recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mening ønskes: 32" tv til soveværelse 3000-4000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmening ønskes: 32" tv til soveværelse 3000-4000 kr

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
E.Boje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-December-2009
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 23:31
"Hvad er forskellen på de 2 fra Sony (S og V)?"
    
Hvis du åbner"nettet" 2 gange, minimerer og sidestiller, så er det let at sammenligne modellerne!
Det er den måde jeg bruger når jeg skal finde forskelligheder på fabrikater/modeller!
 
Ser bl. a. ud til at S modellen kun er med MPEG2!
E.Boje
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 16:25

Tak for de seneste input. Så er der én for 100 Hz (W5500) og én for at det ikke er nødvendigt i mit tilfælde, dvs. 50 Hz (V5500).

Er der flere, der har en mening om dette?
 
Fik i øvrigt en anden tanke siden seneste indlæg. Da det ikke er et primært tv, men trods alt bare til soveværelset, kunne et LED tv i mindre størrelse (så det holder prisen nede), f.eks. http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=716&pf_id=6074773 så være en mulighed, eller er kvaliteten heraf simpelthen alt for ringe og tv'et for småt?
Det kommer vel til at hænge i ca. 3 meters afstand.
(jeg ved i øvrigt godt, at det måske ikke lige er Lumatron TV, der bliver anbefalet mest her på siden Wink , men jeg vil lige høre)
 
 
@ E.Boje: jep, sådan plejer jeg også tit at sammenligne. Jeg skulle nok have formuleret spørgsmålet lidt anderledes, da det mere var subjektive erfaringer mellem de to, jeg var ude efter.
Siden dette indlæg, tror jeg dog mit valg er mere ovre i retning af Sony V5500 vs. W5500 (jvf. ovenstående).
 
 
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 22:50
Hej igen
 
Jeg hælder mere og mere til 32" Sony W5500.
Så vidt jeg kan se, ligger det billigst til lige under 5000 kr de billigste steder, f.eks. i Føtex.
Er der nogle, der kan finde det markant billigere end dette et sted?
Til top
PelleAK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 14:07
Jeg tænkte på om der er nogle der enten ejer, eller har set, denne sony W5500 model, som kan sige noget om billedkvaliteten ift. slør/flimmer og dens 100 HZ?
Jeg har nemlig hørt om at 100HZ kan medvirke at en panorering f.eks virker unaturlig og "hakket", og at det kan medføre andre problemer.
Eller der det et helt 'perfekt' TV?
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 17:01
PelleAK
Jeg har selv 32 W 5500 i min spisestue (og 46 W 5500 i stuen) og der er ingen problemer med slør eller flimmer overhovedet.Mht.100 hz. er der ikke noget unaturligt eller hakken i billedet af nogen art.Den ultimative test for dette så jeg den anden aften på DR HD nemlig kælk fra OL og når de kom susende med 150 km. i timen stod det bare super skarpt.Jeg kan kun anbefale denne skærm.
 
      carsten
Til top
I_Tronic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 11:32
Ahhhh... er ikke helt enig. Hvis man har 100Hz slået til (high), så får man et unaturligt look på fx. film...
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 16:23
100 hz.skal stå på low.
 
     carsten
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 23:21
Hej igen
Har nærmest besluttet mig for at købe et 32" W5500, men så ser jeg en anden tråd her på recordere.dk (http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=76053&title=sonys-modeller-overblik) og overvejer nu, om ikke man burde gå efter EX500 i stedet, da det ser ud til at være efterfølgeren, og stort set kan fås til samme pris på nettet.
Nogle der har en mening herom?
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 18:13
Lige en tilføjelse. Ved nogen hvordan service/reklamations mulighederne er, hvis man bestiller et Sony tv hos en dansk internet butik, som evt. går konkurs inden reklamationsretten er ovre?
Ikke at jeg ligefrem regner med at butikken lukker, men jeg vil gerne vide, hvordan jeg står, hvis det sker? Overgår garanti-forpligtelserne f.eks. til Sony Danmark?
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 20:06
Har nu i dag forhørt mig hos den net-butik (Befro), hvor jeg overvejer at købe. De siger, at deres TV IKKE er parallelimport og fortæller, at man kan henvende sig til et af de service-centre som Sony bruger, hvis det skulle ske, at Befro mod forventning ikke skulle eksistere på et tidspunkt, hvor jeg får brug for reklamation.
Så skulle den vel være god nok, ik (dvs. at jeg med ro i sindet kan bestille hos dem)?
 
Er der i øvrigt nogle af jer, der har gode forslag til et passende vægophæng til nævnte 32" Sony EX500? Det skal bare kunne holde fjernsynet, og måske tilte det en smule, men det er ikke noget krav (der er i hvert fald ikke behov for, at det kan drejes ud og rundt).
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 18:30
Hej igen.
 
Jeg endte med at købe et 32" Sony EX500, og har i dag modtaget det med posten.
Nu har jeg dog et spørgsmål før jeg åbner pakken. Der står "32 EX5" på kassen - det er vel det samme som EX500, ik?
 
Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu