recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medier og Pioneer DVR-5100H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedier og Pioneer DVR-5100H

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Medier og Pioneer DVR-5100H
    Sendt: 01-December-2003 kl. 06:06
Hej

Et spørgsmål til jer der allerede har erhvervet et eksemplar af ovenstående afspiller.

Hvilke mærker af DVD-skiver - DVD-R og DVD-RW har i afprøvet, og med hvilke resultater?

Jeg er både interesseret i at høre om mærkevarer som Verbatim etc. og "low-price" produkter.

Hvad vil I anbefale?

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2003 kl. 11:51

Hej Per,

indtil nu har jeg afprøvet følgende:

Princo DVD-R 4x - gik fint (er afspillet med succes på en Amitech afspiller)
Princo DVD-RW 1x - ikke godt. Ville kun godtage en af 3 afprøvede og efter optagelse, kunne man ikke se det optagede eller finalize disken.
Prince DVD-RW 2x - fint i første omgang. Er dog ikke færdig.

Prodye test er lige på trapperne.

Alle medier er købt hos Nierle.de og er blandt de billigste der.

God tråd Per, hvis andre har erfaringer vil det være godt at høre dem også.

 Maria

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2003 kl. 12:38
Hej
 
Jeg har kun nået at afprøve med Fujifilm 4x DVD-R og 1x DVD-RW. Begge uden problemer.
 
  /Lars
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2003 kl. 12:47
Hej Maria

>Prodye test er lige på trapperne.

Glæder mig til at høre om dem

>Alle medier er købt hos Nierle.de og er blandt de >billigste der.

Har kigget på dem, men hælder i øjeblikket mest til at afprøve billigmedien.de.

>God tråd Per, hvis andre har erfaringer vil det være >godt at høre dem også.

Tak Jeg regner med at købe min Pioneer i starten af januar, men køber måske medier allerede i december, og det er jo surt at stå med en masse skiver der ikke fungerer ordentligt. Jeg tror at jeg i første omgang holder mig til Verbatim, men det ville rart hvis man kunne få nogle gode billige skiver.

Jeg har ikke helt besluttet mig for hvor jeg vil købe Pioneer'en. Man burde næsten støtte Tape Connection, alene på grund af Otto - han er guld værd for os i diskussiongrupperne på news (og her). Da jeg dog bor i Svendborg, er det langt at køre for at se dyret i aktion.
Men pga Lars og i andres uddybede kommentarer, og generelt positive holdning til den, overvejer jeg at købe dyret ubeset, skulle det så gå helt galt kunne jeg jo returnere den til TP.

Mvh
Per Michael Knudsen


Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2003 kl. 15:13

Hej!

Citat: Prodye test er lige på trapperne

Jeg må lige høre hvad der er specielt ved Prodye siden de nævnes specielt

Bare nysgerrig.

Har selv købt Princo DVD-R 4x Speed fra billigmedien.de, jeg har bare ikke fået dem endnu, venter spændt på at skulle brænde min første DVD-film

 

Mvh

Fanner

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2003 kl. 16:29

Hej,

der er såmænd ikke noget specielt. Det var blot en "serviceoplysning". Så vi har så mange forskellige oplysninger som muligt.

Der står dog på nierles hjemmeside at de har høj kompabiliet med dvd-afspillere, har lang tids holdbarhed og har beskyttelse mod ridser. Men hvor rigtigt det er ved jeg ikke. Jeg gik bare efter pris og så mange forskellige mærker som muligt. Og så gør det ikke noget at de ser ret godt ud også

 Maria

 

Til top
Fanner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2003 kl. 17:16

Hej!

Efter at have luret lidt rundt har jeg nu afbestilt min ordre hos billigmedien.de

De havde alligevel f**ked den op, så jeg har ventet på ordren i 6 dage uden at de har gidet at fortælle at den ene af de ting jeg har bestilt først ankommer medio December, fedt så forstår jeg bedre jeg ikke har modtaget noget fra jer, en email havde måske været på sin plads, eller send resten af ordren??? Næ nej vi ignorerer ham bare, så glemmer han nok at han har bestilt noget og så bliver han ude af selv af lykke når det engang dukker op..............NOT.

Så nu har jeg sgu købt Prodye fra Nierle istedet, de lyder til at være gode, og Maria har ret de ser ret fede ud osse.

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2003 kl. 13:03

Hej,

opdatering: Har brændt 2 film med Prodye. Ingen problemer der. :-)

MVH Maria

 

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2003 kl. 18:10
Hej Maria

Hvilken type var Prodye'erne - DVD-R ell. DVD-RW, og hvilken hastighed?

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2003 kl. 18:33

Hej,

ups, det glemte jeg jo lige at skrive

Det er dvd-r og 4x

 Maria

Til top
Rado Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2004
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2004 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

indtil nu har jeg afprøvet følgende:

Princo DVD-R 4x - gik fint (er afspillet med succes på en Amitech afspiller)
Princo DVD-RW 1x - ikke godt. Ville kun godtage en af 3 afprøvede og efter optagelse, kunne man ikke se det optagede eller finalize disken.
Prince DVD-RW 2x - fint i første omgang. Er dog ikke færdig.

Kan godt være defekte RW skiver. Jeg har brændt en del Princo 1x og 1-2x DVD-RW på 5100, de fleste er OK men enkelte fejler. Men det samme er tilfældet med mine Pioneer DVR-106 og Plextor 708A brændere. Så jeg antager at det er skiverne der er defekte. Nogle gange kommer de f.ex. lige 2-3 skiver i træk der er defekte, efter at man har brændt måske 5 uden problemer.

Generelt tror jeg man kan konkludere, at kan den brænde blot een skive af et bestemt mærke helt OK, er brænderen kompatibel med dette mærke. Hvis der er så skiver imellem der fejler mens andre ikke gør, er det skiverne der er defekte / svingende i kvalitet.

En anden mulighed er selvfølgelig at brænderen er ustabil, men med de samme problemer med de samme skiver på 3 forskellige brændere som her er det næppe tilfældet.

Rado

Til top
Lars Olsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 09:50

Hej

Lige efter jeg fik min 5100 for 3 uger siden bestilte jeg 40 stk. PRINCO DVD-R 4x og 30 stk PRINCO DVD-RW 2x hos NIERLE. Jeg modtog dem 7 dage efter bestilling.

PRINCO DVD-R 4x

De 9 jeg har brugt indtil videre har virket uden problemer. 6 ved high-speed og 3 ved real-time kopiering. De kan læses på min 3 år gamle computer og PS2 uden problemer.

 

PRINCO DVD-RW 2x

Indtil videre har jeg brugt 11. De 10 har virket uden problemer. 7 ved high-speed og 4 ved real-time kopiering.

Den ene fejlede under en high-speed kopiering med "Frame Accurate" On. Efter initialisering af disk og high-speed kopiering af samme film med "Frame Accurate" Off, var der ingen problemer.

For at kontrollere disken, kopierede jeg en anden film på disken, disk ud/ind (for gen-load af disk), kopierede den første film til disk og disk ud/ind samt Scan 4 gennem film uden problemer (dog med "Frame Accurate" Off).

Selv om alle 10 andre er kopieret med "Frame Accurate" Off, tror jeg ikke det er derfor den ene har fejlet. Det kan lige så godt være sket under initialisering af disken første gang eller anden årsag. Optage mode lavere end SP (MN21) er ikke afprøvet.

Da PRINCO DVD-RW 2x kun koster godt 11 kr. er de udmærket til 5100, hvor de kun skal bruges til kopiering fra HD.

Inden sletning fra HD efter kopiering bør gen-load af disk kontrolleres (disk ud/ind). Ved den, som fejlede kom beskeden "Cannot play this disk" efter gen-load af disk.

Hvis kontroltesten ikke virker, skal jeg nok skive en note om det.

 

Herudover er afprøvet 1 TDK RW 1x, som virker.

PS. Uanset skrivehastighed kan der altid kopieres med 4x speed til HD. Fra video-mode (DVD-R) dog kun ved disk kopiering ellers real-time. Hvorfor det ?

Jeg har nu haft min Pioneer 5100 i 3 uger. Den overgår mine forventninger flere gange. På en skala fra 1-10 får den mindst 9. Da jeg den sidste måned har fulgt med i spørgsmål/kommentarer til 5100, vil jeg kort beskrive de erfaringer jeg har haft under de enkelte emner for at bevare strukturen. Da jeg har et digitalt video kamera Sony DCRTRV33 med DV in/out har jeg brugt en del tid på at afgrænse mulighederne gennem DV in/out på 5100.

Da det er mit første indlæg ved jeg ikke hvordan jeg får en mindre skrifttype end 1, Arial, som dette er skrevet med ?

/Lars O

 



Redigeret af Lars Olsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu