recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Mine indlæg"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Mine indlæg"

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Men det ændrer vel ikke på at man kun får vist 100 indlæg?! Hvad med resten?

Du har ret - jeg havde ikke set at der kun kommer 100 indlæg.


Venlig hilsen
KB
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Som Brixen siger findes der allerede mulighed for at udfylde brugernavn og jeg ved fra tidligere at der også er mulighed for at sætte default til at vise emner i stedet for indlæg, sådan fungerede det inden I ændrede default til indlæg i stedet for emner.

Det jeg skriver her er noget man selv kan gøre.

Hvis default i søgefunktionen var "Vis Emner" i stedet for "Vis Indlæg", så ville din og min hjemmelavede løsninger virke, helt uden ekstra arbejde bortset fra et tryk på søgeknappen.

"Vis Indlæg" er ret ubrugeligt, da man med denne indstilling ikke kan se, om der har været aktivitet siden sidst i de tråde, man har deltaget i. Derfor er man nødt til hver eneste gang at gå ind og ændre "Vis Indlæg" til "Vis Emner", før man trykker på knappen. (Ja, det ved jeg godt, at du ved. Jeg opsummerer bare problemstillingen for resten af forsamlingen).

Da funktionen til at vise egne indlæg i sin tid forsvandt, overtalte jeg Hummelmose til at ændre default til "Vis Emner". Men efter en opdatering et års tid senere røg default tilbage på den gamle værdi, og der har den stået lige siden. Det ville være rart at få den tilbage.

Det er sådan set ikke kun ved søgning efter egne indlæg, men generelt ved de fleste søgninger efter et eller andet emne, at det er rarere at få en oversigt over trådene end en oversigt over enkelte indlæg, som er revet ud af sammenhængen. Selvfølgelig har man en gang i mellem behov for også at søge med "Vis Indlæg", f.eks. hvis man vil finde frem til nøjagtigt den side i en 60 sider lang tråd, hvor man kan huske, at Otto skrev noget helt specifikt - men det er lidt af et særtilfælde og bør efter min mening ikke være default.

Men jeg er enig med dig: Det ville være dejligt, hvis valget mellem "Vis Emner" og "Vis Indlæg" kunne indlejres i den URL, man kalder søgesiden med.

Endnu dejligere ville det være, hvis man kunne lave en side, som automatisk sendte præcis den forespørgsel til serveren, som den nuværende side sender, når man har udfyldt navn og valgt "Vis Emner". Så ville man ikke engang skulle trykke på knappen...
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

@Strandvasker: Det er din type indlæg, der gør at den nu igen ryger ned i listen. 

Jeg gider faktisk ikke finde mig i så lave indlæg. Vi forsøger faktisk at tale pænt til hinanden herinde.
Jamen det er da trist at du føler dig trådt på tæerne over at jeg foreslår briller. Jeg kan ikke selv få øje på det fornærmende, jeg påpeger bare at ønsket ikke er nyt og foreslår endnu engang at benytte den der "Find medlems indlæg" feature der allerede er - at du lader dig fornærme af det kan jeg ikke gøre alverden ved.

Det virkeligt triste er dog hvis du ikke kun lader dig fornærme af det jeg skriver, men samtidigt bruger det som en undskyldning til at sylte en funktion som rigtigt mange brugere gennem rigtigt lang tid har efterspurgt. 

Truslen om at putte funktionen nederst i bunken kan jeg ikke tage seriøst. Foreløbigt har funktionen manglet i noget der ligner 3 år hvis ikke mere, så om den bevidst bliver begravet nederst i bunken eller blot ryger på endnu en 3-årig "vi kigger på det" status kan ikke bringe mit pis i kog.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

@Strandvasker: Det er din type indlæg, der gør at den nu igen ryger ned i listen. 

Jeg gider faktisk ikke finde mig i så lave indlæg. Vi forsøger faktisk at tale pænt til hinanden herinde.
Jamen det er da trist at du føler dig trådt på tæerne over at jeg foreslår briller. Jeg kan ikke selv få øje på det fornærmende, jeg påpeger bare at ønsket ikke er nyt og foreslår endnu engang at benytte den der "Find medlems indlæg" feature der allerede er - at du lader dig fornærme af det kan jeg ikke gøre alverden ved.

Det virkeligt triste er dog hvis du ikke kun lader dig fornærme af det jeg skriver, men samtidigt bruger det som en undskyldning til at sylte en funktion som rigtigt mange brugere gennem rigtigt lang tid har efterspurgt. 

Truslen om at putte funktionen nederst i bunken kan jeg ikke tage seriøst. Foreløbigt har funktionen manglet i noget der ligner 3 år hvis ikke mere, så om den bevidst bliver begravet nederst i bunken eller blot ryger på endnu en 3-årig "vi kigger på det" status kan ikke bringe mit pis i kog.
Nu skal du høre her Olga, alt hvad der laves her på siden er frivilligt arbejde - i fritiden. Altså må man ind i mellem prioritere mellem flere forskellige ting.

Sådan en piskoger som du, opfører dig som om at du har betalt for at være på siden, og i øvrigt kan forlange en masse service.

Jeg er ganske sikker på, at der bliver kigget på sagen, når der ikke er noget vigtigere "Her og nu" opgaveløsninger som skal håndteresWink 
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:49
Kunne i ikke outsource opgaven til en frelancer fra hjemmesiden Amino.dk?

I har jo klart hverken tid eller evner til at implementere det. Beklager, men jeg køber den ikke med at der er andre ting som skal laves først. Giv brugerne det som de ønsker og lav ikke siden om mere end nødvendigt..

Pengene kan i passende tage fra overskuddet af indtægterne fra alle de rekvalmer man belemres med for at bruge siden. I kunne jo have ansat en programmør fremfor at sende Lars over og tage nogle billeder på en messe..
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

@Strandvasker: Det er din type indlæg, der gør at den nu igen ryger ned i listen. 

Jeg gider faktisk ikke finde mig i så lave indlæg. Vi forsøger faktisk at tale pænt til hinanden herinde.
Jamen det er da trist at du føler dig trådt på tæerne over at jeg foreslår briller. Jeg kan ikke selv få øje på det fornærmende, jeg påpeger bare at ønsket ikke er nyt og foreslår endnu engang at benytte den der "Find medlems indlæg" feature der allerede er - at du lader dig fornærme af det kan jeg ikke gøre alverden ved.

Det virkeligt triste er dog hvis du ikke kun lader dig fornærme af det jeg skriver, men samtidigt bruger det som en undskyldning til at sylte en funktion som rigtigt mange brugere gennem rigtigt lang tid har efterspurgt. 

Truslen om at putte funktionen nederst i bunken kan jeg ikke tage seriøst. Foreløbigt har funktionen manglet i noget der ligner 3 år hvis ikke mere, så om den bevidst bliver begravet nederst i bunken eller blot ryger på endnu en 3-årig "vi kigger på det" status kan ikke bringe mit pis i kog.
Nu skal du høre her Olga, alt hvad der laves her på siden er frivilligt arbejde - i fritiden. Altså må man ind i mellem prioritere mellem flere forskellige ting.

Sådan en piskoger som du, opfører dig som om at du har betalt for at være på siden, og i øvrigt kan forlange en masse service.

Jeg er ganske sikker på, at der bliver kigget på sagen, når der ikke er noget vigtigere "Her og nu" opgaveløsninger som skal håndteresWink 

Hold da helt op - man må virkelig sige, at I selv formår at tale pænt til andre til et rent 12-tal Dead

At man ikke betaler for at være på siden betyder bestemt ikke, at det er gratis at være her... man skal jo se på en del reklamer (og det synes jeg er helt ok, men det er til gengæld også ok at stille krav!)



Redigeret af anoz - 25-Februar-2013 kl. 18:01
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 18:23
@anoz, når man selv lægger op til sprogblomsterne, så må man forvente, at de samme blomster kommer returWink
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér anoz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 18:27
Synes egentlig ikke rigtigt man kan sammenligne strandvaskers kritik med dit ligegyldige svar - uanset hvor mange Wink du så ellers gør brug af. Men det kan da godt være, at jeg står alene med den holdning... 
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Men det kan da godt være, at jeg står alene med den holdning... 

Nej.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Kunne i ikke outsource opgaven til en frelancer fra hjemmesiden Amino.dk?

I har jo klart hverken tid eller evner til at implementere det. Beklager, men jeg køber den ikke med at der er andre ting som skal laves først. Giv brugerne det som de ønsker og lav ikke siden om mere end nødvendigt..

Pengene kan i passende tage fra overskuddet af indtægterne fra alle de rekvalmer man belemres med for at bruge siden. I kunne jo have ansat en programmør fremfor at sende Lars over og tage nogle billeder på en messe..

Hvad kender du til vores evener ?

At drive en forretning er at prioritere til og fra, og vi har prioriteret anderledes. Det er vores valg. Ligesom det er os der står med regningerne hver måned.

Personligt er jeg til dagligt udviklingschef med mere end 30 sites i min portefølje, hvor flere af dem er på top 100 på FDIM, og udover det er jeg også en OK programmør,  så jeg tror godt jeg kan finde ud af at skrive både SQL, ASP classic og asp.net. Men jeg har også en søn med Asperger, ADHD og kronisk angst, som jeg ønsker at bruge lidt tid på. Så recordere.dk er ikke 1'ste prioritet i mit liv.

Jeg skrev at vi kiggede på det, og at vi havde en løsning på SQL delen, og det vi så lige skulle finde ud af, var hvordan vi trak brugerinfo ud. Det afsted kom at jeg havde brug for briller, og ikke evnede opgaven. Syntes du det er motiverende?

Nej vel. Så kommer den klassiske. I kan bare tage af overskudet, i stedet for at rejse på messer, men igen. Vores redaktionelle site er det som trækker indtægterne, så er det vel også det der skal prioriteres omkring indhold, men hvis du gerne vil udvikle for recordere.dk i din fritid, så sig dog til Mr. Steve Jones.

Jeg sidder iøvrigt stadig og kigger på det, også selvom jeg må sige at jeg ikke er skide motiveret :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

 
Personligt er jeg til dagligt udviklingschef med mere end 30 sites i min portefølje, hvor flere af dem er på top 100 på FDIM, og udover det er jeg også en OK programmør,  så jeg tror godt jeg kan finde ud af at skrive både SQL, ASP classic og asp.net. Men jeg har også en søn med Asperger, ADHD og kronisk angst, som jeg ønsker at bruge lidt tid på. Så recordere.dk er ikke 1'ste prioritet i mit liv.

Se, lidt provokation kan frembringe en tilbagemeldning man kan forstå. Som jeg skrev i det første indlæg, så ville jeg vurdere det som værende en smal sag at få det op at køre - så må du tage forrige indlæg som du vil. Jeg synes bare ikke dit forrige indlæg "gav svar" da det er svært at forstå hvordan en funktion som har været tilgængelig før er over 3 år om at komme tilbage trods mange efterspørgsler.

Om i virkelig mener det er nødvendigt at være tilstede til alle de forskellige messer synes jeg er rimelig ligegyldigt. Der er flere hundrede sites som tager billeder af det samme (omend de ikke gør så umage med at gå ind på recordere.dk inden de tager billedetWink).. når nu jeres privatliv optager så meget af jeres tid synes jeg netop i bør lade noget af progammeringsarbejdet blive håndteret af andre..

Og nej, jeg kan ikke programmere andet end C og C++..
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@anoz, når man selv lægger op til sprogblomsterne, så må man forvente, at de samme blomster kommer returWink
Hvor er det lige du ser mig kalde folk for piskoger eller i det hele taget bruge øgenavne? 

Jeg kan heller ikke få øje på at jeg forlanger noget som helst. Hvor er det du ser mig kræve noget?

Jeg har gjort opmærksom på at funktionen har været savnet længe. Jeg har kaldt det pinligt at funktionen stadig mangler, det synes jeg faktisk det er når funktionen er helt standard på et hav af andre forums. Endelig har jeg foreslået at man genbruger den funktion med "Find medlems indlæg" der allerede er indbygget i forumsoftwaren. Ingen af delene formuleret som krav.

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det afsted kom at jeg havde brug for briller, og ikke evnede opgaven. Syntes du det er motiverende?
Kommentaren om brillerne var et spinoff af at funktionen efter flere år på "det kigger vi på"-listen stadig ikke er nået i mål. At du ikke forstod den lille sproglige finte med at kigge og brillerne og valgte at tage den som en personlig fornærmelse er helt for din regning.

Om du har evner til at løse opgaven har jeg ingen holdning til, jeg kender hverken dig eller dine evner.

Så Hother og Hummelmose, puds brillerne og kig endnu engang på mine indlæg og bemærk venligst, at selv om jeg netop har brugt både b-ordet og k-ordet, så har jeg hverken kaldt jer piskogere eller det der er værre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu