recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Android fra sidste år har ikke NFC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min Android fra sidste år har ikke NFC?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Mange af os andre har oprettet NemID online eller via vores netbank. Og vi skal "den tunge vej" og bruge pas eller kørekort for at få ID-oplysningerne verificeret i NemID, før vi kan få MitID


Det bliver mere og mere mystisk. Jeg oprettede i sin tid NemID online, og jeg havde hverken brug for pas eller kørekort da jeg oprettede MitID (efter Kaspers metode).

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er korrekt, men det var ikke det Kasper skrev.
 



Jeg skrev at man kan oprette en funktionel MitID uden pas, du påstod man ikke kunne. Jeg viste dig instruktionen, fra Mit-ID, til at gøre dette. 

Nogen gange er det faktisk ok, at erkende at man ikke har retLOL
Ja det kan lade sig gøre hvis du har ID verificeringen med fra NemID. Og det har jeg ikke set du har skrevet nogen steder.

Meningen med MitID er at der ikke skal kunne snydes med anden person, derfor er verificeringen af personen altafgørende for at få et brugbart MitID.

Der findes undtagelser for ældre og handikappede, som kan blive verificeret på Kommunen. Og få udleveret en kodeviser istedet for en smartphone.


Redigeret af Munch - 28-April-2022 kl. 15:33
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Mange af os andre har oprettet NemID online eller via vores netbank. Og vi skal "den tunge vej" og bruge pas eller kørekort for at få ID-oplysningerne verificeret i NemID, før vi kan få MitID


Det bliver mere og mere mystisk. Jeg oprettede i sin tid NemID online, og jeg havde hverken brug for pas eller kørekort da jeg oprettede MitID (efter Kaspers metode).

Flemming
Det samme her.
Har ikke haft noget gyldigt pas i 10år, og jeg har ikke været oppe hos borgerservice, men det er da også lykkes mig uden problemer at få oprettet MitID.
Mvh Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Har ikke haft noget gyldigt pas i 10år, og jeg har ikke været oppe hos borgerservice, men det er da også lykkes mig uden problemer at få oprettet MitID.

Har du kørekort på din telefon?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Har ikke haft noget gyldigt pas i 10år, og jeg har ikke været oppe hos borgerservice, men det er da også lykkes mig uden problemer at få oprettet MitID.
Har du kørekort på din telefon?
Klaus
Nope, det kræver nemlig et pasConfused


Redigeret af Axlon - 28-April-2022 kl. 18:34
Mvh Jesper
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der findes undtagelser for ældre og handikappede, som kan blive verificeret på Kommunen. Og få udleveret en kodeviser istedet for en smartphone.


Du henviser til en artikel der allerede er forældet. Derfor har jeg på fornemmelsen, at du ikke selv har MitID endnu. Så snart man får besked fra sin bank om at man er klar til MitID kan man bruge den vejledning som Kasper har linket til og oprette MitID uden brug af hverken pas eller kørekort. Det gjorde jeg selv for ca 3 måneder siden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der findes undtagelser for ældre og handikappede, som kan blive verificeret på Kommunen. Og få udleveret en kodeviser istedet for en smartphone.


Du henviser til en artikel der allerede er forældet. Derfor har jeg på fornemmelsen, at du ikke selv har MitID endnu. Så snart man får besked fra sin bank om at man er klar til MitID kan man bruge den vejledning som Kasper har linket til og oprette MitID uden brug af hverken pas eller kørekort. Det gjorde jeg selv for ca 3 måneder siden.

Flemming
Selvfølgelig har jeg fået MitID med verificering via kørekortet. Jeg tog på Kommunen for at få det ordnet, og fik yderliger 5-6 spørgsmål af privat karakter, som skulle verificere at jeg er den person jeg gir mig ud for.

Det virker som om at verificeringen kan omgås, og så er MitID ikke 5 potter pis værd Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der findes undtagelser for ældre og handikappede, som kan blive verificeret på Kommunen. Og få udleveret en kodeviser istedet for en smartphone.


Du henviser til en artikel der allerede er forældet. Derfor har jeg på fornemmelsen, at du ikke selv har MitID endnu. Så snart man får besked fra sin bank om at man er klar til MitID kan man bruge den vejledning som Kasper har linket til og oprette MitID uden brug af hverken pas eller kørekort. Det gjorde jeg selv for ca 3 måneder siden.

Flemming

Det kan jeg ikke få lov til. Når jeg følger linket og logger ind med nemid, får jeg at vide at: MitID kunne ikke oprettes. Før du kan få MitID, skal du opdatere NemID. Osv….
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det virker som om at verificeringen kan omgås, og så er MitID ikke 5 potter pis værd Confused


Du vrøvler i stedet for at erkende, at du tager fejlOuch.
Det absolut afgørende for, at man kan slippe for besværet med pas, kørekort, borgerservice etc. er, at man har fået besked fra sin bank om at man er klar til MitID.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det virker som om at verificeringen kan omgås, og så er MitID ikke 5 potter pis værd Confused


Du vrøvler i stedet for at erkende, at du tager fejlOuch.
Det absolut afgørende for, at man kan slippe for besværet med pas, kørekort, borgerservice etc. er, at man har fået besked fra sin bank om at man er klar til MitID.

Flemming
Jeg har skam også fået besked fra min bank at jeg skulle ha MitID. Så må din Bank stå for verificeringen, eller er det som sagt ikke en større sikkerhed ift det tidligere NemID. 

Og her vil jeg ikke deltage længere med det sprogbrug som visse personer bruger Ouch
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det absolut afgørende for, at man kan slippe for besværet med pas, kørekort, borgerservice etc. er, at man har fået besked fra sin bank om at man er klar til MitID.


Og det har jeg fået besked om. Hvorfor virker skidtet så ikke?! 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 19:29
Jeg fik også MitID via min netbank.
Der poppede en besked op om at jeg skulle have MitID, og så trykkede jeg ok eller sådan noget liggende, og jeg blev så bedt om at logge ind med NemID, og så kunne jeg oprette MitID, meget nemt.
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu