recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - merlin = ingen service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmerlin = ingen service

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: merlin = ingen service
    Sendt: 06-Juli-2008 kl. 04:59

ja vil bare fortælle om da jeg skulle i merlin med min xbox360 til reparation da den ikke mere gad læse mine spil eller noget andet.

mig: hej min xbox virker ikke mere for den gider ikke mere at aflæse mine spil eller noget andet så vil gerne have den til reparation.

merlin fyr: det er ikke noget vi normalt tager os af for du skal selv ringe til microsoft men ser hvad jeg kan gøre.

mig ok

lidt efter....

ham: ja jeg kan intet gøre det skal du selv ordne med microsoft

mig: kan da ikke passe når jeg har købt den her i merlin?

ham: jo for det har vi en regl om.

mig: det er meget muligt men hvad med købeloven?

ham: ja men microsoft er større end den danske købelov

mig: det ved du jo godt er noget pis det der men så må jeg jo hellere inddrage forbrugerklagenævnet eller evt. poli anmeldse.

ham: ja du ligger bare sag an kammerat

mig: JA DER ER JO IKKE ANDET AT GØRE DIN ARROGANTE NAR HVIS MERLIN TILSYNELADENDE IKKE GIDER FØLGE KØBELOVEN!

ham: du skal ikke stå og hidse dig op foran de andre kunder men du kan snakke med min chef for jeg har ikke mere tid til dig.

han siger så at han får chefen til at komme hen til mig om lidt så jeg står bare og venter. der sker ikke rigtig noget så jeg spørger en anden merlin fyr om han gider hente chefen.

da jeg så minimum har ventet 15 min. kommer chefen og spørger hvad det drejer sig om?

mig: ja en af dine medarbejder gider ikke tage imod min defekte xbox.

jeg har så også en lang snak med ham hvor jeg så også bliver nød til at true med købeloven og først der tager han imod den.

og til dem der synes jeg ikke taler ordenligt til ham vil jeg lige sige at under næsten hele samtalen talte ned til mig.

The End

spørgsmål: er dette bare normal standard i dansk detail ? for dette er ikke første gang jeg oplever denne ringe service sidste gang var dog elgiganten hvor jeg måtte vente 5-6 mdr. med reparation af en mobil er dette som sagt bare dansk detail service standard eller er jeg bar uheldig?

endelig kom med jeres svar og i er også velkommen til at dele jeres dårlige oplevelser hvis i har nogen der minder om mit tilfælde med merlin.

peace out

 

Theis Jensen (Shooter DK)



Redigeret af Shooter DK - 06-Juli-2008 kl. 05:01
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 06:36
Fatter slet ikke du vil aflever den ind til merlin og så forlænger din reparetion tid med op til uger. :S

MS support er for det meste bedste valg. De betaler porto, kommer til døren efter den og smider også af ved døren igen.(min reperation tid tog kun 9 dage). Og allerede ved 2 problem for man gratis gave(RROD + død drev = gratis wireless controller til mig :p)

Danske butikker har været ringe i et stykke tid (Udover de små og lidt dyrer privat butikker).

Anyway, ALTID bruge produceten til reperation vis det er muligt!(Som her er microsoft)

Heldigvis så ringe jeg bare til min far vis jeg har problemmer. Han sgu altid været god til det crap.(givet Ebgames og TDC omgang og de gav op :p )
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 08:22

Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

Fatter slet ikke du vil aflever den ind til merlin og så forlænger din reparetion tid med op til uger. :S

MS support er for det meste bedste valg. De betaler porto, kommer til døren efter den og smider også af ved døren igen.(min reperation tid tog kun 9 dage). Og allerede ved 2 problem for man gratis gave(RROD + død drev = gratis wireless controller til mig :p)

Danske butikker har været ringe i et stykke tid (Udover de små og lidt dyrer privat butikker).

Anyway, ALTID bruge produceten til reperation vis det er muligt!(Som her er microsoft)

Heldigvis så ringe jeg bare til min far vis jeg har problemmer. Han sgu altid været god til det crap.(givet Ebgames og TDC omgang og de gav op :p )

Det er meget muligt at det er "nemmere" at gå direkte til Microsoft support, men det burde ikke være nødvendigt, og som Theis forklarede dem i butikken, så er det ikke i tråd med købeloven, det er Merlin der har solgt Xbox'en, så det er Merlin der har forpligtelsen med at få den til reperation.

Dog er en trusel om politianmeldelse nok lige i overkanten :)

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
hpetersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 09:48
Skriv til deres hovedkontor/direktør, det kan vel ikke være normal procedyre.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 10:06
Jeg tror bare det er Fona og Merlin generelt som gør sit bedste for at undgå købeloven - og deres egne regler!

Jeg har for eksempel fået et gavekort til Fona (Hjørring) efter jul, og skal så ind og bruge det.

Fint nok..

Men det viser sig faktisk at være svært siden ekspedienten konstaterer at jeg selv har lavet gavekortet (forfalsket), og de 150 kroner som der står på det ikke kan bruges.

Det ender så med at jeg tager toget til Aalborg, hvor jeg endelig kan bruge mit gavekort. Og det var så på et tidspunkt hvor jeg boede hjemme 40 km. fra Aalborg, og var nød til at tage toget for at indløse gavekortet

Merlin har jeg heller ikke nogen respekt for. Det har så med det at gøre, at mine søstre for laaang tid siden var inde og købe et videokamera som var på tilbud. Det er penge som er blevet skrabet sammen vha. job som avisbud til 1000 kr/md. Videokameraet koster så 3k, hvilket vil sige 3 måneders arbejde for to piger på 13 og 11 år (ja, den ene var mindreårig, men det var før reglerne om aldergrændsen på 13 år).

Ekspedienten får så manipuleret mine søstre til at købe ekstra batteri, taske, plastic etui, ekstra lense og en masse bånd til at optage på.

Degt vil sige at mine søstre kom af med 2000 kroner mere end hvad de havde at gøre godt med, og ekspedienten fik dem så til at tage et lån(!).

Da min far så finder ud af dette tager han personligt op til Merlin, og kaster kameraet i hovedet på butikschefen - og får self. pengene tilbage.

Mage til sælgere har jeg siden ledt længe efter.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 10:15
det er selvfølgelig utrolig ubehageligt hvis fyren snakkede ned til dig.. men ellers synes jeg ikke at det er helt forfærdeligt det der sker.. arbejder selv med service, og som normal medarbejder er der desværre nogle gange hvor man har fået en procedure af vide at følge, og hvis der er nogle "specielle" problemer kan man ikke gøre andet end at sende kunden til chefen.. (fx i dette tilfælde, ser det ud til at medarb. ikke kan tage imod en 360'er pga microsoft selv tager sig af det, men da du bliver ved kan han ikke gøre andet end sende dig videre til chefen)

fyren fortæller dig jo at det skal gå igennem microsoft, hvorfor prøver du så ikke lige at give det en chance? da jeg sku have min zepto bærbar til reparation som var købt et andet sted end zepto selv, skulle jeg også kontakte zepto direkte .. der gik jeg da ikke små amok, men prøvede at gøre hvad jeg blev fortalt - og sjovt nok var der ingen problemer <.<

microsoft ser endda ud til at være et fantastisk firma mht. deres reparationer af 360 konsoller (noget med de også har forlænget garantien pga red ring of death?). en anden gang du måske skulle holde hovedet lidt mere koldt inden du begynder at true.. ?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

[...]to piger på 13 og 11 år[...]ekspedienten fik dem så til at tage et lån(!).[...]kaster kameraet i hovedet på butikschefen

Det havde han nu ikke behøvet - unge under 18 år må ikke stifte gæld, så lånet er ugyldigt, og det er forretningen, der hænger på den...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:


microsoft ser endda ud til at være et fantastisk firma mht. deres reparationer af 360 konsoller (noget med de også har forlænget garantien pga red ring of death?). en anden gang du måske skulle holde hovedet lidt mere koldt inden du begynder at true.. ?

Det hele blev nok kørt af sporet ved en ret uheldig formulering fra ekspeditientens side:

"merlin fyr: det er ikke noget vi normalt tager os af for du skal selv ringe til microsoft men ser hvad jeg kan gøre.

mig ok

lidt efter....

ham: ja jeg kan intet gøre det skal du selv ordne med microsoft

mig: kan da ikke passe når jeg har købt den her i merlin?

ham: jo for det har vi en regl om.

mig: det er meget muligt men hvad med købeloven?

ham: ja men microsoft er større end den danske købelov"


Jeg ville også reagere på samme måde, da ovenstående på mig kun virker som om at få skubbet aben over i en anden lejr. Havde gutten fortalt mig, at MS ordner det hele i et snuptag, og måske ovenikøbet giver mig et telefonnummer til dem, havde sagen været en helt anden, men ovenstående er et klassisk eksempel på arrogant kundebetjening af værste skuffe.

Mvh Hans
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 10:32
nå så er vi mennesker vel forskellige på den måde. efter medarb. var kommet tilbage og havde sagt "du skal selv ringe til microsoft" og "ham: ja jeg kan intet gøre det skal du selv ordne med microsoft" , ville jeg nok sige "okay tak for hjælpen, hav en god dag" - smuttet hjem og fundet nummeret til microsoft og vupti..? hvis det ikke var "vupti", havde jeg ringet til merlin og forklaret sagen.. og måske der kunne jeg så godt begynde at blive sur hvis de ikke gav mig mere hjælp
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

...

merlin fyr: det er ikke noget vi normalt tager os af for du skal selv ringe til microsoft men ser hvad jeg kan gøre.

...

Måske var Merlin-medarbejderen blot venlig. Se artiklen i linket (3.juli 2008):

http://www.comon.dk/news/kreditproblem.kan.give.merlin.tomme .hylder_36807.html

 

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 11:10

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

det er selvfølgelig utrolig ubehageligt hvis fyren snakkede ned til dig.. men ellers synes jeg ikke at det er helt forfærdeligt det der sker.. arbejder selv med service, og som normal medarbejder er der desværre nogle gange hvor man har fået en procedure af vide at følge, og hvis der er nogle "specielle" problemer kan man ikke gøre andet end at sende kunden til chefen.. (fx i dette tilfælde, ser det ud til at medarb. ikke kan tage imod en 360'er pga microsoft selv tager sig af det, men da du bliver ved kan han ikke gøre andet end sende dig videre til chefen)

Hvis du som almindelig medarbejder ikke tillader dig at stille spørgsmål til firmaets politik med hensyn til at følge købeloven, så er du imho. ikke bedre end butikken selv.

Du har i mine øjne pligt til at spørge din chef, om ikke butikken bør følge købeloven - og hvis ikke, hvorfor det så er den politik man følger...


Citér
fyren fortæller dig jo at det skal gå igennem microsoft, hvorfor prøver du så ikke lige at give det en chance? da jeg sku have min zepto bærbar til reparation som var købt et andet sted end zepto selv, skulle jeg også kontakte zepto direkte .. der gik jeg da ikke små amok, men prøvede at gøre hvad jeg blev fortalt - og sjovt nok var der ingen problemer <.<

Det kan aldrig blive kundens problem at få bragt varen frem til leverandøren til reperation, det er butikkens.

Citér

microsoft ser endda ud til at være et fantastisk firma mht. deres reparationer af 360 konsoller (noget med de også har forlænget garantien pga red ring of death?). en anden gang du måske skulle holde hovedet lidt mere koldt inden du begynder at true.. ?

Jeg er enig i at trusler osv. er dumt, men når man som forbruger står med et defekt produkt, og bliver pure afvist af butikken, så er det svært at holde hovedet koldt - jeg havde ikke reageret på samme måde, men de havde fået min meget klare holdning til butikken og deres politik, og de havde fået besked om at nu satte jeg min Xbox hos dem, med en forventning om, at de ville indsende den til reperation!

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 12:05

Det ENESTE rigtige ekspedienten kan gøre er at te sig på følgende måde, når han får lignende sag:

Sælger: Ja, vi kan godt sende den til reparation for dig, men det går altså meget hurtigere hvis du selv kontakter MS. De sender dig en pakke hvori du pakker maskinen og sender den. Alt på deres regning.

Som ekstra service kan man give nummeret, hvis nu kunden er flink.

Slut prut...

@Nekolas

Nu er det jo butikkens pligt at tage imod varen. I stedet for kaster de tit problemet  på producenten, men i DK er det butikken, der skal kontakte producenten ikke kunden. Af den simple grund at de bare ikke gider flere servicesager - de ved du når du nu står i service. Og jeg har selv været i branchen, som sælger. Metoderne er ikke altid pæne, men kunderne spænder dælme også.  Som sælger havde jeg bare sagt ovenstående, og der var aldrig opstået problem.

P.S. Hvordan laver man det trick med flere citater i samme indlæg?

 


BORING!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu