recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MP4 problem lyd/billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMP4 problem lyd/billede

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Emne: MP4 problem lyd/billede
    Sendt: 05-April-2010 kl. 19:41
Hej
Jeg har købt en Sony Bloggie, som jeg er udemærket tilfreds med. Men når jeg skal afspille MP4 filerne (Bloggie MHS-CM5 optager i MP4 format) på min PC, følges lyd og billede ikke ad, billedet halter ligesom mere og mere bagud. På min WD TV Live og på min PS3 afspilles MP4 perfekt. Ingen af de afspillere som jeg har på PC klarer opgaven, afspillerne er: WMP, VLC, QuickTime, Media Player Classic (som jeg fik installeret da jeg downloadede/installerede "K Lite Codec Pack Standard", efter anbefaling flere steder på nettet) og "PMB Launcher" som fulgte med Bloggie. Jeg har en rimelig ny (under 2 år) Acer bærbar PC: Intel Core 2 Duo T9300 (2,5 MHz), 4 Gb DDR2, NVIDIA GeForce 9500M GS. Processoren ryger godt nok op på 100% et kort øjeblik for derefter at stabilisere sig på ca 70% under afspildningen af MP4 filer, ka' det virkelig passe at min PC er for svag til at afspille MP4 filer? - Håber at nogen gider hjælpe/komme med bud på hvad som kan være galt
Mvh  Jørn


Redigeret af JKO98 - 05-April-2010 kl. 20:12
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 19:47
 
 Din PC er ikke for lille til opgaven, min lille Netbook kan klare MP4 filer fra et Sanyo kamere, og gør det både med WMP og MP Classic, uden nogen problemer. Den anvendte Codec pakke er Media Player Codec.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 20:18

Radiomanden: Tak for input. - "Den anvendte Codec pakke er Media Player Codec." - Ja og den skulle bevirke at WMP kan afspille MP4, det gør den også, men altså med det nævnte problem, som MP Classic som beskrevet også har.



Redigeret af JKO98 - 05-April-2010 kl. 20:19
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 20:27
 
 Da jeg ledte efter noget som kunne afspille H264, udover den Player der var med til kameraet, ledte jeg bare efter et Codec der kunne gøre det i WMP og fandt det nævnte. I forbindelse med afspilningsproblemer af andre filer fandt jeg så MP Classic som afhjalp de problemer, og som også kunne afspille HD sammen med det Codec. Så MP Classic er den eneste player der behøves.
 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu