recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mix af analogt, DVB-T og DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMix af analogt, DVB-T og DVB-C

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hermanR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Mix af analogt, DVB-T og DVB-C
    Sendt: 07-November-2009 kl. 23:48

Jeg kunne ønske at finde et fladskærm som via intern tuner kan arbejde med alle tre varianter.

Fx hvor man kan lave en favoritliste med en mix af kanaler fra analogt, DVB-T og DVB-C.

Man kan sikkert ikke opnå at EPG for hhv. DVB-T og DVB-T er smeltet sammen, men det ville også være fint, hvis man så bare kan skifte imellem dem  uden at skulle lave en ny kanalsøgning.

Fladskærme, som har ligget på ønskelisten er nok Samsung LED tv 7000 eller 8000 serie og Philips LED tv 42PFL9664H/12. De har begge DVB-C/T tuner, men kan man arbejde med begge samtidig.

Herman
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 23:52
 Nej, der kan kun anvendes den ene eller den anden, De kanaler der fås på Digitalt KabelTV kan jo også fås på DTT.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hermanR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 00:06

Radiomanden, Tak for det hurtige svar

Vi har Canal Digital Family Mix, DVB-C, men vi har også dansk DVB-T, free-to-air delen over fællesantennen. Der er pt. kanaler i DVB-T som ikke er med i Family Mix, fx Regional Lokal-tv.

Family Mix mener jeg godt vi kan finde en CAM-modul til.

Jeg ville jo gerne ud over det med flere remote og det lidt kluntede, at skulle skifte til HDMI indgang.

Men det kan teknikken så åbenbart ikke endnu.

Herman
Til top
hermanR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 17:20

Jeg synes godt nok det er svært at overskue og vælge.

Vi har en mængde gammelt godt isenkram, hvor jeg måske vælger at lade det gå ud til fordel for noget nyt, men det ligner jo et fejlkøb næsten hvad jeg vælger. Eller er der nogle gode forslag?

Hvis jeg fx vælger Philips fladskærm PFL469704/H12 plus Philips Ambisound HTS8160B/12, så har jeg dækket fx analog tv, en af digital løsningerne fx DVB-C, FM radio, Blue Ray, DVD og CD.

Men jeg skal så åbenbart allerede her til at supplere med en DVB-T boks. Jeg kan så dog her beholde en af mine gamle Sony lydenheder, fx diskette tapen. Men kun en ting yderligere.

Det virker kluntet at skulle supplere med en DVB boks. Det skulle heller ikke undre mig om dette DLNA/lan/internet og lignende viser sig at være for mangelfuldt så der også her skal suppleres med  JadooTV, DigiOn DiXiM Media Player, PopcornHour C200 media streamer eller lignende.

Nogle af ønskerne er:

- Et godt tv-billede
- Let betjening, helst kun en remote enhed
- Egentlig også helst en favorit liste til tv, hvor end det hentes fra – Det kan man så måske ikke få
- Lavt strømforbrug og især lavt ved udstyr i standby
- Integration med løsninger på computer og internet, men kun med hvad der er smart at vise på tv eller spille af musik, fx hvad jeg henter hjem af højopløst MPEG4 film ved casting via Miro. Også her fx Picassa billeder på nettet af børnebørnene.

Jeg er virkelig på den, for det ligner jo at man ville være bedre hjulpet med bare en rigtig god monitor. Men det findes vel heller ikke.



Redigeret af hermanR - 08-November-2009 kl. 19:18
Herman
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu