recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mere strøm = hurtigere opladning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mere strøm = hurtigere opladning?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér centric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mere strøm = hurtigere opladning?
    Sendt: 08-Juni-2013 kl. 11:21
Jeg har et kamera der oplades via USB. Til kameraet medfølger en 5 V, 0,8 A oplader. Jeg har i anden sammenhæng en USB mobiloplader på 5 V, 1 A. Vil jeg kunne bruge mobilopladeren til at oplade kameraet hurtigere, eller risikerer jeg at ødelægge kameraet?

I manualen står der at man kan oplade via en computer, og der kan strømmængden jo ændres, men jeg vil gerne være sikker inden jeg ødelægger noget.

Redigeret af centric - 09-Juni-2013 kl. 17:42
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 11:46
Du ødelægger ikke noget ved det. Spændingen er de 5 volt og den ændre sig ikke, det er muligheden for at trække mere strøm der ændre sig. Min pc har nogle USB stik der er opgive til at kunne give 3 gange så meget strøm.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 20:07
Det 5V ligger fast, mens strømmen afhænger af hvor meget dit kamera trækker når det lader. Hvis dit kamera fx. trækker 0,5A mens det lader, så vil både den medfølgende oplader og din usb lader afgive 0,5A og oplade kameraet nøjagtigt lige hurtigt. 

De 0,8A og de 1,0A er det maksimale de to ladere er i stand til at afgive, men hvor meget de reelt afgiver afhænger helt af hvad kameraet er sat til at suge under opladning.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér centric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2013 kl. 17:44
Tak for svarene. De går fint i tråd med hvad jeg forventede.

Ps.
Jeg har nu opdateret den første tråd, så andre ikke laver samme pinlige fejl, og bytter om på strøm og spænding.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu