recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - merlin = ingen service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmerlin = ingen service

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Videbæk Videbæk skrev:

Jeg kan også sagtens forstå ekspedienten. Han giver, såvidt jeg kan se, den bedst mulige service, indtil du går amok på ham og truer ham. At det bliver en ubehagelig oplevelse, er du helt selv skyld i.
 
Som flere også nævner, så er det langt det bedste at kontakte microsoft først. Det samme gælder for iøvrigt for sony's playstation 3, hvor man skal kontakte nordisk film før man gør andet.


jo men jeg vil ikke have hans ekstra service kan du ikke læse eller hvad for det har pointeret før? hvis han havde fattet bare lidt af loven havde jeg ikke hidset mig op.
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:23
nuaa hvis DK er så billig så endelig fortæl hvor du finder en xbox360 elite til 2200-2400 kr som i UK?
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:36
Kommunikation og retningslinier er vel nøgleordene i denne problemstilling.

Du har et problem som du ønsker løst, og du ved at KL forpligter forhandleren til at udbedre problemet, så er det naturligt at gå til forhandleren, hvis man ønsker at undersøge andre alternativer (fx Microsoft support).

Retningslinier
Merlin er så åbenbart ikke vant til at håndtere RMA sager på xbox360, da Microsoft har oprettet en effektiv RMA service for at håndtere de utallige fejlramte konsoler. Det medarbejderen fortalte dig var så om denne support fra Microsoft, så du kvit og frit kunne sende konsolen ind og modtage den på din egen adresse, så du ikke skulle ned i butikken igen. Personligt ville jeg foretrække det, at det blot er at oprette RMA sag og så ellers vente på at modtage produktet retur. Fint det ønsker du ikke. Så burde de tage konsolen og lave RMA for dig. Så de sender den og modtager den retur, for så at ringe til dig = længere ventetid for dig.

Kommunikation
Måske har medarbejderen været dårlig til at kommunikere eller så har du? Jeg har selv arbejdet i kundeservice og der er en kæmpe forskel på at hjælpe folk, der ikke flipper ud og så dem som har forståelse. Skal du stå og nævne KL, så burde du have et godt kendskab til de paragrafer du vil anvende, det vil virke noget stærkere. Dette specielt tilfældet hvis du er en knægt på 15-16 år, ellers vil det virke som en tom trussel. Hvori problemet er for dit vedkommende ved jeg ikke?

Hvis du vil læse lidt om KL, så er det fra §42 og frem (mangler)

/Skipper
/Skipper
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:

Hvis du vil læse lidt om KL, så er det fra §42 og frem (mangler)


Ahem, handelskøb != forbrugerkøb,
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 21:48
shooter, eller theis, du skal vidst lige lære at bruge EDIT knappen, og derefter kan du måske lære at slappe af og ikke være defensiv (med møg-opførelse) bare fordi alle ikke giver dig ret?

sku træls at du starter et topic her i forummet hvor du skriver "endelig kom med jeres svar", når så du svarer på denne måde:

Citér kan du ikke læse eller hvad


eller

Citér du er da godt nok på svampe eller sådan noget med den udtagelse!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Langemor84 Langemor84 skrev:

> Shooter

Ikke for at være flabet, men du er altså lidt en hat...

Og du bedes venligst holde en ordentlig tone!

Citér

Ekspedienten er måske nok flabet overfor dig, men han prøver jo bare at give dig den bedst mulige service... jeg kan godt forstå han bliver sur når du truer ham med købeloven når han prøver at hjælpe dig bedst muligt. Så var jeg også blevet stædig og sur. Hvis du ikke er jurist så lad være med at bringe købeloven på banen!

Det er da altid langt bedre at få producenten til at klare det med det samme. Microsoft gør det, men også andre mærker som f.eks. HP er kendt for selv at yde den ekstra service det i virkeligheden er, at man kan ordne sager direkte med dem. Nu kommer det til at tage unødvendig lang tid for dig at få repareret din box, men det er du altså selv ude om...

Det hjælper ikke at du kalder personer der ønsker at gøre brug af deres reklamationsret i den butik de har købt en vare, for hatte!

I kan synes at det er nok så meget god service at Merlin eller andre butikker henviser direkte til Microsoft fordi de ikke er gearet til at behandle RMA, men I MÅ altså snart kunne fatte at i henhold til købeloven (forbruger køb) så er det den enkelte butiks forbandede pligt at modtage en defekt vare, og sende den til reperation.

Kunden har handlet i butikken, kunden har lagt sine penge for varen i butikken, og butikken skal overholde sin reklamationsforpligtelse og håndtere RMA'en!

Længere er den ikke - heller ikke selv om I mener at alt andet er smartere!

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:06

Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:


Retningslinier
Merlin er så åbenbart ikke vant til at håndtere RMA sager på xbox360, da Microsoft har oprettet en effektiv RMA service for at håndtere de utallige fejlramte konsoler. Det medarbejderen fortalte dig var så om denne support fra Microsoft, så du kvit og frit kunne sende konsolen ind og modtage den på din egen adresse, så du ikke skulle ned i butikken igen. Personligt ville jeg foretrække det, at det blot er at oprette RMA sag og så ellers vente på at modtage produktet retur. Fint det ønsker du ikke. Så burde de tage konsolen og lave RMA for dig. Så de sender den og modtager den retur, for så at ringe til dig = længere ventetid for dig.

Merlins retningslinier kan forbrugeren ikke bruge til en pind - hvis han ønsker at butikken skal foretage RMA'en og modtage den defekte konsol, så retter de ind til højre, og gør dette...

Utroligt at man skal skrive det igen og igen....

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:08
Hmm.. Bedste råd: KØB PS3!!!


Ej, jeg synes da det er under kritik den måde Merlin har opført sig på. Bør man som ekspedient ikke kunne bruge sin fine uddannelse til at snakke roligt til kunden og få denne ned på jorden?

Kan godt se at den er gal fra begge sider, men da jeg var servicemedarbejder i et SUPERMARKED (superbest) skulle vi da efter bedste formåen snakke stille og roligt med kunden for at få den bedste løsning.

Kunden frem for alt - det kan man jo ikke sige at ekspedienten i Merlin har gjort - og så har han endda fået en uddannelse i salg og service. Føj!
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:10
tak zulfo du har forstået min pointe
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Videbæk Videbæk skrev:

Jeg kan også sagtens forstå ekspedienten. Han giver, såvidt jeg kan se, den bedst mulige service, indtil du går amok på ham og truer ham. At det bliver en ubehagelig oplevelse, er du helt selv skyld i.

Og det er da helt hen i vejret! Den bedst mulige service?! Afvise at modtage konsollen med henvisning til at kunden selv skal kontakte Microsoft?

Den bedst mulige service havde været hvis ekspedienten havde sagt

"Må jeg lige se din kvittering - ja, det kan jeg godt se, den er købt for x måneder siden.

Giv mig lige din komplette fejlbeskrivelse, så noteret jeg den, og så får du dette her RMA nummer,  og så kontakter vi dig når konsollen er tilbage fra RMA. Hvis der er gået mere end 14 dage, må du gerne lige kontakte os, så følger vi op på problemet"!

Det er den bedst mulige service fra butikkens side - ikke en henvisning til en ekstern support!

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:13
zulfo lige korrekt og hvis han havde sagt sådan havde jeg også holdt en ordenlig tone
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2008 kl. 22:30

Det kunne ikke være mere rigtigt sagt, hvorfor "bib" er det lige at danskerne er røget i fælden på det skråplan mange forhandlere og butikker bruger og henviser til deres forretningsbetingelser.

Det gør det stadig ikke mere rigtigt.

Til dem der skriver, de godt forstår Merlin ikke vil hjælpe en sur kunde, så har de da også totalt misset hvad service er, det skal håndteres proffesionelt både overfor nemme kunder og de mere "tunge", naturligvis skal man ikke finde sig i alt, men alle der bare har brugt 10 min i et service fag ved også hvordan man håndterer den slags på en god måde uden at lade sådan et forløb skride ud på det skråplan der er forelagt her i tråden, dog har vi som forbrugere også nogle ting vi skal være bedre til men det undsiger BESTEMT ikke forretningerne.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu