, så folk ikke spilder tid og penge på dem?

F.ex. Princo DVD-RW 2x - der står at en person har brændt 3 stk. uden problemer ved højeste hastighed. Det har jeg også - men det er bare ikke alle diskene der duer - jeg har indtil nu måttet kassere halvdelen da de simpelthen er defekte (min 5100 spytter dem ud igen, og mine brændere vil heller ikke kendes ved dem). Og jeg har hørt andre melde om samme problem med disse Princo skiver - iøvrigt købt andetsteds end mine.

Iøvrigt hvad med en on-line input formular hvor man kan indtaste data om skiverne? Jeg skal gerne være behjælpelig med at lave CGI scriptet til den, hvis det er et problem.

Rado 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2004 kl. 23:39

Hej Rado

I første omgang ville vi blot hurtigt igang med skemaet, indholdet var vigtigere end formen og formatet. Men alle inputs er velkomne, også forslag til forbedringer Smile

Jeg kan ikke rigtigt vurdere om det er vigtigt at have generelle vurderinger af medier med. I princippet burde det hele jo fremgå af oversigten, også dine fejlbrændinger. Giver det ikke sig selv, hvis der står at 3 brugere ikke har oplevet problemer (ikke 3 stk. brændinger, men 3 brugere) mens f.eks. 2 brugere har rapporteret om problemer (?)

Den online-formular, ville du bare have den til at maile til Per. Eller skulle der være en hel database bagved med CMS (content management) og det hele ?

Som nævnt, alle ideer og inputs er velkomne. Bare skyd løs med forslagene! Smile

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Rado Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2004 kl. 01:39

 

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg kan ikke rigtigt vurdere om det er vigtigt at have generelle vurderinger af medier med. I princippet burde det hele jo fremgå af oversigten, også dine fejlbrændinger. Giver det ikke sig selv, hvis der står at 3 brugere ikke har oplevet problemer (ikke 3 stk. brændinger, men 3 brugere) mens f.eks. 2 brugere har rapporteret om problemer (?)

Nu er der jo flere ting der kan forårsage problemer med DVD skiver: brugerfejl, inkompatible skiver, defekte skiver, fejlbehæftede/ustabile brænderenheder, forskellige firmwareopdateringer, skiveleverandører der skifter fabrikant, lavkvalitets piratskiver med falsk logo (f.ex. Princo) m.m. Det er ikke altid folk ved hvordan de skal skelne imellem disse ting, og så kan der let ryge forkerte input ind, både positive og negative. Prøv blot at se hvor megen forvirring og hvor mange forskellige meninger der er omkring de forskellige typer skiver i dk.edb.hardware.drev.dvd.

Derfor mener jeg at hvis man skal lave et rapporteringssystem bør man så vidt muligt tager højde for den slags ting, ved bl.a. at oplyse om hvordan man skelner imellem de forskellige problemer, samt opstille nogle kriterier for overhovedet at komme med input (f.ex. minimum antal skiver man har testet). Ellers kan det nemt gå hen at blive mere vild- en vejledende, efter min mening.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Den online-formular, ville du bare have den til at maile til Per. Eller skulle der være en hel database bagved med CMS (content management) og det hele ?

Det er for min skyld underordnet*. Det jeg mest var ude efter var at få alle relevante oplysninger med, hvilket man jo kan gøre ved at gøre input i alle felter obligatorisk. Det er nok også nemmere at få folk til at udfylde en on-line formular end at sende en email (sådan har jeg det i alt fald).  

* Medmindre du vil have mig til at lave CGI scriptet - p.t. kan jeg kun håndtere at lave og tilrette et formmail script, database har jeg ikke nogen erfaring med endnu.

Rado

Til top
sune Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2004 kl. 08:48
Det var måske en idé at medtage Media Code for de enkelte typer så at man kan skelne imellem medier med samme navn fx. Verbatim DVD+R 2.4x. men som kan være helt forskellige skiver.

Fx. kan man bruge DVDIdentifier fra http://dvd.identifier.cdfreaks.com/eller Plextors CDVDinfo.

/Sune





Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2004 kl. 10:22

Hej Rado

Oprindeligt skrevet af Rado Rado skrev:

Derfor mener jeg at hvis man skal lave et rapporteringssystem bør man så vidt muligt tager højde for den slags ting, ved bl.a. at oplyse om hvordan man skelner imellem de forskellige problemer, samt opstille nogle kriterier for overhovedet at komme med input (f.ex. minimum antal skiver man har testet). Ellers kan det nemt gå hen at blive mere vild- en vejledende, efter min mening.

Ok, men jeg kan ikke rigtigt overskue hvordan alt det puttes ind i et skema. Nogen forslag ?

Oprindeligt skrevet af Rado Rado skrev:

Det er nok også nemmere at få folk til at udfylde en on-line formular end at sende en email (sådan har jeg det i alt fald).  

Ok, en online-formular er ikke noget problem.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2004 kl. 10:30

Hej Sune

Oprindeligt skrevet af sune sune skrev:

Det var måske en idé at medtage Media Code for de enkelte typer så at man kan skelne imellem medier med samme navn fx. Verbatim DVD+R 2.4x. men som kan være helt forskellige skiver.

Fx. kan man bruge DVDIdentifier fra http://dvd.identifier.cdfreaks.com/eller Plextors CDVDinfo.

Godt suplement, hvis man kender den. Jeg har dog desværre ikke mødt nogen DVD recordere som kan vise Media Code, så hvis man ikke har en brænder på computeren er Media Code måske ukendt.

Kan man forresten se media code vha. et DVD drev (ikke brænder) på en PC ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Rado Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2004 kl. 04:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ok, men jeg kan ikke rigtigt overskue hvordan alt det puttes ind i et skema. Nogen forslag ?

Jeg kan godt prøve at kigge på det.

Rado



Redigeret af Rado
Til top
Rado Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2004 kl. 05:04
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Kan man forresten se media code vha. et DVD drev (ikke brænder) på en PC ?

Det kan man godt, men det afhænger af om softwaren kan genkende drevet. F.ex. kan hverken DVD Identifier eller LiteOn SmartBurn finde mit Matshita DVD drev, og dermed heller ikke læse media koden.

PlexTools derimod kan godt se ovennævnte drev og læse media koden, men programmet kræver at der er et Plextor drev installeret på maskinen for at installere.

Men der findes muligvis andre freeware programmer der kan klare det - måske folkene i dk.edb.hardware.drev.dvd kender nogen.

Rado



Redigeret af Rado
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu