recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medier og Pioneer DVR-5100H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedier og Pioneer DVR-5100H

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 13:27

Hej Lars

Oprindeligt skrevet af Lars Olsen Lars Olsen skrev:

PS. Uanset skrivehastighed kan der altid kopieres med 4x speed til HD. Fra video-mode (DVD-R) dog kun ved disk kopiering ellers real-time. Hvorfor det ?

Tidligere svar slettet igen. Se længere nede. /Lars

Oprindeligt skrevet af Lars Olsen Lars Olsen skrev:

Da det er mit første indlæg ved jeg ikke hvordan jeg får en mindre skrifttype end 1, Arial, som dette er skrevet med ?

Det er vist det mindste.

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 15:18
Citat
Optagelser på harddisk er altid i VR mode. Så hvis det skal ud som video-mode, skal det først konverteres. Alle konverteringer (dekodninger + enkodninger) arbejder kun i realtime.
Citat slut

Hej Lars

Er du sikker på ovenstående. For det første kan man på DVD-R kun optage i video-mode på Pioneer'en, og da alle optagelser på harddiske er i VR-mode, ville det betyde at man aldrig kunne foretage high-speed kopiering fra HD til DVD-R.

I øvrigt har jeg gjort det flere gange, hver gang i high-speed mode.

Mvh
Per Michael Knudsen

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 15:24
Til Lars Olsen

Er det ok at jeg lægger "PRINCO DVD-RW 2x" ind i mediaguide-skemaet (se forsiden) og skriver at den virker fint i fuldspeed. Det er trods alt kun en ud af 11 der ikke virkede - og du fik den til det i andet forsøg?

Jeg vil godt nok helst have at folk sender mig en "officiel" mail med deres resultater recordere/medier - men da jeg nu lige "faldt" over dine resultater, så...

I kan sende dem til medier@recorder.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 16:04

Hej Lars

Oprindeligt skrevet af Lars Olsen Lars Olsen skrev:

PS. Uanset skrivehastighed kan der altid kopieres med 4x speed til HD. Fra video-mode (DVD-R) dog kun ved disk kopiering ellers real-time. Hvorfor det ?

Se bort fra mit tidligere svar. Men jeg er iøvrigt kommet i tvivl om du mener fra harddisk til DVD-R eller omvendt ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 16:06

Hej Per

Oprindeligt skrevet af pmk69 pmk69 skrev:

Er du sikker på ovenstående. For det første kan man på DVD-R kun optage i video-mode på Pioneer'en, og da alle optagelser på harddiske er i VR-mode, ville det betyde at man aldrig kunne foretage high-speed kopiering fra HD til DVD-R.

Ja, du har ret Ouch

Jeg må til at tilbringe lidt mere(!) tid ved Pioneeren og mindre tid ved computeren Wink

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 16:16

Hej Lars

Vi er sådan set både glade når du arbejder ved computeren (og dermed bl.a. vedligeholder dette forum) og når du tester produkter (som f.eks. Pioneer'en).

Mvh
Per Michael Knudsen

 

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 16:28

Hej Lars

Nu er det vist min tur til at sige UPS! Jeg troede at det var fra HD til DVD der var tale om. Jeg har ikke prøvet fra DVD til HD (og dermed altså fra video-mode til VR-mode). Måske gør det en forskel.

I øvrigt har jeg fundet ud af at man ikke kan bruge disk-kopieringsfunktionen til at kopiere en DVD-R disk til en DVD-RW disk (der kommer en advarsel på skærmen). Det på trods af at jeg har sat Pioneer'en op til at initialisere DVD-RW diske i Video-mode. Disken var fyldt med egen-optagelser, der stammede fra Pioneer'en.

Mærkeligt ikke?

Mvh
Per Michael Knudsen

 

Til top
Lars Olsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2004 kl. 21:01

Hej Per og Lars

Fra HD til DVD-R/DVD-RW kan kopieres med 4x/2x.

Fra DVD-RW (VR-mode) til HD kan kopieres med 4x.

Fra DVD-R finalized (video-mode) til HD kan kun kopieres titler i realtime vha. "One touch copy". Uanset hvornår "One touch copy" aktiveres under afspilning af titel, påbegyndes titel forfra og hele titlen kopieres med kapitel markeringer. 

Fra DVD-R not finalized (video-mode) til HD kan titler kopieres i realtime vha. kopieringslisten. Det er dog ikke muligt at fjerne kapitler fra en titel, som fra VR-mode.

Diskkopiering fra DVD-R til HD sker med 4x. Det kopierede kan dog ikke kopieres til DVD-RW i VR-mode, som Per også skriver. Det undrer også mig da der på side 71 i manualen står at "Diskkopi kun mulig fra finaliserede disk i video-mode" og samtidig er et skema med en sandhedstabel for diskkopiering mellem de enkelte type.

 

Jeg tror at det skal forstås og bruges på følgende:

VR-mode til VR-mode/video-mode kan udføres ved 4x vha. kopieringsliste (der er derfor ikke nødvendigvis behov for særskilt diskkopi funktion).

Video-mode til VR-mode kan kun ske realtime vha. "One touch copy". (der er derfor ikke nødvendigvis behov for særskilt diskkopi funktion).

Video-mode til Video-mode kan kun ske via diskkopi, da HD er VR-mode. Derfor er diskkopi funktionen lavet.

Om min teori er rigtig ved jeg ikke. Jeg prøver at undersøge det, når jeg får tid.

Mvh Lars Olsen  

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2004 kl. 06:59

Hej Lars Olsen

Pyhh! Sikke en smøre du der fik brygget sammen. Mange tak for info'en - det kunne være man skulle printe det ud, og lægge det ind sammen med manualen :))

Mvh
Per Michael Knudsen

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu